Tato bakalářská práce s názvem volný čas jako prostor pro inkluzi se věnuje možnosti inkluze ve volném čase. Zabývá se pojetím volného času, funkcemi volného času, historickým pohledem na volný čas a na formování volného času, jako takového a jeho významem v životě člověka a vliv na životní styl osob. Také podotýká institucionální podmínky volného času v České republice a osvětluje, kdo se volného času účastní a kdo v něm působí. V neposlední řadě se zabývá společným vzděláváním. V práci jsou osvětlené pojmy jako žák s postižením, narušením, ohrožením a také se věnuje porovnání pojmů integrace a inkluze, které bývají často zaměňovány. Dále popisuje volnočasovou inkluzivní akci s názvem "Televizní hrátky". V práci je popsáno plánování, propagace, organizace a příprava akce. Také jsou zde zmínění účastníci a celý průběh akce. Na konec jsou zde zmíněná poučení a závěry z této volnočasové aktivity.
Anotace v angličtině
This bachelor work called leisure time as a space for inclusion deals with the possibility of inclusion in leisure time. It deals with the concept of leisure time, the functions of leisure time, the historical view of leisure time and the formation of leisure time as such and its importance in human life and influence on the lifestyle of people. It also points out the institutional conditions of leisure time in the Czech Republic and explains who participates in leisure time and who works there. Last but not least, it deals with common education. The thesis explains concepts such as pupils with disabilities, disabilities, threats and also compares the concepts of integration and inclusion, which are often confused. It also describes a leisure inclusive event called "TV Games". The work describes the planning, promotion, organization and preparation of the event. There are also mentioned participants and the whole course of the event. Finally, the lessons and conclusions from this leisure activity are mentioned.
Klíčová slova
volný čas, společné vzdělávání, inkluze, integrace, volnočasová zařízení, žák s postižením, narušením, ohrožením, děti se specifickými potřebami
Klíčová slova v angličtině
leisure time, inclusion, integration, leisure facilities, student with disabilities, children with special needs
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce s názvem volný čas jako prostor pro inkluzi se věnuje možnosti inkluze ve volném čase. Zabývá se pojetím volného času, funkcemi volného času, historickým pohledem na volný čas a na formování volného času, jako takového a jeho významem v životě člověka a vliv na životní styl osob. Také podotýká institucionální podmínky volného času v České republice a osvětluje, kdo se volného času účastní a kdo v něm působí. V neposlední řadě se zabývá společným vzděláváním. V práci jsou osvětlené pojmy jako žák s postižením, narušením, ohrožením a také se věnuje porovnání pojmů integrace a inkluze, které bývají často zaměňovány. Dále popisuje volnočasovou inkluzivní akci s názvem "Televizní hrátky". V práci je popsáno plánování, propagace, organizace a příprava akce. Také jsou zde zmínění účastníci a celý průběh akce. Na konec jsou zde zmíněná poučení a závěry z této volnočasové aktivity.
Anotace v angličtině
This bachelor work called leisure time as a space for inclusion deals with the possibility of inclusion in leisure time. It deals with the concept of leisure time, the functions of leisure time, the historical view of leisure time and the formation of leisure time as such and its importance in human life and influence on the lifestyle of people. It also points out the institutional conditions of leisure time in the Czech Republic and explains who participates in leisure time and who works there. Last but not least, it deals with common education. The thesis explains concepts such as pupils with disabilities, disabilities, threats and also compares the concepts of integration and inclusion, which are often confused. It also describes a leisure inclusive event called "TV Games". The work describes the planning, promotion, organization and preparation of the event. There are also mentioned participants and the whole course of the event. Finally, the lessons and conclusions from this leisure activity are mentioned.
Klíčová slova
volný čas, společné vzdělávání, inkluze, integrace, volnočasová zařízení, žák s postižením, narušením, ohrožením, děti se specifickými potřebami
Klíčová slova v angličtině
leisure time, inclusion, integration, leisure facilities, student with disabilities, children with special needs
Zásady pro vypracování
Cíl: Připravit a realizovat volnočasovou akci určenou pro účastníky intaktní i pro účastníky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a realizace projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl: Připravit a realizovat volnočasovou akci určenou pro účastníky intaktní i pro účastníky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a realizace projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. (eds). Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-150-8.
BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-37-3.
PÁVKOVÁ, J.; HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; HRDLIČKOVÁ, V.; PAVLÍKOVÁ, A. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
LECHTA, V., ed. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
SPOUSTA, V., a kol. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1275-7.
SPOUSTA, V., a kol. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-1007-X.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. (eds). Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-150-8.
BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-37-3.
PÁVKOVÁ, J.; HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; HRDLIČKOVÁ, V.; PAVLÍKOVÁ, A. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
LECHTA, V., ed. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
SPOUSTA, V., a kol. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1275-7.
SPOUSTA, V., a kol. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-1007-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.