Závěrečná práce se věnuje popisu chování chlapce, jemuž nebyla stanovena žádná diagnóza,
ve smyslu poruchy chování, a přesto se chová, dle svého okolí, "nestandardně". Je položena otázka, zda se u něj nejedná o tzv. komplex méněcennosti? V práci se věnuji chlapcovu chování v rodině, ve škole, zkoumám jeho pocity a vše porovnávám s informacemi uváděnými v literatuře. Popisuji také vývoj jeho chování a změnu jeho postojů ve středisku výchovné péče poté, co byly stanoveny hranice a nastavena pravidla. V práci jsou použity čtyři diagnostické metody a jejich výsledky jsou promítnuty v závěru, kde jsou dána doporučení a opatření
pro další rozvoj dítěte.
Anotace v angličtině
The final work is devoted to the description of the behavior of a boy who was not diagnosed, in the sense of a behavioral disorder, and yet behaves, according to its surroundings, "non-standardly". The question is asked whether it is not a so-called inferiority complex? In my work I deal with the boy's behavior in the family, at school, I examine his feelings and compare everything with the information given in the literature. I also describe the development of his behavior and the change of his attitudes in the center of educational care after the boundaries were set and the rules were set. Four diagnostic methods are used in the work and their results are reflected in the conclusion, where recommendations and measures are given for the further development of the child.
Klíčová slova
agrese, "Baum-test", kazuistika, nedokončené věty, Pedagogicko-psychologická poradna, poruchy chování, rozhovor, Středisko výchovné péče, test medvídci na stromě
Klíčová slova v angličtině
aggression, "Baum-test", case study, unfinished sentences, Pedagogical-psychological counseling, behavioral disorders, interview, Center for educational care, test bears on a tree
Rozsah průvodní práce
38 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce se věnuje popisu chování chlapce, jemuž nebyla stanovena žádná diagnóza,
ve smyslu poruchy chování, a přesto se chová, dle svého okolí, "nestandardně". Je položena otázka, zda se u něj nejedná o tzv. komplex méněcennosti? V práci se věnuji chlapcovu chování v rodině, ve škole, zkoumám jeho pocity a vše porovnávám s informacemi uváděnými v literatuře. Popisuji také vývoj jeho chování a změnu jeho postojů ve středisku výchovné péče poté, co byly stanoveny hranice a nastavena pravidla. V práci jsou použity čtyři diagnostické metody a jejich výsledky jsou promítnuty v závěru, kde jsou dána doporučení a opatření
pro další rozvoj dítěte.
Anotace v angličtině
The final work is devoted to the description of the behavior of a boy who was not diagnosed, in the sense of a behavioral disorder, and yet behaves, according to its surroundings, "non-standardly". The question is asked whether it is not a so-called inferiority complex? In my work I deal with the boy's behavior in the family, at school, I examine his feelings and compare everything with the information given in the literature. I also describe the development of his behavior and the change of his attitudes in the center of educational care after the boundaries were set and the rules were set. Four diagnostic methods are used in the work and their results are reflected in the conclusion, where recommendations and measures are given for the further development of the child.
Klíčová slova
agrese, "Baum-test", kazuistika, nedokončené věty, Pedagogicko-psychologická poradna, poruchy chování, rozhovor, Středisko výchovné péče, test medvídci na stromě
Klíčová slova v angličtině
aggression, "Baum-test", case study, unfinished sentences, Pedagogical-psychological counseling, behavioral disorders, interview, Center for educational care, test bears on a tree
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Popsat dosavadní vývoj a projevy dítěte s komplexem méněcennosti a sledovat daný případ v čase.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.
ALDORT, N., 2010. Vychováváme děti a rosteme s nimi. 1. vyd. Praha: Práh. ISBN 978-80-7252-287-3.
CLOUD, H., TOWNSEND, J. S., 2016. Hranice: hranice a děti: proč ve vztahu k dětem budovat hranice?. 2 vyd. Praha: Návrat domů. ISBN 978-80-7255-352-5.
KAST, V., 2013. Otcové - dcery, matky - synové: práce s rodičovskými komplexy jako cesta k vlastní identitě. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0401-5.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
ŠTÍPEK, P., 2011. Dítě na zabití: příručka pro rodiče dětí a dospívajících s problémovým chováním. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-981-1.
Seznam doporučené literatury
ALDORT, N., 2010. Vychováváme děti a rosteme s nimi. 1. vyd. Praha: Práh. ISBN 978-80-7252-287-3.
CLOUD, H., TOWNSEND, J. S., 2016. Hranice: hranice a děti: proč ve vztahu k dětem budovat hranice?. 2 vyd. Praha: Návrat domů. ISBN 978-80-7255-352-5.
KAST, V., 2013. Otcové - dcery, matky - synové: práce s rodičovskými komplexy jako cesta k vlastní identitě. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0401-5.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
ŠTÍPEK, P., 2011. Dítě na zabití: příručka pro rodiče dětí a dospívajících s problémovým chováním. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-981-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.