Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma zefektivnění a optimalizace procesů Launch Managementu, vykonávaných ve společnosti ŠKODA AUTO a.s., zejména v organizační jednotce VMP - Launch Management. V úvodu teoretické části je charakterizována teorie procesního řízení organizace. Následně je představena podstata Launch Managementu a jeho procesy, které hrají nedílnou roli při procesu uvádění nového produktu na trh. V praktické části bakalářské práce jsou tyto teoretické znalosti uplatňovány při analýze jednotlivých procesů organizační jednotky VMP - Launch Management a při jejich následné optimalizaci a zefektivnění. Analýza jednotlivých procesů byla realizována z pohledu informačních toků mezi jednotlivými odděleními ve ŠKODA AUTO a zainteresovanými externími stakeholdery v podobě importérů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on optimizing the processes of Launch Management, performed in the company ŠKODA AUTO a.s., namely in the organizational unit VMP - Launch Management. The introduction to the theoretical part of the thesis characterizes the theory of process management in an organization. Subsequently, the principles of Launch Management and relevant processes are presented. These processes play an integral role in launching a new product on the market. In the practical part of the bachelor's thesis, this theoretical knowledge is applied in the analysis of individual processes of the organizational unit VMP - Launch Management and their subsequent optimization and streamlining. The analysis of individual processes is carried out with the focus on information flows between individual departments at ŠKODA AUTO and interested external stakeholders such as importers.
Klíčová slova
Launch Management, procesy, optimalizace, efektivita, koordinace, řízení, reporting, importér, VMP - Launch Management, SWOT analýza, komunikace, sdílení informací, centralizace dat, automatizace, aplikace LaunchTRACK, ŠKODA AUTO
Klíčová slova v angličtině
Launch Management, processes, optimization, efficiency, coordination, management, reporting, importer, VMP - Launch Management, SWOT analysis, communication, information sharing, data centralization, automation, LaunchTRACK application, ŠKODA AUTO
Rozsah průvodní práce
72 s. (16 631 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma zefektivnění a optimalizace procesů Launch Managementu, vykonávaných ve společnosti ŠKODA AUTO a.s., zejména v organizační jednotce VMP - Launch Management. V úvodu teoretické části je charakterizována teorie procesního řízení organizace. Následně je představena podstata Launch Managementu a jeho procesy, které hrají nedílnou roli při procesu uvádění nového produktu na trh. V praktické části bakalářské práce jsou tyto teoretické znalosti uplatňovány při analýze jednotlivých procesů organizační jednotky VMP - Launch Management a při jejich následné optimalizaci a zefektivnění. Analýza jednotlivých procesů byla realizována z pohledu informačních toků mezi jednotlivými odděleními ve ŠKODA AUTO a zainteresovanými externími stakeholdery v podobě importérů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on optimizing the processes of Launch Management, performed in the company ŠKODA AUTO a.s., namely in the organizational unit VMP - Launch Management. The introduction to the theoretical part of the thesis characterizes the theory of process management in an organization. Subsequently, the principles of Launch Management and relevant processes are presented. These processes play an integral role in launching a new product on the market. In the practical part of the bachelor's thesis, this theoretical knowledge is applied in the analysis of individual processes of the organizational unit VMP - Launch Management and their subsequent optimization and streamlining. The analysis of individual processes is carried out with the focus on information flows between individual departments at ŠKODA AUTO and interested external stakeholders such as importers.
Klíčová slova
Launch Management, procesy, optimalizace, efektivita, koordinace, řízení, reporting, importér, VMP - Launch Management, SWOT analýza, komunikace, sdílení informací, centralizace dat, automatizace, aplikace LaunchTRACK, ŠKODA AUTO
Klíčová slova v angličtině
Launch Management, processes, optimization, efficiency, coordination, management, reporting, importer, VMP - Launch Management, SWOT analysis, communication, information sharing, data centralization, automation, LaunchTRACK application, ŠKODA AUTO
Zásady pro vypracování
1. Vymezení základních pojmů z procesního řízení a Launch managementu
2. Popis stávajícíh procesů v oddělení Launch managementu ve Škoda Auto
3. Zhodnocení stávajících procesů
4. Návrh inovací v oblasti procesů v oddělení Launch Managementu ve Škoda Auto
5. Zhodnocení přínosu a efektivity inovací procesů
Zásady pro vypracování
1. Vymezení základních pojmů z procesního řízení a Launch managementu
2. Popis stávajícíh procesů v oddělení Launch managementu ve Škoda Auto
3. Zhodnocení stávajících procesů
4. Návrh inovací v oblasti procesů v oddělení Launch Managementu ve Škoda Auto
5. Zhodnocení přínosu a efektivity inovací procesů
Seznam doporučené literatury
FIŠER, Roman. 2014. Procesní řízení pro manažery: Jak zařídit, aby lidé věděli, chtěli, uměli i mohli. Grada. ISBN 978-80-247-8965-1
KUMAR, Akhil. 2018. Business process management. New York: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 978-1138181854
ŘEPA, Václav. 2012. Procesně řízená organizace. Praha: Grada. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-4128-4
SVOZILOVÁ, Alena. 2011. Zlepšování podnikových procesů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3938-0
ŠIMONOVÁ, Stanislava. 2014. Procesní řízení. Pardubice: Univerzita Pardubice. ISBN 978-80-7395-766-7.
TUČEK, David, Martin HRABAL a Lukáš TRČKA. 2014. Procesní řízení v praxi podniků a vysokých škol. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7478-674-7.