Tématem bakalářské práce je využití skupinových her zaměřených na rozvoj komunikace a zvládámí konfliktů u dětí předškolního věku. Cílem teoretické části je popsat pojmy předškolní věk, hra a dětská skupina. Cílem praktické části je navrhnout sborník her zaměřených na komunikaci a spolupráci a následně ho ověřit ve vybraných mateřských školách. Pro sběr dat je využito zúčastněného pozorování, nezúčastněného pozorování a rozhovoru s vedoucí učitelkou mateřské školy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the usage of group games to improve communication and dealing with conflicts of preschool children. The theoretical part describes terms such as preschool age, game and child group. The practical part suggest a collection of games foucusing on communication and cooperation and subsequebtly tests these games in chose preschools. Participated observation, non-standardizen, non-participating observation and interview with the head of the kindergarten are used for the data collection
Klíčová slova
předškolní věk, skupinová hra, hra, komunikace, dítě, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
preschool age, group game, game, communication, child, kindergarten
Rozsah průvodní práce
61 s. (93 345 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je využití skupinových her zaměřených na rozvoj komunikace a zvládámí konfliktů u dětí předškolního věku. Cílem teoretické části je popsat pojmy předškolní věk, hra a dětská skupina. Cílem praktické části je navrhnout sborník her zaměřených na komunikaci a spolupráci a následně ho ověřit ve vybraných mateřských školách. Pro sběr dat je využito zúčastněného pozorování, nezúčastněného pozorování a rozhovoru s vedoucí učitelkou mateřské školy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the usage of group games to improve communication and dealing with conflicts of preschool children. The theoretical part describes terms such as preschool age, game and child group. The practical part suggest a collection of games foucusing on communication and cooperation and subsequebtly tests these games in chose preschools. Participated observation, non-standardizen, non-participating observation and interview with the head of the kindergarten are used for the data collection
Klíčová slova
předškolní věk, skupinová hra, hra, komunikace, dítě, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
preschool age, group game, game, communication, child, kindergarten
Zásady pro vypracování
Cílem této práce bude:
1) Navrhnout zásobník 10-15 her, zaměřených na rozvoj komunikace a zvládání konfliktů u dětí předškolního věku. Hry budou jednak autorské, jednak převzaté z odborných zdrojů a modifikované pro cílovou skupinu dětí předškolního věku.
2) Ověřit tento zásobník her v praxi různých MŠ, na základě praktického ověření zreflektovat rizika a potenciál těchto her u dané cílové skupiny.
Konzultace se školitelkou Mrg. Lucií Hubertovou,PhD.budou probíhat 1x za měsíc.
Zásady pro vypracování
Cílem této práce bude:
1) Navrhnout zásobník 10-15 her, zaměřených na rozvoj komunikace a zvládání konfliktů u dětí předškolního věku. Hry budou jednak autorské, jednak převzaté z odborných zdrojů a modifikované pro cílovou skupinu dětí předškolního věku.
2) Ověřit tento zásobník her v praxi různých MŠ, na základě praktického ověření zreflektovat rizika a potenciál těchto her u dané cílové skupiny.
Konzultace se školitelkou Mrg. Lucií Hubertovou,PhD.budou probíhat 1x za měsíc.
Seznam doporučené literatury
ERKERT, A. 2004. Hry pro usměrňování agresivity: 100 námětů pro činnosti s dětmi ve věku od 3 do 8 let. Praha: Portál. ISBN 80-7178-938-0
HERMOCHOVÁ, Soňa a Jana VAŇKOVÁ. Hry pro rozvoj skupinové spolupráce. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0727-6
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: GRADA, 2005.
ISBN 80-247-0852-3.
OPRAVILOVÁ, E., GEBHARTOVÁ, V. 2003. Rok v mateřské škole: kurikulum předškolní výchovy. Praha: Portál. ISBN 80-7178-847-3.
SMITH, Charles A. Třída plná pohody. Vyd.3. Praha: Portál, 2001. ISBN 8071786020.
Seznam doporučené literatury
ERKERT, A. 2004. Hry pro usměrňování agresivity: 100 námětů pro činnosti s dětmi ve věku od 3 do 8 let. Praha: Portál. ISBN 80-7178-938-0
HERMOCHOVÁ, Soňa a Jana VAŇKOVÁ. Hry pro rozvoj skupinové spolupráce. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0727-6
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: GRADA, 2005.
ISBN 80-247-0852-3.
OPRAVILOVÁ, E., GEBHARTOVÁ, V. 2003. Rok v mateřské škole: kurikulum předškolní výchovy. Praha: Portál. ISBN 80-7178-847-3.
SMITH, Charles A. Třída plná pohody. Vyd.3. Praha: Portál, 2001. ISBN 8071786020.