Diplomová práce se zabývá výzkumem postojů a vnímání luxusních módních značek na českém trhu a jejich porovnáním s postoji ke značkám prémiovým. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část vymezuje pojmy postoje, vnímání, spokojenost a hodnota pro zákazníka. Dále jsou uvedena teoretická východiska pojmů značka, luxusní značka, luxus a další specifika sféry luxusu doplněná o teoretická východiska postojů a vnímání této oblasti.
V praktické části je analyzován současný stav luxusních módních značek na českém trhu a následně je proveden marketingový výzkum, který zjišťuje znalost, vnímání a postoje k luxusním módním značkám. Konkrétní hodnoty postojů k luxusním módním značkám jsou následně porovnány s hodnotami postojů k prémiovým módním značkám. Za využití výsledků z marketingového výzkumu je navržena strategie na vylepšení postojů a vnímání luxusních módních značek na českém trhu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with research of attitudes and perceptions of luxury fashion brands on the Czech market and comparison of these attitudes with attitudes to premium fashion brands. The thesis is divided in theoretical part and practical part. The theoretical part of the diploma thesis introduces concepts of terms attitude, perception, satisfaction and customer value. The theoretical bases of terms brand, luxury brand, luxury and other specifics of the sphere of luxury complemented by the theoretical bases of attitudes and perceptions of this area are also introduced.
In the practical part of diploma thesis there is analyzed the current situation of luxury brands on the Czech market and then the market research which examines the knowledge, perception and attitudes to luxury fashion brands is performed. The specific values of attitudes to luxury fashion brands are compared with the values of attitudes to premium fashion brands. Through this research a strategy to improve attitudes and perceptons of luxury fashion brands on the Czech market is designed.
Klíčová slova
postoje, vnímání, spokojenost, hodnota, hodnocení, luxus, móda, luxusní značka, prémiová značka, důležitost, atributy, marketingový výzkum, oblečení, respondent, český trh
Diplomová práce se zabývá výzkumem postojů a vnímání luxusních módních značek na českém trhu a jejich porovnáním s postoji ke značkám prémiovým. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část vymezuje pojmy postoje, vnímání, spokojenost a hodnota pro zákazníka. Dále jsou uvedena teoretická východiska pojmů značka, luxusní značka, luxus a další specifika sféry luxusu doplněná o teoretická východiska postojů a vnímání této oblasti.
V praktické části je analyzován současný stav luxusních módních značek na českém trhu a následně je proveden marketingový výzkum, který zjišťuje znalost, vnímání a postoje k luxusním módním značkám. Konkrétní hodnoty postojů k luxusním módním značkám jsou následně porovnány s hodnotami postojů k prémiovým módním značkám. Za využití výsledků z marketingového výzkumu je navržena strategie na vylepšení postojů a vnímání luxusních módních značek na českém trhu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with research of attitudes and perceptions of luxury fashion brands on the Czech market and comparison of these attitudes with attitudes to premium fashion brands. The thesis is divided in theoretical part and practical part. The theoretical part of the diploma thesis introduces concepts of terms attitude, perception, satisfaction and customer value. The theoretical bases of terms brand, luxury brand, luxury and other specifics of the sphere of luxury complemented by the theoretical bases of attitudes and perceptions of this area are also introduced.
In the practical part of diploma thesis there is analyzed the current situation of luxury brands on the Czech market and then the market research which examines the knowledge, perception and attitudes to luxury fashion brands is performed. The specific values of attitudes to luxury fashion brands are compared with the values of attitudes to premium fashion brands. Through this research a strategy to improve attitudes and perceptons of luxury fashion brands on the Czech market is designed.
Klíčová slova
postoje, vnímání, spokojenost, hodnota, hodnocení, luxus, móda, luxusní značka, prémiová značka, důležitost, atributy, marketingový výzkum, oblečení, respondent, český trh
1. Charakteristika luxusních módních značek
2. Teoretická východiska postojů a vnímání zákazníků
3. Analýza luxusních módních značek na českém trhu
4. Marketingový výzkum postojů a vnímání luxusních módních značek zákazníky
5. Návrh poziční mapy luxusních módních značek
Zásady pro vypracování
1. Charakteristika luxusních módních značek
2. Teoretická východiska postojů a vnímání zákazníků
3. Analýza luxusních módních značek na českém trhu
4. Marketingový výzkum postojů a vnímání luxusních módních značek zákazníky
5. Návrh poziční mapy luxusních módních značek
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
OKONWO, Uché. Luxury Fashion Branding: Trends, practics, techniques. China: Palgrave Macmillan, 2007. ISBN 978-0-230-52167-4.
KAPFERER, Jean N. a Vincent BASTIEN. The luxury strategy: Break the rules of marketing to build luxury brands. 2. vyd. London: Kogan Page Limited, 2009. ISBN 978-0-7494-5477-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
SÍMOVÁ, Jozefína: Marketingový výzkum. 2. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010. ISBN 978-80-7372-662-1.
NENADÁL, Jaroslav. Benchmarking: Mýty a skutečnost. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-726-1224-6.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku. Brno: Computer Press, 2011.
ISBN 978-80-25-13529-7.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
OKONWO, Uché. Luxury Fashion Branding: Trends, practics, techniques. China: Palgrave Macmillan, 2007. ISBN 978-0-230-52167-4.
KAPFERER, Jean N. a Vincent BASTIEN. The luxury strategy: Break the rules of marketing to build luxury brands. 2. vyd. London: Kogan Page Limited, 2009. ISBN 978-0-7494-5477-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
SÍMOVÁ, Jozefína: Marketingový výzkum. 2. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010. ISBN 978-80-7372-662-1.
NENADÁL, Jaroslav. Benchmarking: Mýty a skutečnost. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-726-1224-6.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku. Brno: Computer Press, 2011.
ISBN 978-80-25-13529-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.