Závěrečná práce se zabývá dopravní výchovou ve školní družině a je zaměřena na výuku dopravní výchovy. Rozvojem lidské společnosti se doprava stala nedílnou součástí života, která se dotýká každého jedince již od raného dětství. Dopravní situace je stále komplikovanější a náročnější, jímž vzniká společenská potřeba klást větší důraz na ohleduplnost a bezpečnost v dopravním prostředí. Nástrojem k dosažení tohoto optimálního stavu slouží dopravní výchova, kterou lze zařadit do celoživotního vzdělávání.
Anotace v angličtině
My final thesis deals with traffic education in the school clubs and is focused on teaching traffic education. With the development of human society, transport has become an integral part of life that affects every individual from an early childhood. The traffic situation is becoming increasingly complicated and demanding, which creates a social need to place greater emphasis on consideration and safety in the transport environment. Traffic education, which can be included in lifelong learning, serves as a tool for achieving this optimal condition.
Klíčová slova
Doprava, výuka, dopravní hřiště, žáci, bezpečnost.
Závěrečná práce se zabývá dopravní výchovou ve školní družině a je zaměřena na výuku dopravní výchovy. Rozvojem lidské společnosti se doprava stala nedílnou součástí života, která se dotýká každého jedince již od raného dětství. Dopravní situace je stále komplikovanější a náročnější, jímž vzniká společenská potřeba klást větší důraz na ohleduplnost a bezpečnost v dopravním prostředí. Nástrojem k dosažení tohoto optimálního stavu slouží dopravní výchova, kterou lze zařadit do celoživotního vzdělávání.
Anotace v angličtině
My final thesis deals with traffic education in the school clubs and is focused on teaching traffic education. With the development of human society, transport has become an integral part of life that affects every individual from an early childhood. The traffic situation is becoming increasingly complicated and demanding, which creates a social need to place greater emphasis on consideration and safety in the transport environment. Traffic education, which can be included in lifelong learning, serves as a tool for achieving this optimal condition.
Klíčová slova
Doprava, výuka, dopravní hřiště, žáci, bezpečnost.
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt s tématikou dopravní výchovy s akcentací na pravidla silničního provozu.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt s tématikou dopravní výchovy s akcentací na pravidla silničního provozu.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Seznam doporučené literatury
LÍMOVÁ, L., 2006. Teorie dopravní výchovy. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1157-0.
PAVLÍČEK, K., KOPECKÝ, Z., 2005. Dopravně bezpečnostní činnost (obecná část). 1. vyd. Praha: Police history. ISBN 8086477-24-X.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J., 2009. Pedagogický slovník. 6. aktual. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-647-6.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. přepr. a rozš. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
VOTRUBA, J., 2003. Dopravní výchova pro 2. a 3. ročník základní školy I. díl. Chodec. 1. vyd. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-246-2.
Seznam doporučené literatury
LÍMOVÁ, L., 2006. Teorie dopravní výchovy. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1157-0.
PAVLÍČEK, K., KOPECKÝ, Z., 2005. Dopravně bezpečnostní činnost (obecná část). 1. vyd. Praha: Police history. ISBN 8086477-24-X.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J., 2009. Pedagogický slovník. 6. aktual. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-647-6.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. přepr. a rozš. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
VOTRUBA, J., 2003. Dopravní výchova pro 2. a 3. ročník základní školy I. díl. Chodec. 1. vyd. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-246-2.