Závěrečná práce s názvem Rodina - finanční gramotnost je návrhem pedagogického projektu celotáborové hry pro romské děti.
Romská komunita má své specifické problémy, závislost na sociálním systému, nízkou vzdělanost, vysokou míru zadlužení, zejména ve vyloučených lokalitách. Tento bludný kruh může přerušit jen investice do edukace mládeže.
Cílem této práce je zvýšit finanční gramotnost u romských dětí.
V teoretické části je vysvětlena finanční gramotnost a historie Romů.
Dále je zde představen projekt letního tábora se vzdělávacím programem zaměřeným na oblast financí a domácího hospodaření. V závěru jsou uvedeny důvody, proč je užitečné podobné aktivity provádět v romské komunitě a rovněž zmíněny možné komplikace realizace projektu.
Anotace v angličtině
This thesis, titled The Family-Financial Literacy, is a project of summer camp game for Roma children. Roma community has its own specific issues, addiction to social support, undereducation, high level of indebtedness, especially in excluded localities. Investment in the education of young people is the best possible way to break this vicious circle.
The goal of this thesis is to increase financial literacy of Roma children.
The first, theory section, explains terms of financial literacy and history of Roma people.
This project of the summer camp, focused on financial problems and management of household. is presented in a central section. In conclusion there are summarized reasons, why this kind of activities are useful for Roma people and probable complications of realization are mentioned.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, Romové, děti, vzdělávání, projekt
Klíčová slova v angličtině
Financial Literacy, Roma people, children, education, project
Rozsah průvodní práce
26 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce s názvem Rodina - finanční gramotnost je návrhem pedagogického projektu celotáborové hry pro romské děti.
Romská komunita má své specifické problémy, závislost na sociálním systému, nízkou vzdělanost, vysokou míru zadlužení, zejména ve vyloučených lokalitách. Tento bludný kruh může přerušit jen investice do edukace mládeže.
Cílem této práce je zvýšit finanční gramotnost u romských dětí.
V teoretické části je vysvětlena finanční gramotnost a historie Romů.
Dále je zde představen projekt letního tábora se vzdělávacím programem zaměřeným na oblast financí a domácího hospodaření. V závěru jsou uvedeny důvody, proč je užitečné podobné aktivity provádět v romské komunitě a rovněž zmíněny možné komplikace realizace projektu.
Anotace v angličtině
This thesis, titled The Family-Financial Literacy, is a project of summer camp game for Roma children. Roma community has its own specific issues, addiction to social support, undereducation, high level of indebtedness, especially in excluded localities. Investment in the education of young people is the best possible way to break this vicious circle.
The goal of this thesis is to increase financial literacy of Roma children.
The first, theory section, explains terms of financial literacy and history of Roma people.
This project of the summer camp, focused on financial problems and management of household. is presented in a central section. In conclusion there are summarized reasons, why this kind of activities are useful for Roma people and probable complications of realization are mentioned.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, Romové, děti, vzdělávání, projekt
Klíčová slova v angličtině
Financial Literacy, Roma people, children, education, project
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu směřujícího ke zvýšení finanční gramotnosti u Romů ve věku 7-14 let formou celotáborové hry.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu směřujícího ke zvýšení finanční gramotnosti u Romů ve věku 7-14 let formou celotáborové hry.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Seznam doporučené literatury
JAKEŠ, P., 2011. Finanční gramotnost pro první stupeň základní školy. Praha: Fortuna. ISBN 978-80-7373-087-1.
JAKEŠ, P., VINCENSOVÁ, I., 2011. Finanční gramotnost pro 2. st. ZŠ \textendash Hospodaření domácnosti. Praha: Fortuna. ISBN 978-80-7373-091-8.
Jak zacházet s penězi, 2021. In: Zlatka. In. [online]. [vid. 15. 2. 2021]. Dostupné z: https://www.zlatka.in/cs/
KAŠOVÁ, J., ISTENČIN, L., 2020. Výchova k finanční gramotnosti. 2..vyd. Plzeň: Fraus. ISBN 978-80-7489-621-7.
MASON, P., 2013. Peníze nerostou na stromech! České vyd. Říčany u Prahy: Junior. ISBN 978-80-7267-515-9.
NAVRÁTILOVÁ, P., 2012.Finanční gramotnost \textendash učebnice učitele. Kralice na Hané: Computer Media. ISBN 978-80-7402-107-7.
NAVRÁTILOVÁ, P., 2011.Finanční gramotnost \textendash učebnice žáka. Kralice na Hané: Computer Media. ISBN 978-80-7402-106-0.
ŠTARKOVÁ, P., 2020. Jak se dostat z maléru. Praha: Portál. ISBN978-80-262-1638-4.
NOVÁKOVÁ, I., 2019. S penězi si poradím: Finanční gramotnost pro žáky 1. stupně ZŠ. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1474-8.
Seznam doporučené literatury
JAKEŠ, P., 2011. Finanční gramotnost pro první stupeň základní školy. Praha: Fortuna. ISBN 978-80-7373-087-1.
JAKEŠ, P., VINCENSOVÁ, I., 2011. Finanční gramotnost pro 2. st. ZŠ \textendash Hospodaření domácnosti. Praha: Fortuna. ISBN 978-80-7373-091-8.
Jak zacházet s penězi, 2021. In: Zlatka. In. [online]. [vid. 15. 2. 2021]. Dostupné z: https://www.zlatka.in/cs/
KAŠOVÁ, J., ISTENČIN, L., 2020. Výchova k finanční gramotnosti. 2..vyd. Plzeň: Fraus. ISBN 978-80-7489-621-7.
MASON, P., 2013. Peníze nerostou na stromech! České vyd. Říčany u Prahy: Junior. ISBN 978-80-7267-515-9.
NAVRÁTILOVÁ, P., 2012.Finanční gramotnost \textendash učebnice učitele. Kralice na Hané: Computer Media. ISBN 978-80-7402-107-7.
NAVRÁTILOVÁ, P., 2011.Finanční gramotnost \textendash učebnice žáka. Kralice na Hané: Computer Media. ISBN 978-80-7402-106-0.
ŠTARKOVÁ, P., 2020. Jak se dostat z maléru. Praha: Portál. ISBN978-80-262-1638-4.
NOVÁKOVÁ, I., 2019. S penězi si poradím: Finanční gramotnost pro žáky 1. stupně ZŠ. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1474-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.