Bakalářská práce "Motorická kompetence a její rozvoj v mateřské škole" pojednává o pohybových dovednostech dětí v mateřských škol. Cílem této práce je vytvoření návrhů pohybové intervence a hlavně naučit děti pohybu a ve zdokonalování v pohybových dovednostech. Teoretická část práce je věnována převážně teoretickým východiskům práce, ze kterých je dbán základ práce a vysvětlen jednotlivý postup. Tyto části teoretické práce se zaměřují na oblast dítěte, jak se v jednotlivých etapách života vyvíjí a jak je důležitý pohyb v jakékoliv etapě života.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis "Motorical competence and its development in kindergarten" discusses the mobility skills of children in kindergarten. The aim of this work is to create proposals for movement intervention and above all to teach children movement and improvement in mobility skills. The theoretical part of the work is devoted mainly to the theoretical basis of the work from which the basis of the work is taken and the individual procedure explained. These parts of the theoretical work focus on the area of the child how it develops at different stages of life and how important movement is at any stage of life.
Klíčová slova
motorická kompetence, motorické schopnosti a dovednosti, hra jako cesta k poznání dítěte, jemná a hrubá motorika
Klíčová slova v angličtině
motor competence, motor skills and competences, play as a way to get to know the child, fine and gross motor skill
Rozsah průvodní práce
63 s. (95 543 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Motorická kompetence a její rozvoj v mateřské škole" pojednává o pohybových dovednostech dětí v mateřských škol. Cílem této práce je vytvoření návrhů pohybové intervence a hlavně naučit děti pohybu a ve zdokonalování v pohybových dovednostech. Teoretická část práce je věnována převážně teoretickým východiskům práce, ze kterých je dbán základ práce a vysvětlen jednotlivý postup. Tyto části teoretické práce se zaměřují na oblast dítěte, jak se v jednotlivých etapách života vyvíjí a jak je důležitý pohyb v jakékoliv etapě života.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis "Motorical competence and its development in kindergarten" discusses the mobility skills of children in kindergarten. The aim of this work is to create proposals for movement intervention and above all to teach children movement and improvement in mobility skills. The theoretical part of the work is devoted mainly to the theoretical basis of the work from which the basis of the work is taken and the individual procedure explained. These parts of the theoretical work focus on the area of the child how it develops at different stages of life and how important movement is at any stage of life.
Klíčová slova
motorická kompetence, motorické schopnosti a dovednosti, hra jako cesta k poznání dítěte, jemná a hrubá motorika
Klíčová slova v angličtině
motor competence, motor skills and competences, play as a way to get to know the child, fine and gross motor skill
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborné literatury na téma motorická kompetence, základní pohybové dovednosti v mateřské škole.
2. Výběr a popis základních pohybových dovedností pro předškolní věk (děti věkové kategorie 5 - 6 let).
3. Návrhy pohybové intervence na rozvoj základních pohybových dovedností pro stanovenou věkovou kategorii.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborné literatury na téma motorická kompetence, základní pohybové dovednosti v mateřské škole.
2. Výběr a popis základních pohybových dovedností pro předškolní věk (děti věkové kategorie 5 - 6 let).
3. Návrhy pohybové intervence na rozvoj základních pohybových dovedností pro stanovenou věkovou kategorii.
Seznam doporučené literatury
Gillernová, I., & Mertin, V., 2012. Psychologie pro učitelky MŠ: Druhé, rozšířené a přepracované vydání. Portál. ISBN 978-80-7367-627-8
Iivonen, S., & Sääkslahti, A. K., 2014. Preschool children?s fundamental motor skills: A review of significant determinants. Early Child Development and Care, 184(7), 1107-1126. https://doi.org/10.1080/03004430.2013.837897
Payne, G., & Isaacs, L. D., 2017. Human motor development: a lifespan approach (Ninth edition). London: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 978-1-62159-043-9
True, L., Pfeiffer, K. A., Dowda, M., Williams, H. G., Brown, W. H., O'Neill, J. R., & Pate, R. R., 2017. Motor competence and characteristics within the preschool environment. Journal of science and medicine in sport, 20(8), 751-755. https://doi.org/10.1016/j.jsams.2016.11.019
Utley, A., 2019. Motor control, learning and development: instant notes (Second edition). London: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 978-1-13810-387-0
Williams, H. G., Pfeiffer, K. A., O'Neill, J. R., Dowda, M., McIver, K. L., Brown, W. H., & Pate, R. R., 2008. Motor Skill Performance and Physical Activity in Preschool Children. Obesity, 16(6), 1421-1426. https://doi.org/10.1038/oby.2008.214
Seznam doporučené literatury
Gillernová, I., & Mertin, V., 2012. Psychologie pro učitelky MŠ: Druhé, rozšířené a přepracované vydání. Portál. ISBN 978-80-7367-627-8
Iivonen, S., & Sääkslahti, A. K., 2014. Preschool children?s fundamental motor skills: A review of significant determinants. Early Child Development and Care, 184(7), 1107-1126. https://doi.org/10.1080/03004430.2013.837897
Payne, G., & Isaacs, L. D., 2017. Human motor development: a lifespan approach (Ninth edition). London: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 978-1-62159-043-9
True, L., Pfeiffer, K. A., Dowda, M., Williams, H. G., Brown, W. H., O'Neill, J. R., & Pate, R. R., 2017. Motor competence and characteristics within the preschool environment. Journal of science and medicine in sport, 20(8), 751-755. https://doi.org/10.1016/j.jsams.2016.11.019
Utley, A., 2019. Motor control, learning and development: instant notes (Second edition). London: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 978-1-13810-387-0
Williams, H. G., Pfeiffer, K. A., O'Neill, J. R., Dowda, M., McIver, K. L., Brown, W. H., & Pate, R. R., 2008. Motor Skill Performance and Physical Activity in Preschool Children. Obesity, 16(6), 1421-1426. https://doi.org/10.1038/oby.2008.214