Předmětem bakalářské práce "Marketingová komunikace destinace Liberecký kraj" je podrobná analýza zabývající se především efektivností a vhodností propagace na internetu a sociálních sítí destinace. V teoretické části práce jsou popsány a vymezeny základní pojmy, které jsou potřeba k pochopení problematiky marketingové komunikace cestovního ruchu a komunikačního mixu, včetně vysvětlení pojmu destinace a management a marketing cestovního ruchu. Tyto pojmy jsou v teoretické části práce rozšířeny o nové trendy v oblasti marketingové propagace. Praktická část práce se pak zabývá podrobnou analýzou marketingové komunikace samotné destinace, jak v offline, tak online prostředí a následně hodnotí její efetivnost a vhodnost na základě sekundárních dat. V rámci spolupráce s oddělením cestovního ruchu Libereckého kraje byl nakonec realizován marketingový výzkum sociálních sítí, na jehož výsledcích jsou postaveny návrhy na optimalizaci online komunikace destinace.
Anotace v angličtině
The subject of the Bachelor's thesis on "Marketing Communication of the Destination Liberec Region" is a detailed analysis dealing primarily with the effectiveness and suitability of promotion on the internet and social media of the destination. The theoretical part of the thesis describes and defines the basic concepts needed to understand tourism marketing communication and communication mix, including the definitions of destination and tourism management and marketing. These concepts are complemented by current trends in the field of marketing promotion. The practical part of the thesis focuses on a detailed analysis of marketing communication of the destination itself, both in the offline and online environment, as well as evaluating its effectiveness and suitability based on secondary data. In cooperation with the Liberec region's Tourism Department, marketing research on social media was finally carried out. The obtained findings are applied in proposals to optimize the online communication of the destination.
Klíčová slova
Destinace, internetový marketing, komunikační mix, marketing, marketing na sociálních sítích, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
Communication mix, destination, internet marketing, marketing, marketing communication, social media marketing
Rozsah průvodní práce
82 s. (101 772)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce "Marketingová komunikace destinace Liberecký kraj" je podrobná analýza zabývající se především efektivností a vhodností propagace na internetu a sociálních sítí destinace. V teoretické části práce jsou popsány a vymezeny základní pojmy, které jsou potřeba k pochopení problematiky marketingové komunikace cestovního ruchu a komunikačního mixu, včetně vysvětlení pojmu destinace a management a marketing cestovního ruchu. Tyto pojmy jsou v teoretické části práce rozšířeny o nové trendy v oblasti marketingové propagace. Praktická část práce se pak zabývá podrobnou analýzou marketingové komunikace samotné destinace, jak v offline, tak online prostředí a následně hodnotí její efetivnost a vhodnost na základě sekundárních dat. V rámci spolupráce s oddělením cestovního ruchu Libereckého kraje byl nakonec realizován marketingový výzkum sociálních sítí, na jehož výsledcích jsou postaveny návrhy na optimalizaci online komunikace destinace.
Anotace v angličtině
The subject of the Bachelor's thesis on "Marketing Communication of the Destination Liberec Region" is a detailed analysis dealing primarily with the effectiveness and suitability of promotion on the internet and social media of the destination. The theoretical part of the thesis describes and defines the basic concepts needed to understand tourism marketing communication and communication mix, including the definitions of destination and tourism management and marketing. These concepts are complemented by current trends in the field of marketing promotion. The practical part of the thesis focuses on a detailed analysis of marketing communication of the destination itself, both in the offline and online environment, as well as evaluating its effectiveness and suitability based on secondary data. In cooperation with the Liberec region's Tourism Department, marketing research on social media was finally carried out. The obtained findings are applied in proposals to optimize the online communication of the destination.
Klíčová slova
Destinace, internetový marketing, komunikační mix, marketing, marketing na sociálních sítích, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
Communication mix, destination, internet marketing, marketing, marketing communication, social media marketing
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů bakalářské práce
Teoretická východiska - destinační management, marketingová komunikace
Charakteristika Libereckého kraje jako destinace cestovního ruchu
KARLÍČEK, Miroslav. 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.
MASON, Peter. 2016. Marketing and managing tourism destinations. London: Routledge, 2016. ISBN 978-1138016293.
MORRISON, Alastair M. 2019. Marketing and managing tourism destinations. London: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-89728-1.
PALATKOVÁ, Monika. 2011. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3749-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0787-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5037-8.
Konzultant:Bc. Jakub Šeps
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.
MASON, Peter. 2016. Marketing and managing tourism destinations. London: Routledge, 2016. ISBN 978-1138016293.
MORRISON, Alastair M. 2019. Marketing and managing tourism destinations. London: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-89728-1.
PALATKOVÁ, Monika. 2011. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3749-2.