Tato bakalářská práce se zabývá využíváním rezervačních hotelových systémů. Teoretická část pojednává o historii a vývoji rezervačních systémů, současné situaci rezervačních systémů a hotelů, využívané marketingové nástroje k propagaci a také jakým způsobem funguje interakce mezi rezervačním systémem, turisty a hotelem. Pro praktickou část byl vybrán jeden hotel, u něhož byly blíže zkoumány možnosti rezervace, spolupráce s rezervačními portály i cestovními kancelářemi a marketingová strategie hotelu pro přímé rezervace. Rovněž byl proveden dotazníkový průzkum a na základě jeho výsledků poté doporučeny návrhy pro zlepšení marketingové strategie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of hotel reservation systems. The theoretical part deals with the history and development of reservation systems, the current situation of reservation systems and hotels online marketing tools and how the interaction between the reservation system, tourists and the hotel works. For the practical part one hotel has been chosen, which has been examined for the booking possibilites, cooperation with booking portals and travel agencies and marketing strategy of the hotel for direct booking. A questionnaire survey was also carried out to obtain suggestions to improve marketing strategy of the hotel.
reservation systems, information and communication technologies, marketing strategy, hotel industry, e-commerce, e-tourism
Rozsah průvodní práce
56 s. (77 466 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá využíváním rezervačních hotelových systémů. Teoretická část pojednává o historii a vývoji rezervačních systémů, současné situaci rezervačních systémů a hotelů, využívané marketingové nástroje k propagaci a také jakým způsobem funguje interakce mezi rezervačním systémem, turisty a hotelem. Pro praktickou část byl vybrán jeden hotel, u něhož byly blíže zkoumány možnosti rezervace, spolupráce s rezervačními portály i cestovními kancelářemi a marketingová strategie hotelu pro přímé rezervace. Rovněž byl proveden dotazníkový průzkum a na základě jeho výsledků poté doporučeny návrhy pro zlepšení marketingové strategie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of hotel reservation systems. The theoretical part deals with the history and development of reservation systems, the current situation of reservation systems and hotels online marketing tools and how the interaction between the reservation system, tourists and the hotel works. For the practical part one hotel has been chosen, which has been examined for the booking possibilites, cooperation with booking portals and travel agencies and marketing strategy of the hotel for direct booking. A questionnaire survey was also carried out to obtain suggestions to improve marketing strategy of the hotel.