Bakalářská práce je zaměřena na volný čas dětí v dětských domovech. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Cílem práce je zjistit jak tráví děti z dětského domova volný čas a jaké volnočasové aktivity mohou využívat.
Teoretická část definuje volný čas, jeho vývoj, funkci. Zdůrazňuje význam pedagogického ovlivňování volného času v životě dětí. Popisuje instituce a zařízení pro zájmové vzdělávání. V dalších kapitolách se vysvětluje systém školských ústavních zařízení, jejich úloha v péči o děti. Podrobně se věnuje vývoji dětí obecně, ale poukazuje současně i na zvláštnosti psychického vývoje dětí z dětských domovů.
V praktické části bylo realizováno průzkumné šetření metodou dotazování. Dotazník byl zaměřen na zmapování názorů dětí ze dvou dětských domovů na možnosti trávení volného času. Zjištěné poznatky byly graficky znázorněny a komentovány.
Bakalářská práce přináší zajímavé poznatky ze života dětí v dětských domovech, o jejich způsobu života a volnočasových programech.
Annotation in English
The bachelor's thesis is focused on the leisure time of children in children's homes. It is divided into theoretical part and practical part.
The aim of the thesis is to find out how children from children's homes spend their free time and which leisure activities they can do.
The theoretical part defines leisure time, its development and functions. It describes the existing institutions and facilities for leisure-based education. In the following chapters, the system of institutional education facilities and their role in care for children. It describes in depth the development of children in general, but simultaneously, it points out the particulars of psychic development of children from children's homes.
In the practical part, a research was conducted by means of survey. The questionnaire was focused on mapping the opinions of children from two children's homes on the options of spending free time. The results were visualised in the form of graphs and further commented.
This bachelor's thesis brings interesting observations from the lives of children in children's homes, their way of life and on leisure-time programmes.
Keywords
volný čas, dětský domov, volný čas dětí, psychický vývoj dětí
Keywords in English
leisure time, children's home, leisure time of children, psychic development of children
Length of the covering note
66 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce je zaměřena na volný čas dětí v dětských domovech. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Cílem práce je zjistit jak tráví děti z dětského domova volný čas a jaké volnočasové aktivity mohou využívat.
Teoretická část definuje volný čas, jeho vývoj, funkci. Zdůrazňuje význam pedagogického ovlivňování volného času v životě dětí. Popisuje instituce a zařízení pro zájmové vzdělávání. V dalších kapitolách se vysvětluje systém školských ústavních zařízení, jejich úloha v péči o děti. Podrobně se věnuje vývoji dětí obecně, ale poukazuje současně i na zvláštnosti psychického vývoje dětí z dětských domovů.
V praktické části bylo realizováno průzkumné šetření metodou dotazování. Dotazník byl zaměřen na zmapování názorů dětí ze dvou dětských domovů na možnosti trávení volného času. Zjištěné poznatky byly graficky znázorněny a komentovány.
Bakalářská práce přináší zajímavé poznatky ze života dětí v dětských domovech, o jejich způsobu života a volnočasových programech.
Annotation in English
The bachelor's thesis is focused on the leisure time of children in children's homes. It is divided into theoretical part and practical part.
The aim of the thesis is to find out how children from children's homes spend their free time and which leisure activities they can do.
The theoretical part defines leisure time, its development and functions. It describes the existing institutions and facilities for leisure-based education. In the following chapters, the system of institutional education facilities and their role in care for children. It describes in depth the development of children in general, but simultaneously, it points out the particulars of psychic development of children from children's homes.
In the practical part, a research was conducted by means of survey. The questionnaire was focused on mapping the opinions of children from two children's homes on the options of spending free time. The results were visualised in the form of graphs and further commented.
This bachelor's thesis brings interesting observations from the lives of children in children's homes, their way of life and on leisure-time programmes.
Keywords
volný čas, dětský domov, volný čas dětí, psychický vývoj dětí
Keywords in English
leisure time, children's home, leisure time of children, psychic development of children
Research Plan
Cíl bakalářské práce: Zjistit jak tráví děti z dětského domova volný čas a jaké volnočasové aktivity mohou využívat.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazování.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Research Plan
Cíl bakalářské práce: Zjistit jak tráví děti z dětského domova volný čas a jaké volnočasové aktivity mohou využívat.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazování.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Recommended resources
BENDL, S., 2015. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4248-9.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J., 2011. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0030-7.
JEDLIČKA, R., 2015. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5447-5.
SOBOTKOVÁ, I., 2001. Psychologie rodiny. Praha: Portál. ISBN 80-7178-559-8.
ŠKOVIERA, A., 2007. Dilemata náhradní výchovy: teorie a praxe výchovné péče dětí v rodině a v dětských domovech. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-318-5.
Recommended resources
BENDL, S., 2015. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4248-9.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J., 2011. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0030-7.
JEDLIČKA, R., 2015. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5447-5.
SOBOTKOVÁ, I., 2001. Psychologie rodiny. Praha: Portál. ISBN 80-7178-559-8.
ŠKOVIERA, A., 2007. Dilemata náhradní výchovy: teorie a praxe výchovné péče dětí v rodině a v dětských domovech. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-318-5.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.