HLUBUČEK, M. (2020). Naučná stezka Klokočskými skalami jako volnočasová aktivita pro děti a mládež. Liberec: Fakulta přírodovědně - humanitní a pedagogická, Technická univerzita Liberec.
Cílem bakalářské práce je návrh a realizace volnočasového programu pro děti a mládež
s možností zařazení dětí s postižením (zrakového a sluchového) v prostorách naučné stezky Klokočskými skalami. Práce navrhuje možnosti aktivního využití volného času formou prožitkové pedagogiky při poznávání kulturního, geologického a přírodního dědictví v oblasti přírodní rezervace Klokočských skal, se zaměřením na děti a mládež včetně osob se sluchovým a zrakovým postižením. Bakalářská práce se taktéž zabývá vývojem výchovy, vzdělávání a pojetí volného času a přibližuje čtenáři znalosti z oboru volnočasové, zážitkové a speciální pedagogiky.
Anotace v angličtině
HLUBUČEK, M. (2020). Educational trail through Klokočské rocks as a leisure activity for children and youth. Liberec: Faculty of Science - Humanities and Education, Technical University of Liberec.
The aim of the bachelor thesis is the design and implementation of a leisure program for children and youth with the possibility of including children with disabilities (visual and hearing) in the educational trail through Klokočské rocks. The work proposes the possibilities of active use of free time in the form of experiential pedagogy in learning about cultural, geological and natural heritage in the nature reserve Klokočské rocks, focusing on children and youth, including people with hearing and visual impairments. The bachelor's thesis also deals with the development of education, training and the concept of leisure time and introduces the reader to knowledge in the field of leisure, experiential and special pedagogy.
HLUBUČEK, M. (2020). Naučná stezka Klokočskými skalami jako volnočasová aktivita pro děti a mládež. Liberec: Fakulta přírodovědně - humanitní a pedagogická, Technická univerzita Liberec.
Cílem bakalářské práce je návrh a realizace volnočasového programu pro děti a mládež
s možností zařazení dětí s postižením (zrakového a sluchového) v prostorách naučné stezky Klokočskými skalami. Práce navrhuje možnosti aktivního využití volného času formou prožitkové pedagogiky při poznávání kulturního, geologického a přírodního dědictví v oblasti přírodní rezervace Klokočských skal, se zaměřením na děti a mládež včetně osob se sluchovým a zrakovým postižením. Bakalářská práce se taktéž zabývá vývojem výchovy, vzdělávání a pojetí volného času a přibližuje čtenáři znalosti z oboru volnočasové, zážitkové a speciální pedagogiky.
Anotace v angličtině
HLUBUČEK, M. (2020). Educational trail through Klokočské rocks as a leisure activity for children and youth. Liberec: Faculty of Science - Humanities and Education, Technical University of Liberec.
The aim of the bachelor thesis is the design and implementation of a leisure program for children and youth with the possibility of including children with disabilities (visual and hearing) in the educational trail through Klokočské rocks. The work proposes the possibilities of active use of free time in the form of experiential pedagogy in learning about cultural, geological and natural heritage in the nature reserve Klokočské rocks, focusing on children and youth, including people with hearing and visual impairments. The bachelor's thesis also deals with the development of education, training and the concept of leisure time and introduces the reader to knowledge in the field of leisure, experiential and special pedagogy.
Cíl:
Návrh a realizace volnočasové aktivity pro děti a mládež s možností zařazení dětí s postižením (inkluze, zrak a sluch) v prostorách naučné stezky Klokočskými skalami.
Teoretická část:
Teoretická východiska pedagogiky, psychologie, pedagogiky volného času a vzdělávání, analýza projektu "Tichá stezka Klokočskými skalami, stezka nevídaná", práce s odbornou literaturou a periodiky.
Praktická část:
Návrh volnočasového programu pro děti a mládež s možností zařazení dětí s postižením zraku a sluchu (inkluze).
Analýza cílové skupiny, praktická realizace navrženého programu s cílovou skupinou a evaluace.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Návrh a realizace volnočasové aktivity pro děti a mládež s možností zařazení dětí s postižením (inkluze, zrak a sluch) v prostorách naučné stezky Klokočskými skalami.
Teoretická část:
Teoretická východiska pedagogiky, psychologie, pedagogiky volného času a vzdělávání, analýza projektu "Tichá stezka Klokočskými skalami, stezka nevídaná", práce s odbornou literaturou a periodiky.
Praktická část:
Návrh volnočasového programu pro děti a mládež s možností zařazení dětí s postižením zraku a sluchu (inkluze).
Analýza cílové skupiny, praktická realizace navrženého programu s cílovou skupinou a evaluace.
Seznam doporučené literatury
Anderlik, L. (2014). Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Praha: Triton.
Bartoňová, M.,& Vítková M., & Bočková B. (2016). Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma: Inclusion in schools and society as an interdisciplinary isme, (2). Upravené vydání. Brno: Masarykova univerzita.
Činčera, J.,& Kaplánek, M., & Sýkora J. (2009). Tři cesty k pedagogice volného času. Brno: Tribun EU.
Činčera, J. (2007). Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido.
Finková, D., & Ludíková, L., & Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Hanuš, R.,& Chytilová, L. (2009). Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada.
Jedlička, R. (2017). Psychický vývoj dítěte a výchova: jak porozumět socializačním obtížím. Praha: Grada.
Jesenský, J. (1993). Prostor pro integraci, 1. vydání. Praha: Comenia Consult Praha.
Kratochvílová, E. (2004). Pedagogika voľného času: výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickej teórii a v praxi. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
Orel, M.,& Facová. V. (2010). Člověk, jeho smysly a svět. Praha: Grada.
Pávková, J. & kol. (1999). Pedagogika volného času. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Anderlik, L. (2014). Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Praha: Triton.
Bartoňová, M.,& Vítková M., & Bočková B. (2016). Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma: Inclusion in schools and society as an interdisciplinary isme, (2). Upravené vydání. Brno: Masarykova univerzita.
Činčera, J.,& Kaplánek, M., & Sýkora J. (2009). Tři cesty k pedagogice volného času. Brno: Tribun EU.
Činčera, J. (2007). Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido.
Finková, D., & Ludíková, L., & Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Hanuš, R.,& Chytilová, L. (2009). Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada.
Jedlička, R. (2017). Psychický vývoj dítěte a výchova: jak porozumět socializačním obtížím. Praha: Grada.
Jesenský, J. (1993). Prostor pro integraci, 1. vydání. Praha: Comenia Consult Praha.
Kratochvílová, E. (2004). Pedagogika voľného času: výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickej teórii a v praxi. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
Orel, M.,& Facová. V. (2010). Člověk, jeho smysly a svět. Praha: Grada.
Pávková, J. & kol. (1999). Pedagogika volného času. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.