Diplomová práce se zabývá problematikou online marketingové komunikace jako nástroje pro rozvoj herního startupu. Cílem diplomové práce je zhodnocení současného stavu a navrhnutí optimalizace jednotlivých nástrojů marketingové komunikace využívaných společností Critical Force Ltd k propagaci jejího produktu - mobilní hry Critical Ops. Diplomová práce je rozdělena do dvou rovin: teoretické a praktické. První část prezentuje teoretická východiska online marketingové komunikace malých a středních podniků. Druhá část začíná představením vybrané společnosti a jejího produktu. Následuje analýza jednotlivých nástrojů online marketingové komunikace společnosti s ohledem na jejich využití a efektivitu. Na základě provedené analýzy je závěrem vytvořen návrh optimalizace těchto nástrojů.
Annotation in English
The diploma thesis deals with the issues of online marketing communication as a tool for developing a gaming start-up. The goal of the diploma thesis is to evaluate the current state of and to create a proposal for optimizing marketing communication tools used by Critical Force Ltd to promote its main product - mobile game Critical Ops. The thesis is divided into two levels: theoretical and practical. The first part presents the theoretical basis for online marketing communication and small and medium sized enterprises. The second part begins by introducing the selected company and its product. This is followed by an analysis of individual online marketing communication tools of the company with regard to their use and effectiveness. Based on the conducted analysis, a proposal for optimizing these tools is created.
Keywords
marketingová komunikace, Internet, online reklama, ASO, app store optimalizace, sociální média, Facebook, YouTube, Twitter, optimalizace, MSP, malé a střední podniky
Keywords in English
marketing communication, Internet, online advertising, ASO, app store optimisation, social media, Facebook YouTube, Twitter, optimisation, SME, small and medium sized entreprises
Length of the covering note
84 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá problematikou online marketingové komunikace jako nástroje pro rozvoj herního startupu. Cílem diplomové práce je zhodnocení současného stavu a navrhnutí optimalizace jednotlivých nástrojů marketingové komunikace využívaných společností Critical Force Ltd k propagaci jejího produktu - mobilní hry Critical Ops. Diplomová práce je rozdělena do dvou rovin: teoretické a praktické. První část prezentuje teoretická východiska online marketingové komunikace malých a středních podniků. Druhá část začíná představením vybrané společnosti a jejího produktu. Následuje analýza jednotlivých nástrojů online marketingové komunikace společnosti s ohledem na jejich využití a efektivitu. Na základě provedené analýzy je závěrem vytvořen návrh optimalizace těchto nástrojů.
Annotation in English
The diploma thesis deals with the issues of online marketing communication as a tool for developing a gaming start-up. The goal of the diploma thesis is to evaluate the current state of and to create a proposal for optimizing marketing communication tools used by Critical Force Ltd to promote its main product - mobile game Critical Ops. The thesis is divided into two levels: theoretical and practical. The first part presents the theoretical basis for online marketing communication and small and medium sized enterprises. The second part begins by introducing the selected company and its product. This is followed by an analysis of individual online marketing communication tools of the company with regard to their use and effectiveness. Based on the conducted analysis, a proposal for optimizing these tools is created.
Keywords
marketingová komunikace, Internet, online reklama, ASO, app store optimalizace, sociální média, Facebook, YouTube, Twitter, optimalizace, MSP, malé a střední podniky
Keywords in English
marketing communication, Internet, online advertising, ASO, app store optimisation, social media, Facebook YouTube, Twitter, optimisation, SME, small and medium sized entreprises
Research Plan
1. Definice základních pojmů marketingové komunikace na internetu
2. Specifika malých a středních podniků a startupů
3. Představení zkoumané firmy a jejího produktu
4. Analýza časosběrných dat o online marketingové komunikaci zvolené firmy
5. Shrnutí a návrh doporučení pro MSP v oblasti online marketingových praktik
Research Plan
1. Definice základních pojmů marketingové komunikace na internetu
2. Specifika malých a středních podniků a startupů
3. Představení zkoumané firmy a jejího produktu
4. Analýza časosběrných dat o online marketingové komunikaci zvolené firmy
5. Shrnutí a návrh doporučení pro MSP v oblasti online marketingových praktik
Recommended resources
VEBER, Jaromír, SRPOVÁ, Jitka a kolektiv. 2012. Podnikání malé a střední firmy. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-4520-6.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. 2014. Principles of Marketing. 15th Edition. United Kingdom: Pearson Education Limited. ISBN 978-0-13-325541-6.
JANOUCH, Viktor. 2010. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
Haydon, John. 2015. Facebook marketing for dummies. 5th Edition. Hoboken, New Jersey: John Wiley&Sons, Inc. ISBN 978-1-118-95132-3.
DODSON, Ian. 2016. Digital marketing: the definitive guide to creating strategic, targeted, and measurable online campaigns. Hoboken, New Jersey: John Wiley&Sons, Inc. ISBN 978-1-119-26570-2.
Recommended resources
VEBER, Jaromír, SRPOVÁ, Jitka a kolektiv. 2012. Podnikání malé a střední firmy. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-4520-6.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. 2014. Principles of Marketing. 15th Edition. United Kingdom: Pearson Education Limited. ISBN 978-0-13-325541-6.
JANOUCH, Viktor. 2010. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
Haydon, John. 2015. Facebook marketing for dummies. 5th Edition. Hoboken, New Jersey: John Wiley&Sons, Inc. ISBN 978-1-118-95132-3.
DODSON, Ian. 2016. Digital marketing: the definitive guide to creating strategic, targeted, and measurable online campaigns. Hoboken, New Jersey: John Wiley&Sons, Inc. ISBN 978-1-119-26570-2.
Enclosed appendices
0
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.