Tato bakalářská práce se zabývá problematikou konceptu udržitelného rozvoje ve společnosti Stravování Holec. Jejím cílem je zhodnotit koncept environmentální udržitelnosti a dlouhodobé stability vybraného podnikatelského subjektu a navrhnout možné změny, které by vedly ke zvýšení její efektivnosti a snížení negativních environmentálních dopadů z podnikových procesů.
Dle aktuálních literárních rešerší je nejprve pojem udržitelnost jako takový definován, dále pak práce popisuje a představuje udržitelný rozvoj, jeho cíle a jeho principy a jeho tři stěžejní pilíře, které jsou pro udržitelné podnikání klíčové. Pozornost je také věnována společenské odpovědnosti firem, která rovněž s udržitelností úzce souvisí.
V praktické části práce je nejprve představen a následně hodnocen dopad podnikatelské činnosti firmy Stravování Holec nejen na environmentální prostředí. V rámci kapitol jsou pak jednotlivě řešeny všechny základní pilíře udržitelnosti. V závěru se práce věnuje doporučením a návrhům strategií, které by mohly zpomalit negativní dopady na environmentální prostředí a zachovat udržitelné podnikání ať už z dlouhodobého či environmentální hlediska.
Anotace v angličtině
Title of the Bachelor'sThesis:
Evaluation of the sustainability of the development of the selected company
This bachelor thesis deals with the concept of sustainable development in the company Stravování Holec. Its aim is to evaluate the concept of environmental sustainability and long-term stability of the selected business entity and to suggest possible changes that would lead to increased efficiency and reduce negative environmental impacts from business processes.
According to current literature searches, the term sustainability is first defined as such, then the work describes and presents sustainable development, its goals and principles and its three key pillars, which are key to sustainable business. Attention is also paid to corporate social responsibility, which is also closely linked to sustainability.
In the practical part of the work is first introduced and then evaluated the impact of business activities of the company Stravování Holec not only on the environmental environment. Within the chapters, all the basic pillars of sustainability are addressed individually. In conclusion, the work deals with recommendations and proposals for strategies that could slow down the negative impacts on the environment and maintain sustainable business, both in the long term and environmental.
Klíčová slova
Udržitelnost, udržitelný rozvoj, udržitelné podnikání, pilíře udržitelného rozvoje, společenská odpovědnost firem, životní prostředí, environmentální prostředí
Klíčová slova v angličtině
Sustainability, sustainable development, sustainable business, pillars of sustainable development, corporate social responsibility, environment
Rozsah průvodní práce
53
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou konceptu udržitelného rozvoje ve společnosti Stravování Holec. Jejím cílem je zhodnotit koncept environmentální udržitelnosti a dlouhodobé stability vybraného podnikatelského subjektu a navrhnout možné změny, které by vedly ke zvýšení její efektivnosti a snížení negativních environmentálních dopadů z podnikových procesů.
Dle aktuálních literárních rešerší je nejprve pojem udržitelnost jako takový definován, dále pak práce popisuje a představuje udržitelný rozvoj, jeho cíle a jeho principy a jeho tři stěžejní pilíře, které jsou pro udržitelné podnikání klíčové. Pozornost je také věnována společenské odpovědnosti firem, která rovněž s udržitelností úzce souvisí.
V praktické části práce je nejprve představen a následně hodnocen dopad podnikatelské činnosti firmy Stravování Holec nejen na environmentální prostředí. V rámci kapitol jsou pak jednotlivě řešeny všechny základní pilíře udržitelnosti. V závěru se práce věnuje doporučením a návrhům strategií, které by mohly zpomalit negativní dopady na environmentální prostředí a zachovat udržitelné podnikání ať už z dlouhodobého či environmentální hlediska.
