Abstrakt
Zapalovací systémy zážehových spalovacích motorů jsou nedílnou součástí už od doby
prvního zkonstruování zážehového motoru. Jednotlivé zapalovací systémy procházely
postupným vývojem, jak si zrovna žádala daná doba. Od některých systémů bylo
upuštěno, zatímco některé se pro svou spolehlivost a jednoduchost používají dodnes, byť
už jen u malých spalovacích motorů. Na konci 20. století se objevily další nové systémy,
které se od předchozích dosti liší svou konstrukcí a způsobem zapalování. O těchto nových
a starých systémech zapalování zážehových spalovacích motorů pojednává tato diplomová
práce. Podrobně je v diplomové práci pojednáno o laserovém zapalování a jeho
konstrukční variantě na motoru TEDOM.
Annotation in English
Abstract
Ignition systems of petrol engines are an integral part ever since the construction of the
first petrol engine. Individual ignition systems undergoing gradual evolution, just as you
asked for a given period. Since some systems have been abandoned, while some also for
their reliability and ease of use to this day, even if only in small internal combustion
engines. At the end of the 20th century, there were other new systems that are quite
different from previous its construction and manner of ignition. These new and old
systems, ignition petrol engines discussed in this thesis. As detailed in the thesis deals
with laser ignition and its constructive variation on the engine TEDOM.
Abstrakt
Zapalovací systémy zážehových spalovacích motorů jsou nedílnou součástí už od doby
prvního zkonstruování zážehového motoru. Jednotlivé zapalovací systémy procházely
postupným vývojem, jak si zrovna žádala daná doba. Od některých systémů bylo
upuštěno, zatímco některé se pro svou spolehlivost a jednoduchost používají dodnes, byť
už jen u malých spalovacích motorů. Na konci 20. století se objevily další nové systémy,
které se od předchozích dosti liší svou konstrukcí a způsobem zapalování. O těchto nových
a starých systémech zapalování zážehových spalovacích motorů pojednává tato diplomová
práce. Podrobně je v diplomové práci pojednáno o laserovém zapalování a jeho
konstrukční variantě na motoru TEDOM.
Annotation in English
Abstract
Ignition systems of petrol engines are an integral part ever since the construction of the
first petrol engine. Individual ignition systems undergoing gradual evolution, just as you
asked for a given period. Since some systems have been abandoned, while some also for
their reliability and ease of use to this day, even if only in small internal combustion
engines. At the end of the 20th century, there were other new systems that are quite
different from previous its construction and manner of ignition. These new and old
systems, ignition petrol engines discussed in this thesis. As detailed in the thesis deals
with laser ignition and its constructive variation on the engine TEDOM.
1. Na základě literární rešerše stručně shrňte způsoby používané k zapálení palivové směsi v zážehových motorech a proveďte jejich kritické hodnocení.
2. Podrobněji popište způsob zapalování palivové směsi laserovým paprskem.
3. Návrhněte uspořádání laserového zapalování vhodného pro průmyslový motor na zemní plyn.
Research Plan
1. Na základě literární rešerše stručně shrňte způsoby používané k zapálení palivové směsi v zážehových motorech a proveďte jejich kritické hodnocení.
2. Podrobněji popište způsob zapalování palivové směsi laserovým paprskem.
3. Návrhněte uspořádání laserového zapalování vhodného pro průmyslový motor na zemní plyn.
Recommended resources
[1] Robert Bosch GmbH: Autoelektrik Autoelektronik am Ottomotor. Berlin: Springer-Verlag,2014.
[2] Odborná a firemní literatura dostupná na www zabývající se elektrickým zapalováním palivové směsi v zážehových motorech.
Recommended resources
[1] Robert Bosch GmbH: Autoelektrik Autoelektronik am Ottomotor. Berlin: Springer-Verlag,2014.
[2] Odborná a firemní literatura dostupná na www zabývající se elektrickým zapalováním palivové směsi v zážehových motorech.