Tato bakalářská práce se zabývá předškolní přípravou dítěte ve volném čase rodiny. Teoretická část pojednává o vývoji dítěte v předškolním věku a jeho hlavních činitelích. Blíže zkoumá pojmy školní zralost, školní připravenost a také zmiňuje úlohu volnočasových aktivit v rodině, které vedou ke správné předškolní přípravě. V praktické části práce zkoumá konkrétní metody a přístupy rodičů k předškolní přípravě jejich dětí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with pre-school preparation of a child in the free time of the family. The theoretical part deals with the development of a pre-school child and its main factors. It also examines the concepts of school maturity, school readiness and also a reference to the role of leisure activities in the family that lead to proper pre-school preparation. The practical part of the thesis explores specific methods and approaches of parents to pre-school preparation of their children.
Klíčová slova
předškolní příprava, volný čas, rodina, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
preschool preparation, free time, family, free time activities
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá předškolní přípravou dítěte ve volném čase rodiny. Teoretická část pojednává o vývoji dítěte v předškolním věku a jeho hlavních činitelích. Blíže zkoumá pojmy školní zralost, školní připravenost a také zmiňuje úlohu volnočasových aktivit v rodině, které vedou ke správné předškolní přípravě. V praktické části práce zkoumá konkrétní metody a přístupy rodičů k předškolní přípravě jejich dětí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with pre-school preparation of a child in the free time of the family. The theoretical part deals with the development of a pre-school child and its main factors. It also examines the concepts of school maturity, school readiness and also a reference to the role of leisure activities in the family that lead to proper pre-school preparation. The practical part of the thesis explores specific methods and approaches of parents to pre-school preparation of their children.
Klíčová slova
předškolní příprava, volný čas, rodina, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
preschool preparation, free time, family, free time activities
Zásady pro vypracování
Cíle:
- zjistit, jakým způsobem rodiče přistupují k předškolní přípravě jejich dětí
- jakých volnočasových aktivit k této předškolní přípravě používají
- provést průzkum v rodinách dětí ve vybrané mateřské škole
Požadavky:
1. Zorientovat se v odborné literatuře k danému tématu
2. Formulace teoretických východisek
3. Projektování průzkumu
4. Sběr dat
5. Formulace a vyhodnocení závěrů
Metody: pozorování a dotazování
Anotace:
Teoretická část práce pojednává o psychickém vývoji dítěte předškolního věku. Především zdůrazňuje vývoj dítěte od pěti let z hlediska požadavků na školní připravenost. Specifikuje úlohu rodiny a mateřské školy v předškolní přípravě.
V praktické části práce zkoumá konkrétní metody a přístupy rodičů k předškolní přípravě jejich dětí.
Zásady pro vypracování
Cíle:
- zjistit, jakým způsobem rodiče přistupují k předškolní přípravě jejich dětí
- jakých volnočasových aktivit k této předškolní přípravě používají
- provést průzkum v rodinách dětí ve vybrané mateřské škole
Požadavky:
1. Zorientovat se v odborné literatuře k danému tématu
2. Formulace teoretických východisek
3. Projektování průzkumu
4. Sběr dat
5. Formulace a vyhodnocení závěrů
Metody: pozorování a dotazování
Anotace:
Teoretická část práce pojednává o psychickém vývoji dítěte předškolního věku. Především zdůrazňuje vývoj dítěte od pěti let z hlediska požadavků na školní připravenost. Specifikuje úlohu rodiny a mateřské školy v předškolní přípravě.
V praktické části práce zkoumá konkrétní metody a přístupy rodičů k předškolní přípravě jejich dětí.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P., 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. rozš. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
VÁGNEROVÁ, M., 2005. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1074-4.
KUTÁLKOVÁ, D., 2005. Jak připravit dítě do 1. třídy. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1040-4.
KUTÁLKOVÁ, D., 2010. Jak připravit dítě do 1. třídy 2., doplněné vydání. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3246-6.
MATĚJČEK, Z., 1999. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-320-X.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2014. Je naše dítě zralé na vstup do školy?. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4750-7.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P., 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. rozš. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
VÁGNEROVÁ, M., 2005. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1074-4.
KUTÁLKOVÁ, D., 2005. Jak připravit dítě do 1. třídy. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1040-4.
KUTÁLKOVÁ, D., 2010. Jak připravit dítě do 1. třídy 2., doplněné vydání. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3246-6.
MATĚJČEK, Z., 1999. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-320-X.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2014. Je naše dítě zralé na vstup do školy?. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4750-7.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.