Tato práce se zabývá společnými rysy iluze osobního společníka ve videohrách pro jednoho hráče a porovnává hry The Last Guardian a Uncharted 4: A Thief's End, které takového digitálního společníka obsahují. Mou hypotézou je, že ačkoliv jsou obě hry velmi odlišné, co se společníků týče, budou jejich umělou inteligencí ovládané postavy mít určité rysy společné.
Annotation in English
This thesis deals with the common features of the illusion of companionship in single-player video games and compares the games The Last Guardian and Uncharted 4: A Thief's End, which contain such digital companions. My hypothesis is that although both games are very different in terms of companions, their artificial intelligence-controlled characters will have certain features in common.
Keywords
osobní společník, interaktivita, nezávislost, postava, spolupráce, umělá inteligence, videohry, vztah
Keywords in English
artificial intelligence, character, companion, cooperation, independence, interactivity, relationship, video games
Length of the covering note
46 s. (69 298 znaků).
Language
AN
Annotation
Tato práce se zabývá společnými rysy iluze osobního společníka ve videohrách pro jednoho hráče a porovnává hry The Last Guardian a Uncharted 4: A Thief's End, které takového digitálního společníka obsahují. Mou hypotézou je, že ačkoliv jsou obě hry velmi odlišné, co se společníků týče, budou jejich umělou inteligencí ovládané postavy mít určité rysy společné.
Annotation in English
This thesis deals with the common features of the illusion of companionship in single-player video games and compares the games The Last Guardian and Uncharted 4: A Thief's End, which contain such digital companions. My hypothesis is that although both games are very different in terms of companions, their artificial intelligence-controlled characters will have certain features in common.
Keywords
osobní společník, interaktivita, nezávislost, postava, spolupráce, umělá inteligence, videohry, vztah
Keywords in English
artificial intelligence, character, companion, cooperation, independence, interactivity, relationship, video games
Research Plan
Práce analyzuje jak postavy v roli společníka ve videohrách The Last Guardian a Uncharted 4: A Thief's End vytváří iluzi společníka ve hráči, ačkoli jsou ve skutečnosti kontrolovány umělou inteligencí. Práce si klade za cíl zjistit, jestli tyto postavy mají určité společné rysy ve hrách, které jsou příklady odlišných žánrů.
Metody:
1. Studium odborné literatury.
2. Analýza her z pohledu interakcí mezi hráčem a postavou společníka.
3. Porovnání hry z pohledu iluze osobního společníka.
Research Plan
Práce analyzuje jak postavy v roli společníka ve videohrách The Last Guardian a Uncharted 4: A Thief's End vytváří iluzi společníka ve hráči, ačkoli jsou ve skutečnosti kontrolovány umělou inteligencí. Práce si klade za cíl zjistit, jestli tyto postavy mají určité společné rysy ve hrách, které jsou příklady odlišných žánrů.
Metody:
1. Studium odborné literatury.
2. Analýza her z pohledu interakcí mezi hráčem a postavou společníka.
3. Porovnání hry z pohledu iluze osobního společníka.
Recommended resources
Eichenbaum, Adam, Daphne Bavelier and Shawn C Green. 2014. "Video Games: Play That Can Do Serious Good" American Journal of Play 7 (1): 50-72.
Jahn-Sudmann, Andreas and Ralf Stockmann eds. 2008. Computer Games as a Sociocultural Phenomenon. New York: Palgrave Macmillan.
Luh, Ding-Bang et al. 2015. "The Development of a Companionship Scale for Artificial Pets." Interacting with Computers 27 (2): 189-201.
Murphy, Sheila C. 2009. "Half-Real: Video Games Between Real Rules and Fictional Worlds" Cinema Journal 48 (3): 142-150.
Suttner, Nick. 2017. The Last Guardian: An Extraordinary Story. Hamburg: Future Press.
Wolf, Mark J. P. and Bernard Perron eds. 2014. The Routledge Companion to Video Game Studies. New York: Routledge.
Recommended resources
Eichenbaum, Adam, Daphne Bavelier and Shawn C Green. 2014. "Video Games: Play That Can Do Serious Good" American Journal of Play 7 (1): 50-72.
Jahn-Sudmann, Andreas and Ralf Stockmann eds. 2008. Computer Games as a Sociocultural Phenomenon. New York: Palgrave Macmillan.
Luh, Ding-Bang et al. 2015. "The Development of a Companionship Scale for Artificial Pets." Interacting with Computers 27 (2): 189-201.
Murphy, Sheila C. 2009. "Half-Real: Video Games Between Real Rules and Fictional Worlds" Cinema Journal 48 (3): 142-150.
Suttner, Nick. 2017. The Last Guardian: An Extraordinary Story. Hamburg: Future Press.
Wolf, Mark J. P. and Bernard Perron eds. 2014. The Routledge Companion to Video Game Studies. New York: Routledge.