Tato diplomová práce se zabývá procesem internacionalizace vybraného českého podniku, kterým je Hotel.cz, specializující se na zprostředkovávání online ubytovacích služeb. První, teoretická část práce, se věnuje popisu internacionalizace jako procesu takovém. Následují jednotlivé modely internacionalizace, a to především ty evoluční. Dále jsou představeny důvody internacionalizace a jejich výhody či případné nevýhody. Teoretická část se věnuje také různým formám vstupu na zahraniční trh, především pak fúzi, která patří mezi kapitálové vstupy. Práce je dále věnována také popisu malých a středních podniků, mezi které analyzovaný podnik patří. V praktické části je nejprve představena společnost HOTEL.CZ a.s., její historie, organizační struktura a hlavní projekty, na kterých firma pracuje. Práce se dále věnuje fúzi s maďarskou společností Szallas.hu Zrt a změnám které nastaly po zfúzování. Poslední část se skládá ze SWOT a Porterovy analýzy a vyhodnocení jejich výsledků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the process of internationalization of a selected Czech company, which is Hotel.cz, specializing in the mediation of online accommodation services. The first, theoretical, part of the work deals with the description of internationalization as a process. The following are the individual models of internationalization, especially the evolutionary ones. Furthermore, the reasons for internationalization and their advantages or possible disadvantages are presented. The theoretical part also deals with various types of forms of entry into foreign markets, especially mergers, which belong to capital inflows. The work is also devoted to the description of small and medium-sized enterprises, among which the analyzed company belongs. The practical part first introduces the company HOTEL.CZ a.s., its history, organizational structure and the main projects on which the company works. The work also deals with the merger with the Hungarian company Szallas.hu Zrt and the changes that occurred after the merger. The last part consists of SWOT and Porter's analysis and evaluation of their results.
Klíčová slova
Fúze, globalizace, internacionalizace, malé a střední podniky, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza.
Klíčová slova v angličtině
Globalization, internationalization, merger, small and medium-sized companies, Porter's five forces analysis, SWOT analysis.
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá procesem internacionalizace vybraného českého podniku, kterým je Hotel.cz, specializující se na zprostředkovávání online ubytovacích služeb. První, teoretická část práce, se věnuje popisu internacionalizace jako procesu takovém. Následují jednotlivé modely internacionalizace, a to především ty evoluční. Dále jsou představeny důvody internacionalizace a jejich výhody či případné nevýhody. Teoretická část se věnuje také různým formám vstupu na zahraniční trh, především pak fúzi, která patří mezi kapitálové vstupy. Práce je dále věnována také popisu malých a středních podniků, mezi které analyzovaný podnik patří. V praktické části je nejprve představena společnost HOTEL.CZ a.s., její historie, organizační struktura a hlavní projekty, na kterých firma pracuje. Práce se dále věnuje fúzi s maďarskou společností Szallas.hu Zrt a změnám které nastaly po zfúzování. Poslední část se skládá ze SWOT a Porterovy analýzy a vyhodnocení jejich výsledků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the process of internationalization of a selected Czech company, which is Hotel.cz, specializing in the mediation of online accommodation services. The first, theoretical, part of the work deals with the description of internationalization as a process. The following are the individual models of internationalization, especially the evolutionary ones. Furthermore, the reasons for internationalization and their advantages or possible disadvantages are presented. The theoretical part also deals with various types of forms of entry into foreign markets, especially mergers, which belong to capital inflows. The work is also devoted to the description of small and medium-sized enterprises, among which the analyzed company belongs. The practical part first introduces the company HOTEL.CZ a.s., its history, organizational structure and the main projects on which the company works. The work also deals with the merger with the Hungarian company Szallas.hu Zrt and the changes that occurred after the merger. The last part consists of SWOT and Porter's analysis and evaluation of their results.
Klíčová slova
Fúze, globalizace, internacionalizace, malé a střední podniky, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza.
Klíčová slova v angličtině
Globalization, internationalization, merger, small and medium-sized companies, Porter's five forces analysis, SWOT analysis.
Zásady pro vypracování
Proces internacionalizace.
Internacionalizace v českém prostředí.
Představení vybrané společnosti.
Analýza internacionalizace vybrané společnosti.
Navržení možných doporučení pro internacionalizační vývoj.
Zásady pro vypracování
Proces internacionalizace.
Internacionalizace v českém prostředí.
Představení vybrané společnosti.
Analýza internacionalizace vybrané společnosti.
Navržení možných doporučení pro internacionalizační vývoj.
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, H., a kol. 2014. Mezinarodní obchodní operace. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4874-0.
MEIXNEROVÁ, L., Š., ZAPLETALOVÁ a Z., STEFANOVOVÁ. 2017. Mezinárodní podnikání: vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C. H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 9788074006548.
MUSTEEN, M., J. FRANCIS, and D. K. DATTA. 2010. The influence of international networks on internationalization speed and performance: A study of Czech SMEs. Journal of World Business. 45(3): 197-205. ISSN 1090-9516.
POTUŽÁKOVÁ, Z., J., DEMEL, J., DĚDKOVÁ, Š., HYBLEROVÁ, J., MAČÍ a R., ČUHLOVÁ. Podnik v mezinárodním prostředí. V Liberci: Technická univerzita, 2016. Strategické řízení výkonnosti podniku: edice Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci. ISBN 978-80-7494-311-9.
ZAPLETALOVÁ, Š. 2015. Models od Czech companies' internationalization. Journal of International Entrepreneurship.13(2): 153-168. ISSN 1570-7385.
MACHKOVÁ, H., a kol. 2014. Mezinarodní obchodní operace. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4874-0.
MEIXNEROVÁ, L., Š., ZAPLETALOVÁ a Z., STEFANOVOVÁ. 2017. Mezinárodní podnikání: vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C. H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 9788074006548.
MUSTEEN, M., J. FRANCIS, and D. K. DATTA. 2010. The influence of international networks on internationalization speed and performance: A study of Czech SMEs. Journal of World Business. 45(3): 197-205. ISSN 1090-9516.
POTUŽÁKOVÁ, Z., J., DEMEL, J., DĚDKOVÁ, Š., HYBLEROVÁ, J., MAČÍ a R., ČUHLOVÁ. Podnik v mezinárodním prostředí. V Liberci: Technická univerzita, 2016. Strategické řízení výkonnosti podniku: edice Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci. ISBN 978-80-7494-311-9.
ZAPLETALOVÁ, Š. 2015. Models od Czech companies' internationalization. Journal of International Entrepreneurship.13(2): 153-168. ISSN 1570-7385.