Cílem bakalářské práce je popsat rozdíl v užití španělských ukazovacích zájmen este, ese a aquel (tento, ten, tamten). Učebnice uvádějí pravidla, jak používat tyto determinanty a práce se zaměřuje na hledání konkrétnějších rozdílů. Výzkum probíhal pomocí dotazníků obsahujících otázky, rovněž s názornými ukázkami situací, kde rodilí mluvčí zvolili jedno z ukazovacích zájmen. Cílem práce je zjistit, zda existují jiné faktory, které mají vliv na použití zmíněných ukazovacích zájmen a potvrdit nebo vyvrátit správnost pravidel uváděných v učebnicích.
Annotation in English
The aim of the final work is to describe the difference of using Spanish demonstratives este, ese and aquel (this, that, those). The textbooks provide with the rules how to use these demonstratives, and the work focuses on finding more specific differences. The research was conducted using questionnaires which contained questions, as well as illustrative examples of situations where native speakers chose one of the demonstratives. The aim of the final work is to find out whether there are other factors that influence the use of the mentioned demonstratives and confirm or disprove the correctness of the rules in the textbooks.
Keywords
tento, ten, tamten, ukazovací zájmena
Keywords in English
this, that, those, demonstratives
Length of the covering note
50 s. (76 199 znaků)
Language
ES
Annotation
Cílem bakalářské práce je popsat rozdíl v užití španělských ukazovacích zájmen este, ese a aquel (tento, ten, tamten). Učebnice uvádějí pravidla, jak používat tyto determinanty a práce se zaměřuje na hledání konkrétnějších rozdílů. Výzkum probíhal pomocí dotazníků obsahujících otázky, rovněž s názornými ukázkami situací, kde rodilí mluvčí zvolili jedno z ukazovacích zájmen. Cílem práce je zjistit, zda existují jiné faktory, které mají vliv na použití zmíněných ukazovacích zájmen a potvrdit nebo vyvrátit správnost pravidel uváděných v učebnicích.
Annotation in English
The aim of the final work is to describe the difference of using Spanish demonstratives este, ese and aquel (this, that, those). The textbooks provide with the rules how to use these demonstratives, and the work focuses on finding more specific differences. The research was conducted using questionnaires which contained questions, as well as illustrative examples of situations where native speakers chose one of the demonstratives. The aim of the final work is to find out whether there are other factors that influence the use of the mentioned demonstratives and confirm or disprove the correctness of the rules in the textbooks.
Keywords
tento, ten, tamten, ukazovací zájmena
Keywords in English
this, that, those, demonstratives
Research Plan
Cílem bakalářské práce je popsat rozdíl v užití španělských ukazovacích zájmen este, ese a aquel (tento, ten, tamten). Učebnice uvádějí pravidla, jak používat tyto determinanty a práce se zaměřuje na hledání konkrétnějších rozdílů. Výzkum bude probíhat pomocí dotazníků obsahujích názorné ukázky situací, které budou rodilí mluvčí komentovat. Cílem práce je zjistit, zda existují jiné faktory, které mají vliv na použití zmíněných ukazovacích zájmen a potvrdit nebo vyvrátit správnost pravidel uváděných v učebnicích.
Research Plan
Cílem bakalářské práce je popsat rozdíl v užití španělských ukazovacích zájmen este, ese a aquel (tento, ten, tamten). Učebnice uvádějí pravidla, jak používat tyto determinanty a práce se zaměřuje na hledání konkrétnějších rozdílů. Výzkum bude probíhat pomocí dotazníků obsahujích názorné ukázky situací, které budou rodilí mluvčí komentovat. Cílem práce je zjistit, zda existují jiné faktory, které mají vliv na použití zmíněných ukazovacích zájmen a potvrdit nebo vyvrátit správnost pravidel uváděných v učebnicích.
Recommended resources
ALARCOS LLORACH, Emilio, 1999. Gramática de la lengua espanola. Madrid: Espasa Calpe. ISBN 978-84-239-7922-6.
BOSQUE, Ignacio, DEMONTE,Violeta, 1999. Gramática descriptiva de la lengua espanola: Sintaxis básica de las clases de palabras. Madrid: Espasa Calpe. ISBN 84-239-7917-2.
MACÍKOVÁ, Olga, MLÝNKOVÁ, Ludmila, 2014. Velká španělská gramatika: vše, co jste kdy chtěli vědět o španělské gramatice a nikde jste to nenašli. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0566-9.
REAL ACADEMIA ESPANOLA, 2010. Nueva gramática de la lengua espanola: Manual. Madrid: Espasa Libros. ISBN 978-84-670-3281-9.
REAL ACADEMIA ESPANOLA, 2009. Nueva gramática de la lengua espanola. [Volumen I], Morfologia. Madrid: Espasa Libros. ISBN 978-84-670-3207-9.
Recommended resources
ALARCOS LLORACH, Emilio, 1999. Gramática de la lengua espanola. Madrid: Espasa Calpe. ISBN 978-84-239-7922-6.
BOSQUE, Ignacio, DEMONTE,Violeta, 1999. Gramática descriptiva de la lengua espanola: Sintaxis básica de las clases de palabras. Madrid: Espasa Calpe. ISBN 84-239-7917-2.
MACÍKOVÁ, Olga, MLÝNKOVÁ, Ludmila, 2014. Velká španělská gramatika: vše, co jste kdy chtěli vědět o španělské gramatice a nikde jste to nenašli. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0566-9.
REAL ACADEMIA ESPANOLA, 2010. Nueva gramática de la lengua espanola: Manual. Madrid: Espasa Libros. ISBN 978-84-670-3281-9.
REAL ACADEMIA ESPANOLA, 2009. Nueva gramática de la lengua espanola. [Volumen I], Morfologia. Madrid: Espasa Libros. ISBN 978-84-670-3207-9.