Diplomová práce zjišťuje míru zastoupení a výběr děl Karla Čapka v nejčastěji užívaných řadách čítanek pro 2 . stupeň základních škol. Navrženy jsou vlastní metodické materiály pro výuku v jednotlivých ročnících. Součástí práce je reflexe z jejich aplikace na vybrané základní škole.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the level of representation and selection of Karel Čapek's work in the most frequently used books for the 2nd level of primary schools. Methodical materials for teaching in individual years are proposed. Part of the work is a reflection of their application at a selected elementary school.
Klíčová slova
Čítanka, Karel Čapek, pracovní listy, pubescentní čtenář
Klíčová slova v angličtině
Reading-book, Karel Capek, worksheets, pubescent reader
Rozsah průvodní práce
109 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce zjišťuje míru zastoupení a výběr děl Karla Čapka v nejčastěji užívaných řadách čítanek pro 2 . stupeň základních škol. Navrženy jsou vlastní metodické materiály pro výuku v jednotlivých ročnících. Součástí práce je reflexe z jejich aplikace na vybrané základní škole.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the level of representation and selection of Karel Čapek's work in the most frequently used books for the 2nd level of primary schools. Methodical materials for teaching in individual years are proposed. Part of the work is a reflection of their application at a selected elementary school.
Klíčová slova
Čítanka, Karel Čapek, pracovní listy, pubescentní čtenář
Klíčová slova v angličtině
Reading-book, Karel Capek, worksheets, pubescent reader
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit míru zastoupení a výběr děl Karla Čapka v nejčastěji užívaných řadách čítanek pro 2. stupeň základních škol, dále pak navrhnout a vytvořit vlastní metodické materiály pro výuku v jednotlivých ročnících.
- studium odborné literatury
- analýza
- syntéza
- komparace
- tvorba metodických materiálů
- pravidelné konzultace
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit míru zastoupení a výběr děl Karla Čapka v nejčastěji užívaných řadách čítanek pro 2. stupeň základních škol, dále pak navrhnout a vytvořit vlastní metodické materiály pro výuku v jednotlivých ročnících.
- studium odborné literatury
- analýza
- syntéza
- komparace
- tvorba metodických materiálů
- pravidelné konzultace
Seznam doporučené literatury
Učebnice: Čítanky pro 2. stupeň ZŠ od nakladatelství Fraus, Nová škola a SPN
KALHOUST, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
NEZKUSIL, V. Nástin didaktiky literární výchovy: z praxe pro praxi. Praha: Univerzita Karlova, 2004.
OPELÍK, J. Čtrnáctero prací o Karlu Čapkovi a ještě jedna o Josefu Čapkovi jako přívažek. Praha: Torst, 2008.
PRŮCHA, J. Studijní příručka: Teorie, tvorba a hodnocení učebnic. Praha: ÚÚVPP, 1989.
PRŮCHA, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998.
SÝKORA, M. Učebnice. Její úloha v práci učitele a ve studijní činnosti žáků a studentů. Praha: EM-Effect, 1996
Seznam doporučené literatury
Učebnice: Čítanky pro 2. stupeň ZŠ od nakladatelství Fraus, Nová škola a SPN
KALHOUST, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
NEZKUSIL, V. Nástin didaktiky literární výchovy: z praxe pro praxi. Praha: Univerzita Karlova, 2004.
OPELÍK, J. Čtrnáctero prací o Karlu Čapkovi a ještě jedna o Josefu Čapkovi jako přívažek. Praha: Torst, 2008.
PRŮCHA, J. Studijní příručka: Teorie, tvorba a hodnocení učebnic. Praha: ÚÚVPP, 1989.
PRŮCHA, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998.
SÝKORA, M. Učebnice. Její úloha v práci učitele a ve studijní činnosti žáků a studentů. Praha: EM-Effect, 1996