Tématem předložené bakalářské práce je syndrom ADD/ADHD u dětí v předškolním věku. V práci je vymezen pojem ADD/ADHD, část je věnována etiologii, diagnostice a popisu projevů syndromu. Je zde také vymezen pojem předškolní vzdělávání. Práce se zabývá výchovnými vlivy na dítě s ADHD/ADD ve věku od narození do šesti let. Bakalářská práce obsahuje obecná doporučení pro práci s tímto dítětem. Součástí práce je empirický průzkum mezi pedagogy mateřských škol.
Anotace v angličtině
Theme of this Bachelor thesis is a syndrom of Attention of Deficit Disorder (ADD) and Attention of Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) at children at preschool age. Term ADD/ADHD is defined in this thesis. Part deals with etiology, diagnostics and description of symptoms of syndrom. The term preschool education is defined here. This thesis deals with educational influence to children with ADD/ADHD at age from birth to the age six years. The Bachelor thesis contains general recommendation for work with this child. Empirical research at teachers from kindergarten is part of this thesis.
Klíčová slova
ADD - porucha pozornosti, ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou, hyperaktivita, impulzivita, nepozornost, předškolní věk, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
ADD - Attention of Deficit Disorder, ADHD - Attention of Deficit Hyperactivity Disorder, Hyperactivity, Impulsivity, Inattention, Preschoolage, Kindergarten
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem předložené bakalářské práce je syndrom ADD/ADHD u dětí v předškolním věku. V práci je vymezen pojem ADD/ADHD, část je věnována etiologii, diagnostice a popisu projevů syndromu. Je zde také vymezen pojem předškolní vzdělávání. Práce se zabývá výchovnými vlivy na dítě s ADHD/ADD ve věku od narození do šesti let. Bakalářská práce obsahuje obecná doporučení pro práci s tímto dítětem. Součástí práce je empirický průzkum mezi pedagogy mateřských škol.
Anotace v angličtině
Theme of this Bachelor thesis is a syndrom of Attention of Deficit Disorder (ADD) and Attention of Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) at children at preschool age. Term ADD/ADHD is defined in this thesis. Part deals with etiology, diagnostics and description of symptoms of syndrom. The term preschool education is defined here. This thesis deals with educational influence to children with ADD/ADHD at age from birth to the age six years. The Bachelor thesis contains general recommendation for work with this child. Empirical research at teachers from kindergarten is part of this thesis.
Klíčová slova
ADD - porucha pozornosti, ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou, hyperaktivita, impulzivita, nepozornost, předškolní věk, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
ADD - Attention of Deficit Disorder, ADHD - Attention of Deficit Hyperactivity Disorder, Hyperactivity, Impulsivity, Inattention, Preschoolage, Kindergarten
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat projevy syndromu ADHD a ADD u dětí v mateřských školách. Zmapovat výskyt těchto poruch u dětí v mateřských školách a přístup učitelek k těmto dětem.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat projevy syndromu ADHD a ADD u dětí v mateřských školách. Zmapovat výskyt těchto poruch u dětí v mateřských školách a přístup učitelek k těmto dětem.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
CARTER, CH. R., 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0621-7.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2015. Máme dítě s ADHD: rady pro rodiče. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5347-8.
MUNDEN, A., ARCELUS, J., 2008. Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-430-4.
PACLT, I., a kolektiv, 2007. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1426-4.
SERFONTEIN, G., 1999. Potíže dětí s učením a chováním. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-315-3.
ŠKRDLÍKOVÁ, P., 2015. Hyperaktivní předškoláci: výchova a vzdělávání dětí s ADHD. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0928-7.
TAYLOR, J. F., 2012. Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti: rádce pro děti s ADHD a ADD. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0068-0.
Seznam doporučené literatury
CARTER, CH. R., 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0621-7.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2015. Máme dítě s ADHD: rady pro rodiče. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5347-8.
MUNDEN, A., ARCELUS, J., 2008. Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-430-4.
PACLT, I., a kolektiv, 2007. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1426-4.
SERFONTEIN, G., 1999. Potíže dětí s učením a chováním. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-315-3.
ŠKRDLÍKOVÁ, P., 2015. Hyperaktivní předškoláci: výchova a vzdělávání dětí s ADHD. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0928-7.
TAYLOR, J. F., 2012. Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti: rádce pro děti s ADHD a ADD. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0068-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.