Bakalářská práce je zaměřena na vývoj přípravy a samostatnosti dětí v dětském domově na následný, samostatný život a věnuje se i pohledu dětí z dětského domova na tuto problematiku. Teoretická část je zaměřena na legislativu ústavní, ochranné výchovy. Dále se věnuje dětskému domovu, jeho činnosti, prostředí, právům a povinnostem dětí a jejich vývojovým specifikům v určitém věku. Teoretická část se také zabývá určitými specifiky jedinců, kteří vyrůstají v ústavní výchově a v neposlední řadě přípravou na odchod z dětského domova. Praktická část obsahuje popisy a výsledky výzkumného šetření, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the development of preparation and independence of children from children´s homes for subsequent, independent life and also deals with the view of children from children´s homes on this issue. The theoretical part is focused on the legislation of institutional, protective education. It also deals with the children's home, its activities, environment, rights and obligations of children and their developmental specifics at a certain age. The theoretical part also deals with certain specifics of individuals who grow up in institutional care and, last but not least, preparation for leaving the children's home. The practical part contains descriptions and results of the research survey, their summary and recommendations for practice.
Klíčová slova
Ústavní výchova, náhradní výchova, dětský domov, odchod z dětského domova, příprava na samostatný život
Klíčová slova v angličtině
Institutional Education, Alternative Education, Children´s Home, Leaving Children's home, Preparation for Independent Life
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj přípravy a samostatnosti dětí v dětském domově na následný, samostatný život a věnuje se i pohledu dětí z dětského domova na tuto problematiku. Teoretická část je zaměřena na legislativu ústavní, ochranné výchovy. Dále se věnuje dětskému domovu, jeho činnosti, prostředí, právům a povinnostem dětí a jejich vývojovým specifikům v určitém věku. Teoretická část se také zabývá určitými specifiky jedinců, kteří vyrůstají v ústavní výchově a v neposlední řadě přípravou na odchod z dětského domova. Praktická část obsahuje popisy a výsledky výzkumného šetření, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the development of preparation and independence of children from children´s homes for subsequent, independent life and also deals with the view of children from children´s homes on this issue. The theoretical part is focused on the legislation of institutional, protective education. It also deals with the children's home, its activities, environment, rights and obligations of children and their developmental specifics at a certain age. The theoretical part also deals with certain specifics of individuals who grow up in institutional care and, last but not least, preparation for leaving the children's home. The practical part contains descriptions and results of the research survey, their summary and recommendations for practice.
Klíčová slova
Ústavní výchova, náhradní výchova, dětský domov, odchod z dětského domova, příprava na samostatný život
Klíčová slova v angličtině
Institutional Education, Alternative Education, Children´s Home, Leaving Children's home, Preparation for Independent Life
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Zjistit, jak jsou děti v dětském domově připraveny na samostatný život a co vše jejich následný samostatný život ovlivňuje.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Analýza dokumentů a standardizovaný rozhovor.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Zjistit, jak jsou děti v dětském domově připraveny na samostatný život a co vše jejich následný samostatný život ovlivňuje.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Analýza dokumentů a standardizovaný rozhovor.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
ERIKSON, E. H., 2002. Dětství a společnost. Praha: Argo. ISBN 80-7203-380-8.
HELUS, Z., 2007. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1168-3.
MATOUŠEK, O., 1999. Ústavní péče. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-85850-76-1.
MATĚJČEK, Z., 1999. Náhradní rodinná péče: průvodce pro odborníky, osvojitele a pěstouny. Praha: Portál. ISBN 80-7178-304-8.
MATĚJČEK, Z., KOVAŘÍK, J., BUBLEOVÁ, V., 1997. Pozdní následky psychické deprivace a subdeprivace. Praha: Psychiatrické centrum. ISBN 80-85121-89-1.
MÜHLPACHR, P., 2001. Vývoj ústavní péče. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-2512-3.
ŠKOVIERA, A., 2007. Dilemata náhradní výchovy. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367- 318-5.
VOCILKA, M., 1999. Dětské domovy v České republice: charakteristika jednotlivých dětských domovů. Praha: Aula. ISBN 80-902667-6-2.
Seznam doporučené literatury
ERIKSON, E. H., 2002. Dětství a společnost. Praha: Argo. ISBN 80-7203-380-8.
HELUS, Z., 2007. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1168-3.
MATOUŠEK, O., 1999. Ústavní péče. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-85850-76-1.
MATĚJČEK, Z., 1999. Náhradní rodinná péče: průvodce pro odborníky, osvojitele a pěstouny. Praha: Portál. ISBN 80-7178-304-8.
MATĚJČEK, Z., KOVAŘÍK, J., BUBLEOVÁ, V., 1997. Pozdní následky psychické deprivace a subdeprivace. Praha: Psychiatrické centrum. ISBN 80-85121-89-1.
MÜHLPACHR, P., 2001. Vývoj ústavní péče. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-2512-3.
ŠKOVIERA, A., 2007. Dilemata náhradní výchovy. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367- 318-5.
VOCILKA, M., 1999. Dětské domovy v České republice: charakteristika jednotlivých dětských domovů. Praha: Aula. ISBN 80-902667-6-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.