Bakalářská práce si na základě provedených analýz vnějšího a vnitřního prostředí konkrétního podniku v oblasti cestovního ruchu klade za cíl doporučit kroky, které povedou ke zvýšení návštěvnosti a s tím spojené zvýšení tržeb. Teoretická ukotvení bakalářské práce představuje konkurenci, konkurenceschopnost, její měření, zhodnocení prostředí podniku pomocí PEST analýzy, Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil a analýzy SWOT pomocí provedené literární rešerše. Dále je věnováno specifikaci konkurence v rámci oblasti služeb. Práce analyzuje konkurenční prostředí Kavárny v rodném domě Ferdinanda Porsche a pomocí nástrojů situačních analýz zjišťuje postavení podniku na trhu vzhledem ke konkurenčním gastronomickým zařízením. Cílem zjištěných výsledků užitých analýz je navržení kroků pro zvýšení návštěvnosti a tím i zvýšení tržeb vybraného podniku.
Anotace v angličtině
Based on the analysis of the external and internal environment of a particular company in the field of tourism, the bachelor's thesis aims to recommend steps that will lead to an increase in attendance and the associated increase in sales. The theoretical anchors of the bachelor's thesis represent competition, competitiveness, its measurement, evaluation of the business environment using PEST analysis, Porter's analysis of five competitive forces and SWOT analysis using a literature search. It is also devoted to the specification of competition in the field of services. The work analyzes the competitive environment of the Kavárna v rodném domě Ferdinanda Porsche and uses situational analysis tools to determine the position of the company in the market in relation to competition. All ascertained results of aplicated analysis aims to propose particular steps to enhance the visit rate and increase the revenue in opted coffee shop.
Klíčová slova
Cestovní ruch, Kavárna, Konkurenceschopnost, Konkurenční prostředí, Pohostinství, Situační analýza
Klíčová slova v angličtině
Business Environment, Coffee Shop, Competitiveness, Hospitality, Situation Analysis, Tourism
Rozsah průvodní práce
65 s. (99 902 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce si na základě provedených analýz vnějšího a vnitřního prostředí konkrétního podniku v oblasti cestovního ruchu klade za cíl doporučit kroky, které povedou ke zvýšení návštěvnosti a s tím spojené zvýšení tržeb. Teoretická ukotvení bakalářské práce představuje konkurenci, konkurenceschopnost, její měření, zhodnocení prostředí podniku pomocí PEST analýzy, Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil a analýzy SWOT pomocí provedené literární rešerše. Dále je věnováno specifikaci konkurence v rámci oblasti služeb. Práce analyzuje konkurenční prostředí Kavárny v rodném domě Ferdinanda Porsche a pomocí nástrojů situačních analýz zjišťuje postavení podniku na trhu vzhledem ke konkurenčním gastronomickým zařízením. Cílem zjištěných výsledků užitých analýz je navržení kroků pro zvýšení návštěvnosti a tím i zvýšení tržeb vybraného podniku.
Anotace v angličtině
Based on the analysis of the external and internal environment of a particular company in the field of tourism, the bachelor's thesis aims to recommend steps that will lead to an increase in attendance and the associated increase in sales. The theoretical anchors of the bachelor's thesis represent competition, competitiveness, its measurement, evaluation of the business environment using PEST analysis, Porter's analysis of five competitive forces and SWOT analysis using a literature search. It is also devoted to the specification of competition in the field of services. The work analyzes the competitive environment of the Kavárna v rodném domě Ferdinanda Porsche and uses situational analysis tools to determine the position of the company in the market in relation to competition. All ascertained results of aplicated analysis aims to propose particular steps to enhance the visit rate and increase the revenue in opted coffee shop.
Klíčová slova
Cestovní ruch, Kavárna, Konkurenceschopnost, Konkurenční prostředí, Pohostinství, Situační analýza
Klíčová slova v angličtině
Business Environment, Coffee Shop, Competitiveness, Hospitality, Situation Analysis, Tourism
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
Definice konkurenceschopnosti, její měření, možnosti zhodnocení a její specifika v oblasti služeb.
Charakteristika kavárny v Rodném domě Ferdinanda Porscheho.
Doporučení možností růstu návštěvnosti a návrhy pro zvýšení tržeb kavárny.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
Definice konkurenceschopnosti, její měření, možnosti zhodnocení a její specifika v oblasti služeb.
Charakteristika kavárny v Rodném domě Ferdinanda Porscheho.
Doporučení možností růstu návštěvnosti a návrhy pro zvýšení tržeb kavárny.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
HITT, Michael A, Duane R. IRELAND a Robert E. HOSKISSON. 2015. Strategic Management: Concepts and Cases: Competitiveness and Globalization. Canada: Cengage learning. ISBN 978-1-305-50214-7.
KISINGEROVÁ, Eva. 2014. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: v globální ekonomice. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-537-4.
KRÁLOVÁ, Marie a Petr SUCHÁNEK. 2019. Customer satisfaction, loyalty, knowledge and competitiveness in the food industry. [online]. Research-Ekonomska Istraživanja, ČR. 32-1, 1237-1255. [cit. 2019-10-03]. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1331677X.2019.1627893
NEVES, Marcos Fava. 2011. The Future of Food Business, The Facts, The Impact and The Acts. Sao Paulo: Wspc. ISBN 978-98-143-6583-3.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. 2011. Ekonomika turismu: turismus České republiky: vymezení a fungování trhu turismu, přístupy k hodnocení významu a vlivu turismu, charakteristika turismu České republiky. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4039-3.
Konzultant práce: Ing. Michal Čermák, Guest Relations Manager
Seznam doporučené literatury
HITT, Michael A, Duane R. IRELAND a Robert E. HOSKISSON. 2015. Strategic Management: Concepts and Cases: Competitiveness and Globalization. Canada: Cengage learning. ISBN 978-1-305-50214-7.
KISINGEROVÁ, Eva. 2014. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: v globální ekonomice. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-537-4.
KRÁLOVÁ, Marie a Petr SUCHÁNEK. 2019. Customer satisfaction, loyalty, knowledge and competitiveness in the food industry. [online]. Research-Ekonomska Istraživanja, ČR. 32-1, 1237-1255. [cit. 2019-10-03]. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1331677X.2019.1627893
NEVES, Marcos Fava. 2011. The Future of Food Business, The Facts, The Impact and The Acts. Sao Paulo: Wspc. ISBN 978-98-143-6583-3.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. 2011. Ekonomika turismu: turismus České republiky: vymezení a fungování trhu turismu, přístupy k hodnocení významu a vlivu turismu, charakteristika turismu České republiky. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4039-3.