Bakalářská práce pojednává o filmovém cestovním ruchu a jeho využití jako marketingového nástroje. Práce představuje tento nový celosvětový fenomén, jeho charakteristiku, formy, a využití z hlediska marketingu. Zaměřuje se na aktivity filmového cestovního ruchu, včetně pozitivních a negativních dopadů na prostředí destinací. V praktické části se práce zabývá filmovým cestovním ruchem v Libereckém kraji, kde v jednotlivých regionech kraje porovnává nabídku a podporu filmového turismu. Cílem bakalářské práce je vyhodnotit regiony kraje, které nemají vlastní dostatečnou podporu a výstupem práce je pak návrh řešení pro jejich zatraktivnění.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with Film-Induced Tourism and its use as a marketing tool. The thesis introduces this new global phenomenon, its characteristics, forms and use. It focuses on Film-Induced Tourism activities, including positive and negative impacts on the environment of destinations. The practical part of the thesis deals with the Film-Induced Tourism in the Liberec region. It includes a comparison of the film offer and a support in individual parts of Liberec region. The purpose of the bachelor thesis is the introduction of regions without own sufficient support and a proposal for a solution.
Klíčová slova
Filmový cestovní ruch, marketing, destinace, Liberecký kraj, podpora filmového cestovního ruchu
Klíčová slova v angličtině
Film-Induced Tourism, marketing, destinations, Liberec region, support of Film-Induced Tourism
Rozsah průvodní práce
61 s. (74 400 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o filmovém cestovním ruchu a jeho využití jako marketingového nástroje. Práce představuje tento nový celosvětový fenomén, jeho charakteristiku, formy, a využití z hlediska marketingu. Zaměřuje se na aktivity filmového cestovního ruchu, včetně pozitivních a negativních dopadů na prostředí destinací. V praktické části se práce zabývá filmovým cestovním ruchem v Libereckém kraji, kde v jednotlivých regionech kraje porovnává nabídku a podporu filmového turismu. Cílem bakalářské práce je vyhodnotit regiony kraje, které nemají vlastní dostatečnou podporu a výstupem práce je pak návrh řešení pro jejich zatraktivnění.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with Film-Induced Tourism and its use as a marketing tool. The thesis introduces this new global phenomenon, its characteristics, forms and use. It focuses on Film-Induced Tourism activities, including positive and negative impacts on the environment of destinations. The practical part of the thesis deals with the Film-Induced Tourism in the Liberec region. It includes a comparison of the film offer and a support in individual parts of Liberec region. The purpose of the bachelor thesis is the introduction of regions without own sufficient support and a proposal for a solution.
Klíčová slova
Filmový cestovní ruch, marketing, destinace, Liberecký kraj, podpora filmového cestovního ruchu
Klíčová slova v angličtině
Film-Induced Tourism, marketing, destinations, Liberec region, support of Film-Induced Tourism
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
2. Definice a teoretický rámec filmového cestovního ruchu.
3. Analýza podpory filmového cestovního ruchu v turistických regionech kraje.
4. Komparace podpory filmového cestovního ruchu jednotlivých regionů.
5. Návrh řešení pro zatraktivnění filmového ruchu v oblastech s nedostatečnou podporou a formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
2. Definice a teoretický rámec filmového cestovního ruchu.
3. Analýza podpory filmového cestovního ruchu v turistických regionech kraje.
4. Komparace podpory filmového cestovního ruchu jednotlivých regionů.
5. Návrh řešení pro zatraktivnění filmového ruchu v oblastech s nedostatečnou podporou a formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
BEETON, Sue. 2016. Film-induced tourism. 2nd ed. Channel View Publications. ISBN 978-1845415839.
CONNELL, Joanne. 2012. Film tourism-Evolution, progress and prospects. Tourism management. 33(5): 1007-1029. ISSN 0261-5177.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2012. Marketing v cestovním ruchu. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTÍKOVÁ, Halina. 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4603-6.
RYGLOVÁ, Kateřina. 2009. Cestovní ruch - soubor studijních materiálů. 3. rozš. vyd. Ostrava: KEY Publishing. ISBN 978-80-7418-028-6.
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Seznam doporučené literatury
BEETON, Sue. 2016. Film-induced tourism. 2nd ed. Channel View Publications. ISBN 978-1845415839.
CONNELL, Joanne. 2012. Film tourism-Evolution, progress and prospects. Tourism management. 33(5): 1007-1029. ISSN 0261-5177.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2012. Marketing v cestovním ruchu. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTÍKOVÁ, Halina. 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4603-6.
RYGLOVÁ, Kateřina. 2009. Cestovní ruch - soubor studijních materiálů. 3. rozš. vyd. Ostrava: KEY Publishing. ISBN 978-80-7418-028-6.
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Přílohy volně vložené
Příloha A - Mapa filmových míst v Libereckém kraji, Příloha B - Návrh letáku pro region Krkonoše
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.