Cílem bakalářské práce je pomocí analýzy zhodnotit exportní strategie společnosti JABLOTRON ALARMS a.s. se sídlem v Jablonci nad Nisou. V první části je nejdříve popsána teorie mezinárodního obchodu, dále vymezeny formy vstupu na zahraniční trhy a rizika mezinárodního obchodu související se vstupem na tyto trhy. Součástí je i popis obchodní politiky a jejích nástrojů. V další části je představena společnost, včetně její historie a výrobků. Po představení společnosti následuje popis její exportní strategie a analýza vybraných trhů. Nakonec jsou jednotlivé strategie zhodnoceny.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is an analysis and evaluation of the export strategy of the company JABLOTRON ALARMS, with residency in Jablonec nad Nisou. In the first part, the theory of international trade is described along with the means of entering international markets and the risks accompanying the entrance. This part also includes a description of the trade policy and its instruments. The following part introduces the company, including its history and products. After the introduction, the strategy of export and an analysis of selected markets follow. In the end, markets are individually evaluated.
Klíčová slova
Analýza trhu, Egypt, export, Ibérie, mezinárodní obchod, region DACH.
Klíčová slova v angličtině
DACH region, Egypt, export, Iberia, international trade, market analysis.
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je pomocí analýzy zhodnotit exportní strategie společnosti JABLOTRON ALARMS a.s. se sídlem v Jablonci nad Nisou. V první části je nejdříve popsána teorie mezinárodního obchodu, dále vymezeny formy vstupu na zahraniční trhy a rizika mezinárodního obchodu související se vstupem na tyto trhy. Součástí je i popis obchodní politiky a jejích nástrojů. V další části je představena společnost, včetně její historie a výrobků. Po představení společnosti následuje popis její exportní strategie a analýza vybraných trhů. Nakonec jsou jednotlivé strategie zhodnoceny.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is an analysis and evaluation of the export strategy of the company JABLOTRON ALARMS, with residency in Jablonec nad Nisou. In the first part, the theory of international trade is described along with the means of entering international markets and the risks accompanying the entrance. This part also includes a description of the trade policy and its instruments. The following part introduces the company, including its history and products. After the introduction, the strategy of export and an analysis of selected markets follow. In the end, markets are individually evaluated.
Klíčová slova
Analýza trhu, Egypt, export, Ibérie, mezinárodní obchod, region DACH.
Klíčová slova v angličtině
DACH region, Egypt, export, Iberia, international trade, market analysis.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
Exportní strategie firmy.
Charakteristika firmy.
Analýza zahraničních trhů.
Vyhodnocení exportní strategie firmy.
Formulace závěrů, návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
Exportní strategie firmy.
Charakteristika firmy.
Analýza zahraničních trhů.
Vyhodnocení exportní strategie firmy.
Formulace závěrů, návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BUCKLEY, Peter J. a Pervez N. GHAURI. 2015. International business strategy: theory and practice. Abingdon: Routledge. ISBN 978-0-415-62469-5.
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. 2014. Mezinárodní obchodní operace. 6. vyd. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4874-0.
ŠTĚRBOVÁ, Ludmila, et al. 2013. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4694-4.
NEUMANN, Pavel, Pavel ŽAMBERSKÝ a Martina JIRÁNKOVÁ. 2010. Mezinárodní ekonomie. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-3276-3.
HALÍK, Jaroslav a Helena FIALOVÁ. 2016. Strategie vstupu firem na zahraniční trhy. Praha: Metropolitan University Prague Press. ISBN 978-80-87956-51-9.
BUCKLEY, Peter J. a Pervez N. GHAURI. 2015. International business strategy: theory and practice. Abingdon: Routledge. ISBN 978-0-415-62469-5.
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. 2014. Mezinárodní obchodní operace. 6. vyd. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4874-0.
ŠTĚRBOVÁ, Ludmila, et al. 2013. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4694-4.
NEUMANN, Pavel, Pavel ŽAMBERSKÝ a Martina JIRÁNKOVÁ. 2010. Mezinárodní ekonomie. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-3276-3.
HALÍK, Jaroslav a Helena FIALOVÁ. 2016. Strategie vstupu firem na zahraniční trhy. Praha: Metropolitan University Prague Press. ISBN 978-80-87956-51-9.