Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních uměleckých školách. Práce se věnuje vlivu hudby na člověka, současnému vzdělávacímu systému na základních uměleckých školách, popisu hudebních schopností a jejich poruch, výběru vhodného hudebního nástroje pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a zmiňuje slavné hudební osobnosti se speciálními vzdělávacími potřebami. Průzkumné šetření je zaměřeno na zjištění, jaký vliv má na děti se speciálními vzdělávacími potřebami hra na hudební nástroj, zda je duševně obohacuje a zda zlepšuje jejich sociální vztahy. Šetření je prováděno formou rozhovorů a pozorování.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyzes the education of pupils with special educational needs at elementary art schools. The thesis studies the effect of music on human, current educational system on elementary art schools, description of musical abilities and related disorders, choosing a suitable musical instrument for a student with special educational needs and also mentions famous musicians with special educational needs. The research is focused on exploring the effect of musical instrument in relation to children. It is examined whether it has a positive effect on their mental health or if it improves their social interactions. The survey is conducted in the form of interviews and observations.
Klíčová slova
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, základní umělecká škola, hra na hudební nástroj
Klíčová slova v angličtině
Students with special educational needs, elementary art school, playing a musical instrument
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních uměleckých školách. Práce se věnuje vlivu hudby na člověka, současnému vzdělávacímu systému na základních uměleckých školách, popisu hudebních schopností a jejich poruch, výběru vhodného hudebního nástroje pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a zmiňuje slavné hudební osobnosti se speciálními vzdělávacími potřebami. Průzkumné šetření je zaměřeno na zjištění, jaký vliv má na děti se speciálními vzdělávacími potřebami hra na hudební nástroj, zda je duševně obohacuje a zda zlepšuje jejich sociální vztahy. Šetření je prováděno formou rozhovorů a pozorování.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyzes the education of pupils with special educational needs at elementary art schools. The thesis studies the effect of music on human, current educational system on elementary art schools, description of musical abilities and related disorders, choosing a suitable musical instrument for a student with special educational needs and also mentions famous musicians with special educational needs. The research is focused on exploring the effect of musical instrument in relation to children. It is examined whether it has a positive effect on their mental health or if it improves their social interactions. The survey is conducted in the form of interviews and observations.
Klíčová slova
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, základní umělecká škola, hra na hudební nástroj
Klíčová slova v angličtině
Students with special educational needs, elementary art school, playing a musical instrument
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit, jaký význam má hra na hudební nástroj pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Pozorování, rozhovor.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit, jaký význam má hra na hudební nástroj pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Pozorování, rozhovor.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
BENTOVIM, A., BOYD, D., 2007. Hudební nástroj a naše dítě. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-206-5.
BOŘEK, L., 2010. Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický. ISBN 978-80-87000-37-3.
KMENTOVÁ, M., 2015. Hudební a řečové projevy předškolních dětí a jejich vzájemné ovlivňování. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-869-1.
KRÁLOVÁ, E., KODEJŠKA, M., STRENÁČIKOVÁ, M., KOŁODZIEJSKI, M., 2016. Hudební klima a dítě: Hudobná klíma a dieťa. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-885-1.
SLOWÍK, J., 2016. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0095-8.
Seznam doporučené literatury
BENTOVIM, A., BOYD, D., 2007. Hudební nástroj a naše dítě. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-206-5.
BOŘEK, L., 2010. Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický. ISBN 978-80-87000-37-3.
KMENTOVÁ, M., 2015. Hudební a řečové projevy předškolních dětí a jejich vzájemné ovlivňování. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-869-1.
KRÁLOVÁ, E., KODEJŠKA, M., STRENÁČIKOVÁ, M., KOŁODZIEJSKI, M., 2016. Hudební klima a dítě: Hudobná klíma a dieťa. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-885-1.
SLOWÍK, J., 2016. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0095-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.