Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití data miningu v marketingu. Cílem práce je analyzovat rozsáhlá data internetového obchodu pomocí dataminingové metody CRISP-DM a z toho vyvodit závěry, které budou dále prezentovány e-shopu. Výpočty a grafické interpretace budou provedeny převážně v Excelu a MATLABu. Práce se věnuje datové problematice, data miningu, včetně možností jeho zneužití, dále pak dataminingovým metodám (CRISP-DM, SEMMA, 5A) a internetovému marketingu, který zahrnuje i CRM systémy. Výsledky data miningu jsou přehledně graficky interpretovány a následně i sumarizovány. V závěru práce jsou poskytnuta marketingová doporučení, kterými by se měl e-shop zabývat, pokud si chce nejenom udržet stávající klientelu, ale také posílit svoji pozici v zahraničí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the possibilities of using data mining in marketing. The aim of the work is to analyse extensive data of e-commerce using the data mining method CRISP-DM and to draw conclusions from it, which will be further presented in the e-shop. Calculations and graphical interpretations will be performed mainly in Excel and MATLAB. The work deals with data issues, data mining, including the possibility of its misuse, as well as data mining methods (CRISP-DM, SEMMA, 5A) and Internet marketing, which includes CRM systems. The results of the data mining are clearly graphically interpreted and subsequently summarized. At the end of the thesis, marketing recommendations are provided, which the e-shop should deal with if it wants to not only retain its existing clientele, but also strengthen its position abroad.
Klíčová slova
Data mining, Analýza dat, Databáze, Data, Online marketing, E-shop
Klíčová slova v angličtině
Data mining, Data analysis, Databases, Data, Online marketing, E-shop
Rozsah průvodní práce
95 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití data miningu v marketingu. Cílem práce je analyzovat rozsáhlá data internetového obchodu pomocí dataminingové metody CRISP-DM a z toho vyvodit závěry, které budou dále prezentovány e-shopu. Výpočty a grafické interpretace budou provedeny převážně v Excelu a MATLABu. Práce se věnuje datové problematice, data miningu, včetně možností jeho zneužití, dále pak dataminingovým metodám (CRISP-DM, SEMMA, 5A) a internetovému marketingu, který zahrnuje i CRM systémy. Výsledky data miningu jsou přehledně graficky interpretovány a následně i sumarizovány. V závěru práce jsou poskytnuta marketingová doporučení, kterými by se měl e-shop zabývat, pokud si chce nejenom udržet stávající klientelu, ale také posílit svoji pozici v zahraničí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the possibilities of using data mining in marketing. The aim of the work is to analyse extensive data of e-commerce using the data mining method CRISP-DM and to draw conclusions from it, which will be further presented in the e-shop. Calculations and graphical interpretations will be performed mainly in Excel and MATLAB. The work deals with data issues, data mining, including the possibility of its misuse, as well as data mining methods (CRISP-DM, SEMMA, 5A) and Internet marketing, which includes CRM systems. The results of the data mining are clearly graphically interpreted and subsequently summarized. At the end of the thesis, marketing recommendations are provided, which the e-shop should deal with if it wants to not only retain its existing clientele, but also strengthen its position abroad.
Klíčová slova
Data mining, Analýza dat, Databáze, Data, Online marketing, E-shop
Klíčová slova v angličtině
Data mining, Data analysis, Databases, Data, Online marketing, E-shop
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
2. Úvod do problematiky data miningu.
3. Představení IT společnosti BROKEN MOUSE.
4. Demonstrace možností využití data miningu v oblastech marketingu
na konkrétním příkladu z praxe.
5. Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
2. Úvod do problematiky data miningu.
3. Představení IT společnosti BROKEN MOUSE.
4. Demonstrace možností využití data miningu v oblastech marketingu
na konkrétním příkladu z praxe.
5. Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
AGGARWAL, Charu C. 2015. Data mining: the textbook. Cham: Springer.
ISBN 978-3-319-14141-1.
HAN, Jiawei a Micheline KAMBER. 2013. Data mining: concepts and techniques.
3rd ed. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers. Morgan Kaufmann
series in data management systems. ISBN 1-55860-489-8.
JANOUCH, Viktor. 2014. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press.
ISBN 978-80-251-4311-7.
RUSSELL, Matthew A. 2014. Mining the social web. 2nd ed. Beijing: O'Reilly.
ISBN 978-1-4493-6761-9.
PROQUEST. 2018. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA:
ProQuest. [cit. 2018-09-30]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Seznam doporučené literatury
AGGARWAL, Charu C. 2015. Data mining: the textbook. Cham: Springer.
ISBN 978-3-319-14141-1.
HAN, Jiawei a Micheline KAMBER. 2013. Data mining: concepts and techniques.
3rd ed. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers. Morgan Kaufmann
series in data management systems. ISBN 1-55860-489-8.
JANOUCH, Viktor. 2014. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press.
ISBN 978-80-251-4311-7.
RUSSELL, Matthew A. 2014. Mining the social web. 2nd ed. Beijing: O'Reilly.
ISBN 978-1-4493-6761-9.
PROQUEST. 2018. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA:
ProQuest. [cit. 2018-09-30]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.