Bakalářské práce se zabývá vytvořením edukačního programu pro předškolní děti v prostředí Podještědského muzea v Českém Dubu. Úkolem mé práce bylo nejen program vytvořit,ale také z realizovat.Teoretická část popisuje tematické pojmy v oblasti muzejní pedagogiky a prostředí muzea. Praktická část obsahuje popis programu a vyhodnocení výsledků z několika hledisek.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the creation of an educational programme for preschool children with the setting in the Podještědské Museum in Český Dub. The aim of this thesis was not only to create the programme, but also to realize it. The theoretical part describes thematic terms from the field of museum pedagogy and the museum sphere. The practical part contains the description of the programme and the evaluation of the results from several aspects
Museum Podještědské, museum education, extracurricular, museum educator, preschool age, Podještědí
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářské práce se zabývá vytvořením edukačního programu pro předškolní děti v prostředí Podještědského muzea v Českém Dubu. Úkolem mé práce bylo nejen program vytvořit,ale také z realizovat.Teoretická část popisuje tematické pojmy v oblasti muzejní pedagogiky a prostředí muzea. Praktická část obsahuje popis programu a vyhodnocení výsledků z několika hledisek.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the creation of an educational programme for preschool children with the setting in the Podještědské Museum in Český Dub. The aim of this thesis was not only to create the programme, but also to realize it. The theoretical part describes thematic terms from the field of museum pedagogy and the museum sphere. The practical part contains the description of the programme and the evaluation of the results from several aspects
Museum Podještědské, museum education, extracurricular, museum educator, preschool age, Podještědí
Zásady pro vypracování
Cíle:
Zkoumat interaktivitu komentované prohlídky dle zaměřeného programu
Vytvořit metodiky komentovaných prohlídek pro děti daných věkových skupin, ověřit je s min. počtem 15 účastníků a provést evaluaci
Metody:
Rešerše a analýza odborné literatury a jiných zdrojů
Zúčastněné pozorování
Zásady pro vypracování
Cíle:
Zkoumat interaktivitu komentované prohlídky dle zaměřeného programu
Vytvořit metodiky komentovaných prohlídek pro děti daných věkových skupin, ověřit je s min. počtem 15 účastníků a provést evaluaci
Metody:
Rešerše a analýza odborné literatury a jiných zdrojů
Zúčastněné pozorování
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha. ISBN 978-80-246-2153-1
KULKA, Jiří. Psychologie umění. Praha: Grada, 2008. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2329-7.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2816-2.
JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ KRAJÍČKOVÁ. Muzejní pedagogika: metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010. Kultura a edukace. ISBN 978-80-7315-207-9.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Škola muzejní pedagogiky 1: poznámky k partnerství výtvarné a muzejní pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1866-7.
BRABCOVÁ, Alexandra, ed. Brána muzea otevřená: [průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea]. Náchod: Juko, 2003. ISBN 80-862-1328-5.
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha. ISBN 978-80-246-2153-1
KULKA, Jiří. Psychologie umění. Praha: Grada, 2008. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2329-7.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2816-2.
JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ KRAJÍČKOVÁ. Muzejní pedagogika: metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010. Kultura a edukace. ISBN 978-80-7315-207-9.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Škola muzejní pedagogiky 1: poznámky k partnerství výtvarné a muzejní pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1866-7.
BRABCOVÁ, Alexandra, ed. Brána muzea otevřená: [průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea]. Náchod: Juko, 2003. ISBN 80-862-1328-5.
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.