Anotace v angličtině
Title of the Bachelor'sThesis:
Evaluation of the sustainability of the development of the selected company
This bachelor thesis deals with the concept of sustainable development in the company Stravování Holec. Its aim is to evaluate the concept of environmental sustainability and long-term stability of the selected business entity and to suggest possible changes that would lead to increased efficiency and reduce negative environmental impacts from business processes.
According to current literature searches, the term sustainability is first defined as such, then the work describes and presents sustainable development, its goals and principles and its three key pillars, which are key to sustainable business. Attention is also paid to corporate social responsibility, which is also closely linked to sustainability.
In the practical part of the work is first introduced and then evaluated the impact of business activities of the company Stravování Holec not only on the environmental environment. Within the chapters, all the basic pillars of sustainability are addressed individually. In conclusion, the work deals with recommendations and proposals for strategies that could slow down the negative impacts on the environment and maintain sustainable business, both in the long term and environmental.
Klíčová slova
Udržitelnost, udržitelný rozvoj, udržitelné podnikání, pilíře udržitelného rozvoje, společenská odpovědnost firem, životní prostředí, environmentální prostředí
Klíčová slova v angličtině
Sustainability, sustainable development, sustainable business, pillars of sustainable development, corporate social responsibility, environment
Zásady pro vypracování
Vymezení významu konceptu udržitelnosti z hlediska environmentálního i z hlediska dlouhodobé stability podniku a jeho rozvoje.
Představení vybraného podnikatelského subjektu.
Zhodnocení aktuálních strategií podnikatelské i environmentální udržitelnosti podniku.
Návrh optimalizace stávajících strategií.
Formulace závěru a zhodnocení návrhů.
Zásady pro vypracování
Vymezení významu konceptu udržitelnosti z hlediska environmentálního i z hlediska dlouhodobé stability podniku a jeho rozvoje.
Představení vybraného podnikatelského subjektu.
Zhodnocení aktuálních strategií podnikatelské i environmentální udržitelnosti podniku.
Návrh optimalizace stávajících strategií.
Formulace závěru a zhodnocení návrhů.
Seznam doporučené literatury
KUNZ, Vilém. 2012. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada. Expert. ISBN 978-80-247-3983-0.
NĚMCOVÁ, J. and TUČKOVÁ, Z., 2019. Corporate Social Responsibility (CSR) as a Factor of the Sustainable Development of Entrepreneurship. Reading: Academic Conferences International Limited, 09, ProQuest Central. DOI http://dx.doi.org/10.34190/ECIE.19.185.
NOVÁČEK, Pavel. 2011. Udržitelný rozvoj. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-2795-9.
PAWLICZEK, A., 2011. Udržitelný rozvoj - vybrané aspekty z oblasti podnikání, Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. ISBN 978-80-7248-700-4.
TETŘEVOVÁ, L., 2017. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9687-6.
TYLL, Ladislav. 2014. Podniková strategie. Praha: C. H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-507-7.
ZADRAŽILOVÁ, D., 2010. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání, V Praze: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-192-5.
Konzultant: Petra Fanderliková, Stravování Holec s.r.o., spolumajitelka, jednatelka
Seznam doporučené literatury
KUNZ, Vilém. 2012. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada. Expert. ISBN 978-80-247-3983-0.
NĚMCOVÁ, J. and TUČKOVÁ, Z., 2019. Corporate Social Responsibility (CSR) as a Factor of the Sustainable Development of Entrepreneurship. Reading: Academic Conferences International Limited, 09, ProQuest Central. DOI http://dx.doi.org/10.34190/ECIE.19.185.
NOVÁČEK, Pavel. 2011. Udržitelný rozvoj. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-2795-9.
PAWLICZEK, A., 2011. Udržitelný rozvoj - vybrané aspekty z oblasti podnikání, Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. ISBN 978-80-7248-700-4.
TETŘEVOVÁ, L., 2017. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9687-6.
TYLL, Ladislav. 2014. Podniková strategie. Praha: C. H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-507-7.
ZADRAŽILOVÁ, D., 2010. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání, V Praze: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-192-5.