Tématem bakalářské práce je zkoumání možností využití filmu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hlavním bodem zkoumání bude cvičení jazykových dovedností v oblasti mluvení a komunikace. Nejprve budou v práci pozorovány a zohledněny možné formy využití filmu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. K vybranému německému filmu budou vypracována konkrétní cvičení a učební materiály na procvičení cílové dovednosti. Vytvořené materiály budou vyzkoušeny ve výuce a jejich použití bude následně zhodnoceno.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is focused on possibilities of using movies in German as a foreign language classes with specialization in exercise of speaking and communication skills . The first part of this thesis occupies with study of various exercises and possibilities of using movies in German as a foreign languge classes. The next part creates teaching materials based on a current german movie to exercise speaking skills. The last part of this thesis sets itself a goal to try these teaching material in German as a foreign language classes and evalute this application.
Klíčová slova
filmy, výuka němčiny jako cizího jazyka, cvičení, mluvení, jazykové dovednosti
Klíčová slova v angličtině
movies, German as a foreign language classes, exercises, speaking, language skills
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
NE
Anotace
Tématem bakalářské práce je zkoumání možností využití filmu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hlavním bodem zkoumání bude cvičení jazykových dovedností v oblasti mluvení a komunikace. Nejprve budou v práci pozorovány a zohledněny možné formy využití filmu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. K vybranému německému filmu budou vypracována konkrétní cvičení a učební materiály na procvičení cílové dovednosti. Vytvořené materiály budou vyzkoušeny ve výuce a jejich použití bude následně zhodnoceno.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is focused on possibilities of using movies in German as a foreign language classes with specialization in exercise of speaking and communication skills . The first part of this thesis occupies with study of various exercises and possibilities of using movies in German as a foreign languge classes. The next part creates teaching materials based on a current german movie to exercise speaking skills. The last part of this thesis sets itself a goal to try these teaching material in German as a foreign language classes and evalute this application.
Klíčová slova
filmy, výuka němčiny jako cizího jazyka, cvičení, mluvení, jazykové dovednosti
Klíčová slova v angličtině
movies, German as a foreign language classes, exercises, speaking, language skills
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je zkoumání možností využití filmu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hlavním bodem zkoumání bude cvičení jazykových dovedností v oblasti mluvení a komunikace. Nejprve budou v práci pozorovány a zohledněny možné formy využití filmu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. K vybranému německému filmu budou vypracována konkrétní cvičení a učební materiály na procvičení cílové dovednosti. Vytvořené materiály budou vyzkoušeny ve výuce a jejich použití bude následně zhodnoceno.
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je zkoumání možností využití filmu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hlavním bodem zkoumání bude cvičení jazykových dovedností v oblasti mluvení a komunikace. Nejprve budou v práci pozorovány a zohledněny možné formy využití filmu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. K vybranému německému filmu budou vypracována konkrétní cvičení a učební materiály na procvičení cílové dovednosti. Vytvořené materiály budou vyzkoušeny ve výuce a jejich použití bude následně zhodnoceno.
Seznam doporučené literatury
ABRAHAM, Ulf: Filme im Deutschunterricht. 2. Aufl.. Seelze-Velber: Kallmeyer, 2012. ISBN 978-3-780-01018-6. S. 1-224
BACHMANN, Marek: Film im Medienintegrativen Deutschunterricht. München: GRIN Verlag, 2009. -ISBN 978-3-640-49988-5. S. 1-23
BAUSCH, Karl-Richard ; CHRIST, Herbert ; KRUMM, Hans-Jürgen: Handbuch Fremdsprachenunterricht. 5. Vollständ. überarb.. Parderborn, München: UTB, 2007. ISBN 978-3-825-28042-0. S. 1-585
DECKE-CORNILL, Helene ; KÜSTER, Lutz: Fremdsprachendidaktik : Eine Einführung. 2. durchgesehene Auflage. Tübingen: Narr Dr. Gunter, 2014. ISBN 978-3-823-36865-6. S. 1-291
SARTER, Heidemarie: Einführung in die Fremdsprachendidaktik. 1. Aufl.. Darmstadt: WBG, Wiss. Buchges., 2006. ISBN 978-3-534-18942-7. S. 1-144
WELKE, Tina ; Faistauer, Renate: Lust auf Film heisst Lust auf Lernen : der Einsatz des Mediums Film im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Wien: Praesens, 2010. ISBN 978-3-706-90623-4. S. 1-244
Seznam doporučené literatury
ABRAHAM, Ulf: Filme im Deutschunterricht. 2. Aufl.. Seelze-Velber: Kallmeyer, 2012. ISBN 978-3-780-01018-6. S. 1-224
BACHMANN, Marek: Film im Medienintegrativen Deutschunterricht. München: GRIN Verlag, 2009. -ISBN 978-3-640-49988-5. S. 1-23
BAUSCH, Karl-Richard ; CHRIST, Herbert ; KRUMM, Hans-Jürgen: Handbuch Fremdsprachenunterricht. 5. Vollständ. überarb.. Parderborn, München: UTB, 2007. ISBN 978-3-825-28042-0. S. 1-585
DECKE-CORNILL, Helene ; KÜSTER, Lutz: Fremdsprachendidaktik : Eine Einführung. 2. durchgesehene Auflage. Tübingen: Narr Dr. Gunter, 2014. ISBN 978-3-823-36865-6. S. 1-291
SARTER, Heidemarie: Einführung in die Fremdsprachendidaktik. 1. Aufl.. Darmstadt: WBG, Wiss. Buchges., 2006. ISBN 978-3-534-18942-7. S. 1-144
WELKE, Tina ; Faistauer, Renate: Lust auf Film heisst Lust auf Lernen : der Einsatz des Mediums Film im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Wien: Praesens, 2010. ISBN 978-3-706-90623-4. S. 1-244