Cílem této diplomové práce bylo popsat životní příběh skautského vedoucího. Teoretická část je zaměřena na osvětlení relevantních pojmů souvisejících s tématem práce, jako jsou dospělost a pochopení smysluplnosti života, které jsou pro práci důležité. Dále jsou zde základní informace o organizaci Junák - český skaut, z. s. a její pojetí výchovy a vzdělávání. V praktické části, se zaměřuji na analýzu životního příběhu. Metody, které jsem pro vyjádření životního příběhu použila, byly rozhovor a interpretativní fenomenologická analýza.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis was to describe the life story of a scout leader in the context of social change. The theoretical part is focused on the concept of adulthood and understanding the meaning of life, which are important for work. There is also basic information about the organization Junák - Czech Scout, z. S. and it´s concept of education. In the practical part, I focus on the analysis of the life story that is part of it. The methods I used to express my life story were interview and content analysis.
Klíčová slova
skauting, životní příběh, vedoucí
Klíčová slova v angličtině
scouting, life story, leader
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce bylo popsat životní příběh skautského vedoucího. Teoretická část je zaměřena na osvětlení relevantních pojmů souvisejících s tématem práce, jako jsou dospělost a pochopení smysluplnosti života, které jsou pro práci důležité. Dále jsou zde základní informace o organizaci Junák - český skaut, z. s. a její pojetí výchovy a vzdělávání. V praktické části, se zaměřuji na analýzu životního příběhu. Metody, které jsem pro vyjádření životního příběhu použila, byly rozhovor a interpretativní fenomenologická analýza.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis was to describe the life story of a scout leader in the context of social change. The theoretical part is focused on the concept of adulthood and understanding the meaning of life, which are important for work. There is also basic information about the organization Junák - Czech Scout, z. S. and it´s concept of education. In the practical part, I focus on the analysis of the life story that is part of it. The methods I used to express my life story were interview and content analysis.
Klíčová slova
skauting, životní příběh, vedoucí
Klíčová slova v angličtině
scouting, life story, leader
Zásady pro vypracování
Cíl:
Popsat životní příběh skautského vedoucího v kontextu společenských proměn.
Použité metody:
kazuistika, rozhovor, obsahová analýza.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Popsat životní příběh skautského vedoucího v kontextu společenských proměn.
Použité metody:
kazuistika, rozhovor, obsahová analýza.
Hájek, B. et al. (2004). Děti, vedoucí, volný čas. Praha: Institut dětí a mládeže MŠMT.
Chrz, V. (2007). Možnosti narativního přístupu v psychologickém výzkumu. Praha: Psychologický ústav AV ČR.
Nišponská, M. (2017). K významu sdílení osobní minulosti pro narativní identitu. Historia Scholastica, 3(2), 79-94.
Paulík, K. (2017). Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada.
Svojsík, A.B, (1991). Základy junáctví: návod pro výchovu české mládeže na základě systému sira R.Baden-Powella "Scouting" a za laskavého přispění četných odborníků. Praha: Merkur.
Hájek, B. et al. (2004). Děti, vedoucí, volný čas. Praha: Institut dětí a mládeže MŠMT.
Chrz, V. (2007). Možnosti narativního přístupu v psychologickém výzkumu. Praha: Psychologický ústav AV ČR.
Nišponská, M. (2017). K významu sdílení osobní minulosti pro narativní identitu. Historia Scholastica, 3(2), 79-94.
Paulík, K. (2017). Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada.
Svojsík, A.B, (1991). Základy junáctví: návod pro výchovu české mládeže na základě systému sira R.Baden-Powella "Scouting" a za laskavého přispění četných odborníků. Praha: Merkur.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.