V popředí mé závěrečné práce jsou písně pro děti. Teoretická část je zaměřená na problematiku dětského hlasu, dechu, artikulace a čistého intonování v dětském zpěvu. V praktické části jsou vybrané písně z vlastní tvorby, jejichž hudby i textu jsem autorkou. Jsou určené pro žáky 1. a 2. třídy základní školy. Písně jsou v práci uvedeny v notovém zápisu a doplněny postupem nácviku po stránce pěvecké, textové, instrumentální a pohybové. U některých písní je také zpětná vazba, kdy byly v průběhu mé pedagogické praxe písně s žáky nacvičovány a posléze zpívány.
Anotace v angličtině
In the foreground of my final thesis there are songs for children.The theoretical part is focused on the issue of children's voice, breathing, articulation and pure intonation in children's singing. In the practical part there are songs selected from my own work.I am the author of the music and lyrics. They are intended for pupils in the 1st and 2nd grade of primary schools. The songs in the thesis are presented in the notation and supplemented by the guidelines for the practice, covering singing, lyrics, instrumental and motion. Some songs also have feedback, when during my pedagogical practice the songs were rehearsed with the pupils and then sung.
Klíčová slova
písně pro děti, dětský hlas, 1. a 2. třída základní školy, metodika nácviku a práce s písní
Klíčová slova v angličtině
songs for children, children's voice, 1st and 2nd grade of elementary school, training methodology and work with songs
Rozsah průvodní práce
45 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V popředí mé závěrečné práce jsou písně pro děti. Teoretická část je zaměřená na problematiku dětského hlasu, dechu, artikulace a čistého intonování v dětském zpěvu. V praktické části jsou vybrané písně z vlastní tvorby, jejichž hudby i textu jsem autorkou. Jsou určené pro žáky 1. a 2. třídy základní školy. Písně jsou v práci uvedeny v notovém zápisu a doplněny postupem nácviku po stránce pěvecké, textové, instrumentální a pohybové. U některých písní je také zpětná vazba, kdy byly v průběhu mé pedagogické praxe písně s žáky nacvičovány a posléze zpívány.
Anotace v angličtině
In the foreground of my final thesis there are songs for children.The theoretical part is focused on the issue of children's voice, breathing, articulation and pure intonation in children's singing. In the practical part there are songs selected from my own work.I am the author of the music and lyrics. They are intended for pupils in the 1st and 2nd grade of primary schools. The songs in the thesis are presented in the notation and supplemented by the guidelines for the practice, covering singing, lyrics, instrumental and motion. Some songs also have feedback, when during my pedagogical practice the songs were rehearsed with the pupils and then sung.
Klíčová slova
písně pro děti, dětský hlas, 1. a 2. třída základní školy, metodika nácviku a práce s písní
Klíčová slova v angličtině
songs for children, children's voice, 1st and 2nd grade of elementary school, training methodology and work with songs
Zásady pro vypracování
Zpracování teorie o problematice dětského hlasu, dechu, artikulace a čistého intonování v dětském zpěvu. V praktické části popsat způsoby nácviku písní z vlastní tvorby v hodinách hudební výchovy v 1. a 2. ročníku základní školy.
Zásady pro vypracování
Zpracování teorie o problematice dětského hlasu, dechu, artikulace a čistého intonování v dětském zpěvu. V praktické části popsat způsoby nácviku písní z vlastní tvorby v hodinách hudební výchovy v 1. a 2. ročníku základní školy.