Diplomová práce Specifické poruchy učení a jejich pedagogická diagnostika ve školním prostředí předkládá souhrn teoretických a praktických poznatků získaných z odborné literatury i vlastní praxe, zaměřuje se na nejčastější poruchy učení ve školním prostředí a jejich včasné odhalení. První část diplomové práce se zaměřuje na teoretické vymezení problematiky SPU a pedagogické diagnostiky. Druhá část práce předkládá metody pedagogické diagnostiky a postupy práce s dětmi v praxi na základě vyhotovených metodických listů a aktivit.
Anotace v angličtině
The diploma thesis Specific learning disabilities and their pedagogical diagnostics in school environment presents a summary of theoretical and practical knowledge gained from professional literature and own experience, it focusies on the most frequent disorders of learning in school environment and their early detection. The first part of the thesis focuses on the theoretical definition of the problems of SPU and pedagogical diagnostics. The second part presents methods of pedagogical diagnostics and procedures of work with children in practice. Prepared methodological sheets and activities enable to identify problematic areas in primary school pupils.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, pedagogická diagnostika, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, metody, pozorování, písemný projev, úroveň čtení, pedagogicko-psychologická poradna.
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disorders, pedagogical diagnostics, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, methods, observation, written speech, level of reading, pedagogical-psychological counselling center.
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Specifické poruchy učení a jejich pedagogická diagnostika ve školním prostředí předkládá souhrn teoretických a praktických poznatků získaných z odborné literatury i vlastní praxe, zaměřuje se na nejčastější poruchy učení ve školním prostředí a jejich včasné odhalení. První část diplomové práce se zaměřuje na teoretické vymezení problematiky SPU a pedagogické diagnostiky. Druhá část práce předkládá metody pedagogické diagnostiky a postupy práce s dětmi v praxi na základě vyhotovených metodických listů a aktivit.
Anotace v angličtině
The diploma thesis Specific learning disabilities and their pedagogical diagnostics in school environment presents a summary of theoretical and practical knowledge gained from professional literature and own experience, it focusies on the most frequent disorders of learning in school environment and their early detection. The first part of the thesis focuses on the theoretical definition of the problems of SPU and pedagogical diagnostics. The second part presents methods of pedagogical diagnostics and procedures of work with children in practice. Prepared methodological sheets and activities enable to identify problematic areas in primary school pupils.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, pedagogická diagnostika, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, metody, pozorování, písemný projev, úroveň čtení, pedagogicko-psychologická poradna.
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disorders, pedagogical diagnostics, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, methods, observation, written speech, level of reading, pedagogical-psychological counselling center.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: charakterizovat SPU, analyzovat postupy práce s dětmi se SPU, vypracování metodických listů, evaluace a reflexe realizace
Metody: pilotní realizace navržených aktivit, skupinová i individuální práce s dětmi, pozorování, rozhovor, hodnocení
Zásady pro vypracování
Cíl práce: charakterizovat SPU, analyzovat postupy práce s dětmi se SPU, vypracování metodických listů, evaluace a reflexe realizace
Metody: pilotní realizace navržených aktivit, skupinová i individuální práce s dětmi, pozorování, rozhovor, hodnocení
Seznam doporučené literatury
ZELINKOVÁ, O., 1994. Poruchy učení. Praha 8: Portál. ISBN 80-7178-038-3.
GOETZ, M., UHLÍKOVÁ P., 2009. ADHD Porucha pozornosti s hyperaktivitou. Praha 5: Galén. ISBN 978-80-7262-630-4.
SINDELAROVÁ, B., 2007. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0405-3.
KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T., 2205. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála. ISBN 978-80-90-40-30-0-0.
Seznam doporučené literatury
ZELINKOVÁ, O., 1994. Poruchy učení. Praha 8: Portál. ISBN 80-7178-038-3.
GOETZ, M., UHLÍKOVÁ P., 2009. ADHD Porucha pozornosti s hyperaktivitou. Praha 5: Galén. ISBN 978-80-7262-630-4.
SINDELAROVÁ, B., 2007. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0405-3.
KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T., 2205. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála. ISBN 978-80-90-40-30-0-0.