Bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukce modulárního užitkového vozítka, hlavní pozornost je upřena na podvozek modulárního vozítka, který má být lehký, a z toho důvodu se bude z velké části skládat z kompozitních materiálů. V práci je uveden současný stav techniky využité pro návrh vozítka. Poté je zde proveden průzkum trhu. V další části jsou navrženy tři koncepty, které jsou poté zhodnoceny a je z nich vybrán jeden, který je následně optimalizován až do funkční podoby. Poté je proveden výpočet odpružení konstrukce a následně vypracována výkresová dokumentace. Na konci práce je provedeno ekonomické a závěrečné zhodnocení výsledné konstrukce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the design of modular utility vehicle construction, the main focus is on the chassis of the modular vehicle, which is to be lightweight, and for this reason will largely consist of composite materials. In the thesis is listed the present state of the techniques used for the design of the vehicle. Then there is a market research. In the next part, three concepts are proposed, which are then evaluated and one is selected for optimized to its functional form. Then is performer the suspension calculation of the construction and the drawing documentation is elaborated. At the end of the thesis there is an economic and final evaluation of the resulting construction.
Bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukce modulárního užitkového vozítka, hlavní pozornost je upřena na podvozek modulárního vozítka, který má být lehký, a z toho důvodu se bude z velké části skládat z kompozitních materiálů. V práci je uveden současný stav techniky využité pro návrh vozítka. Poté je zde proveden průzkum trhu. V další části jsou navrženy tři koncepty, které jsou poté zhodnoceny a je z nich vybrán jeden, který je následně optimalizován až do funkční podoby. Poté je proveden výpočet odpružení konstrukce a následně vypracována výkresová dokumentace. Na konci práce je provedeno ekonomické a závěrečné zhodnocení výsledné konstrukce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the design of modular utility vehicle construction, the main focus is on the chassis of the modular vehicle, which is to be lightweight, and for this reason will largely consist of composite materials. In the thesis is listed the present state of the techniques used for the design of the vehicle. Then there is a market research. In the next part, three concepts are proposed, which are then evaluated and one is selected for optimized to its functional form. Then is performer the suspension calculation of the construction and the drawing documentation is elaborated. At the end of the thesis there is an economic and final evaluation of the resulting construction.
Navrhnout a vypracovat konstrukční řešení lehkého rámu podvozku pro vybrané modulární užitkové vozítko, který umožní snížení hmotnosti celkové konstrukce vozítka. Řešení bude vycházet z návrhu konceptů, provedení pevnostních výpočtů a vyhotovení optimální varianty prostřednictvím 3D modelu s technickou dokumentací.
1. Stav techniky (jaké jsou nyní způsoby )
2. Průzkum trhu a rešerše
3. Navrhnout min. 3 koncepty řešení konstrukce lehkého rámu podvozku modulárního užitkového vozítka
4. Provést pevnostní výpočty / simulace
5. Vyhotovení 3D modelu a technické dokumentace vybrané varianty lehkého rámu podvozku modulárního užitkového vozítka
6. Ekonomické posouzení
7. Závěrečné zhodnocení
Zásady pro vypracování
Navrhnout a vypracovat konstrukční řešení lehkého rámu podvozku pro vybrané modulární užitkové vozítko, který umožní snížení hmotnosti celkové konstrukce vozítka. Řešení bude vycházet z návrhu konceptů, provedení pevnostních výpočtů a vyhotovení optimální varianty prostřednictvím 3D modelu s technickou dokumentací.
1. Stav techniky (jaké jsou nyní způsoby )
2. Průzkum trhu a rešerše
3. Navrhnout min. 3 koncepty řešení konstrukce lehkého rámu podvozku modulárního užitkového vozítka
4. Provést pevnostní výpočty / simulace
5. Vyhotovení 3D modelu a technické dokumentace vybrané varianty lehkého rámu podvozku modulárního užitkového vozítka
6. Ekonomické posouzení
7. Závěrečné zhodnocení
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L.: Části strojů. 1. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L.: Části strojů. 2. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec V.: Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica I.: Současné trendy v obrábění ozubených kol. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[6] Bureš M.: Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec Ediční středisko 2006.
[7]Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8]Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9]Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L.: Části strojů. 1. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L.: Části strojů. 2. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec V.: Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica I.: Současné trendy v obrábění ozubených kol. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[6] Bureš M.: Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec Ediční středisko 2006.
[7]Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8]Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9]Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
Přílohy volně vložené
5 výkresů, 1 CD disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.