Předmětem diplomové práce "Outsourcing jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti firmy a motivy zákazníků pro jeho využití" je zhodnocení motivů stávajících zákazníků pro další využití outsourcingových služeb u společnosti Schenker spol. s r.o, která je předním poskytovatelem logistických služeb na českém trhu. Teoretická část této práce je věnována outsourcingu jako takovému, jeho typům, rizikům, výhodám i nevýhodám. Dále jsou zde kapitoly věnované logistickému outsourcingu, teoretickým motivům zákazníků pro využití outsourcingu či inovativním aspektům outsourcingu. Analytická část je věnována dotazníkovému šetření na zjištění motivů stávajících zákazníků společnosti Schenker k využití jeho služeb a analýze výsledků z šetření. Na základě získaných teoretických znalostí a výsledků z analýzy dotazníkového šetření jsou v této diplomové práci předloženy návrhy na zlepšení situace v podniku a navržen směr, kterým se společnost může ubírat.
Anotace v angličtině
The subject of the Master thesis entitled "Outsourcing as a tool to increase company competitiveness and motives of customers for using outsourcing" is evaluation of current customer's incentives for using outsourcing in the DB Schenker company which is a leading provider of logistics services in Czech Republic. In theoretical part, can be found definition of outsourcing, its types, risks, also pros and cons of outsourcing. In following chapters is logistics outsourcing, theoretical motives of customers for outsourcing and innovative aspects of outsourcing. Analytical part focuses on finding real motives of current customers of DB Schenker from online survey and analysis of results. In this thesis, based on theoretical knowledge and results from the survey, suggestions for improving company position on the market have been made. In last part is proposed a direction in which this company can proceed in the future.
Klíčová slova
outsourcing, motivy zákazníků pro outsourcing, konkurenceschopnost, logistický outsourcing, DB Schenker, inovace, logistika, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
outsourcing, motives for outsourcing, competitiveness, logistics outsourcing, DB Schenker, innovation, logistics, survey
Rozsah průvodní práce
101 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce "Outsourcing jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti firmy a motivy zákazníků pro jeho využití" je zhodnocení motivů stávajících zákazníků pro další využití outsourcingových služeb u společnosti Schenker spol. s r.o, která je předním poskytovatelem logistických služeb na českém trhu. Teoretická část této práce je věnována outsourcingu jako takovému, jeho typům, rizikům, výhodám i nevýhodám. Dále jsou zde kapitoly věnované logistickému outsourcingu, teoretickým motivům zákazníků pro využití outsourcingu či inovativním aspektům outsourcingu. Analytická část je věnována dotazníkovému šetření na zjištění motivů stávajících zákazníků společnosti Schenker k využití jeho služeb a analýze výsledků z šetření. Na základě získaných teoretických znalostí a výsledků z analýzy dotazníkového šetření jsou v této diplomové práci předloženy návrhy na zlepšení situace v podniku a navržen směr, kterým se společnost může ubírat.
Anotace v angličtině
The subject of the Master thesis entitled "Outsourcing as a tool to increase company competitiveness and motives of customers for using outsourcing" is evaluation of current customer's incentives for using outsourcing in the DB Schenker company which is a leading provider of logistics services in Czech Republic. In theoretical part, can be found definition of outsourcing, its types, risks, also pros and cons of outsourcing. In following chapters is logistics outsourcing, theoretical motives of customers for outsourcing and innovative aspects of outsourcing. Analytical part focuses on finding real motives of current customers of DB Schenker from online survey and analysis of results. In this thesis, based on theoretical knowledge and results from the survey, suggestions for improving company position on the market have been made. In last part is proposed a direction in which this company can proceed in the future.
Klíčová slova
outsourcing, motivy zákazníků pro outsourcing, konkurenceschopnost, logistický outsourcing, DB Schenker, inovace, logistika, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
outsourcing, motives for outsourcing, competitiveness, logistics outsourcing, DB Schenker, innovation, logistics, survey
Zásady pro vypracování
1. Vymezení pojmu outsourcing v logistice
2. Vnímání outsourcingu z pohledu zákazníka
3. Outsourcing ve firmě DB Schenker
4. Výzkum motivů zákazníků pro využití outsourcingu
5. Výsledky výzkumu a doporučení pro DB Schenker
Zásady pro vypracování
1. Vymezení pojmu outsourcing v logistice
2. Vnímání outsourcingu z pohledu zákazníka
3. Outsourcing ve firmě DB Schenker
4. Výzkum motivů zákazníků pro využití outsourcingu
5. Výsledky výzkumu a doporučení pro DB Schenker
Seznam doporučené literatury
RYDVALOVÁ, Petra a Jiří RYDVAL. Outsourcing ve firmě: průvodce pro manažera s tipy pro české prostředí. Brno: Computer Press, 2007.
ISBN 978-80-251-1807-8.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-251-2.
DVOŘÁK, Martin. Inovativní aspekty outsourcingu. Sborník příspěvků Mezinárodní konference Liberecké informatické fórum. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010.
DVOŘÁČEK, Jiří a Ladislav TYLL. Outsourcing a offshoring podnikatelských činností. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-010-2.
CORBETT, Michael F. The Outsourcing revolution: Why It Makes Sense and How To Do It Right Chicago, IL: Dearborn Trade Pub., 2004.
ISBN 07-93192-14-5.
Seznam doporučené literatury
RYDVALOVÁ, Petra a Jiří RYDVAL. Outsourcing ve firmě: průvodce pro manažera s tipy pro české prostředí. Brno: Computer Press, 2007.
ISBN 978-80-251-1807-8.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-251-2.
DVOŘÁK, Martin. Inovativní aspekty outsourcingu. Sborník příspěvků Mezinárodní konference Liberecké informatické fórum. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010.
DVOŘÁČEK, Jiří a Ladislav TYLL. Outsourcing a offshoring podnikatelských činností. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-010-2.
CORBETT, Michael F. The Outsourcing revolution: Why It Makes Sense and How To Do It Right Chicago, IL: Dearborn Trade Pub., 2004.
ISBN 07-93192-14-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.