Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací podniku v mezinárodním prostředí.
Cílem této práce je zhodnotit současný stav komunikačního mixu vybraného podniku a
navrhnout způsob komunikace směřované na zahraniční trhy.
První část práce je věnována teorii a pojednává o významu marketingu a marketingové
komunikace. Popisuje a porovnává jednotlivé nástroje komunikačního mixu s ohledem na
využití v mezinárodním prostředí.
V praktické části je popsán zkoumaný podnik a jeho dosavadní komunikace zaměřená na
tuzemský a zahraniční trh. Závěrečnou částí je vlastní návrh na komunikaci.
Anotace v angličtině
Marketing communication of a company in the international market
This bachelor thesis deals with marketing communication of a company in an international
environment. Target of this analysis is to evaluate the level of current communication mixture
in selected company and propose some further development and strategy towards international
markets.
The first part describes available theory and further stress the need for targeted marketing
communication. It describes and compares different tools used as the communication
techniques for international presentation and presence in those markets.
The second one, practical part details particular Medin, a.s. company and it's current level of
international communication. The final part presents some of the recommendations.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, komunikační mix, public relations, mezinárodní komunikace
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication of a company in the international market
This bachelor thesis deals with marketing communication of a company in an international
environment. Target of this analysis is to evaluate the level of current communication mixture
in selected company and propose some further development and strategy towards international
markets.
The first part describes available theory and further stress the need for targeted marketing
communication. It describes and compares different tools used as the communication
techniques for international presentation and presence in those markets.
The second one, practical part details particular Medin, a.s. company and it's current level of
international communication. The final part presents some of the recommendations.
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací podniku v mezinárodním prostředí.
Cílem této práce je zhodnotit současný stav komunikačního mixu vybraného podniku a
navrhnout způsob komunikace směřované na zahraniční trhy.
První část práce je věnována teorii a pojednává o významu marketingu a marketingové
komunikace. Popisuje a porovnává jednotlivé nástroje komunikačního mixu s ohledem na
využití v mezinárodním prostředí.
V praktické části je popsán zkoumaný podnik a jeho dosavadní komunikace zaměřená na
tuzemský a zahraniční trh. Závěrečnou částí je vlastní návrh na komunikaci.
Anotace v angličtině
Marketing communication of a company in the international market
This bachelor thesis deals with marketing communication of a company in an international
environment. Target of this analysis is to evaluate the level of current communication mixture
in selected company and propose some further development and strategy towards international
markets.
The first part describes available theory and further stress the need for targeted marketing
communication. It describes and compares different tools used as the communication
techniques for international presentation and presence in those markets.
The second one, practical part details particular Medin, a.s. company and it's current level of
international communication. The final part presents some of the recommendations.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, komunikační mix, public relations, mezinárodní komunikace
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication of a company in the international market
This bachelor thesis deals with marketing communication of a company in an international
environment. Target of this analysis is to evaluate the level of current communication mixture
in selected company and propose some further development and strategy towards international
markets.
The first part describes available theory and further stress the need for targeted marketing
communication. It describes and compares different tools used as the communication
techniques for international presentation and presence in those markets.
The second one, practical part details particular Medin, a.s. company and it's current level of
international communication. The final part presents some of the recommendations.
Zásady pro vypracování
Marketingová komunikace v mezinárodním prostředí.
Představení vybraného podniku.
Analýza makroprostředí a mikroprostředí ve vybrané zemi.
Komparativní analýza konkurenčních podniků.
Formulace závěrů a návrh řešení.
Zásady pro vypracování
Marketingová komunikace v mezinárodním prostředí.
Představení vybraného podniku.
Analýza makroprostředí a mikroprostředí ve vybrané zemi.
Komparativní analýza konkurenčních podniků.
Formulace závěrů a návrh řešení.
Seznam doporučené literatury
HALADA, Jan. 2015. Marketingová komunikace a public relations. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 978-80-246-3075-5.
KOUDELKOVÁ, Petra. 2019. Základy marketingu a marketingové komunikace v sociálním podniku. Praha: Ekopress. ISBN 978-80-87865-50-7.
KARLÍČEK, Miroslav. 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-271-9065-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-271-0787-2.
GHAURI, Pervez N. a Philip CATEORA. 2014. International Marketing. New York: McGraw-Hill Education. ISBN 13 9780077148157.