Tématem této diplomové práce je využití green marketingu ve vybraném podniku. Cílem práce je provést analýzu green marketingových aktivit v Decathlonu Liberec, zjistit povědomí zákazníků o těchto aktivitách a na základně toho navrhnout možnosti ke zlepšení. První část práce vymezuje pojmy v oblasti společenské odpovědnosti a green marketingu, popisuje výhody green marketingu pro firmu, ale také ekologická značení či fenomén greenwashing. Druhá část popisuje vybraný podnik, jeho historii a základní informace. Je také popsán jeho marketingový mix. Dále je provedena analýza green marketingových aktivit v podniku a výzkum zkoumající povědomí zákazníků o těchto aktivitách. V poslední části práce jsou představeny návrhy na zlepšení green marketingu v Decathlonu Liberec.
Anotace v angličtině
The topic of this diploma thesis is the use of green marketing in a selected company. The aim of the thesis is to analyze the green marketing activities in Decathlon Liberec, to find out the awareness of customers about these activities and based on that to suggest opportunities for improvement. The first part of the thesis defines the terms in the field of social responsibility and green marketing, describes the benefits of green marketing for the company, but also describes eco-labels or the phenomenon of greenwashing. The second part describes the selected company, its history and basic information. Its marketing mix is described as well. Furthermore, an analysis of green marketing activities in the company and research of customer awareness of these activities is made. The last part of the thesis presents proposals for improving green marketing in Decathlon Liberec.
Klíčová slova
Ekologie, Green marketing, Společenská odpovědnost firem, Životní prostředí
Klíčová slova v angličtině
Corporate Social Responsibility, Ecology, Environment, Green Marketing
Rozsah průvodní práce
115 s. (146 742 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této diplomové práce je využití green marketingu ve vybraném podniku. Cílem práce je provést analýzu green marketingových aktivit v Decathlonu Liberec, zjistit povědomí zákazníků o těchto aktivitách a na základně toho navrhnout možnosti ke zlepšení. První část práce vymezuje pojmy v oblasti společenské odpovědnosti a green marketingu, popisuje výhody green marketingu pro firmu, ale také ekologická značení či fenomén greenwashing. Druhá část popisuje vybraný podnik, jeho historii a základní informace. Je také popsán jeho marketingový mix. Dále je provedena analýza green marketingových aktivit v podniku a výzkum zkoumající povědomí zákazníků o těchto aktivitách. V poslední části práce jsou představeny návrhy na zlepšení green marketingu v Decathlonu Liberec.
Anotace v angličtině
The topic of this diploma thesis is the use of green marketing in a selected company. The aim of the thesis is to analyze the green marketing activities in Decathlon Liberec, to find out the awareness of customers about these activities and based on that to suggest opportunities for improvement. The first part of the thesis defines the terms in the field of social responsibility and green marketing, describes the benefits of green marketing for the company, but also describes eco-labels or the phenomenon of greenwashing. The second part describes the selected company, its history and basic information. Its marketing mix is described as well. Furthermore, an analysis of green marketing activities in the company and research of customer awareness of these activities is made. The last part of the thesis presents proposals for improving green marketing in Decathlon Liberec.
Klíčová slova
Ekologie, Green marketing, Společenská odpovědnost firem, Životní prostředí
Klíčová slova v angličtině
Corporate Social Responsibility, Ecology, Environment, Green Marketing
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek
Literární rešerše daného tématu
Analýza green marketingových aktivit vybraného podniku
Návrhy na využití green marketingu ve vybraném podniku
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek
Literární rešerše daného tématu
Analýza green marketingových aktivit vybraného podniku
Návrhy na využití green marketingu ve vybraném podniku
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek
Seznam doporučené literatury
DĚDKOVÁ, Jaroslava. 2020. Inovativní marketing jako zdroj konkurenceschopnosti. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7494-522-9.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ, 2013. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-4480-3
OTTMAN, Jacquelyn A. 2011. The new rules of green marketing: strategies, tools, and inspiration for sustainable branding. San Francisco, CA: Berrett-Koehler Pub. ISBN 16- 050-9866-3.
Konzultant: Bc. Andrea Švingalová, Sportleader of Winter and Water Sports/Coach, Decathlon Liberec
Seznam doporučené literatury
DĚDKOVÁ, Jaroslava. 2020. Inovativní marketing jako zdroj konkurenceschopnosti. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7494-522-9.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ, 2013. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-4480-3
OTTMAN, Jacquelyn A. 2011. The new rules of green marketing: strategies, tools, and inspiration for sustainable branding. San Francisco, CA: Berrett-Koehler Pub. ISBN 16- 050-9866-3.