Tato bakalářská práce se zabývá CFD simulací a analýzou teplotního pole za proudovým motorem lehkého letounu a porovnáním teplotních polí za různých provozních podmínek jako rychlost letu a úhel náběhu.
V práci jsou popsány základy mechaniky tekutin, modelování turbulentního proudění a popis numerických metod.
K řešení byl použit výpočetní program ANSYS Fluent. Simulace používá výpočetní síť o 360 000 elementech. Řešení bylo nalezeno pomocí turbulentního k-omega modelu a Density-based řešiče. V této simulaci se předpokládá stacionární charakter proudění.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis operates with CFD simulation and analysis of the temperature field from a light aircraft jet engine and comparsion of these temperature fields under different operating conditions such as flight speed and angle of attack.
The work describes the basics of fluid mechanics, modeling of turbulent flow and a description of numerical methods.
The computer program ANSYS Fluent was used for the solution. The simulation uses a mesh of 360 000 elements. The solution was found using the turbulent k-omega model and the Density-based solver. Stationary flow is assumed in this simulation.
Tato bakalářská práce se zabývá CFD simulací a analýzou teplotního pole za proudovým motorem lehkého letounu a porovnáním teplotních polí za různých provozních podmínek jako rychlost letu a úhel náběhu.
V práci jsou popsány základy mechaniky tekutin, modelování turbulentního proudění a popis numerických metod.
K řešení byl použit výpočetní program ANSYS Fluent. Simulace používá výpočetní síť o 360 000 elementech. Řešení bylo nalezeno pomocí turbulentního k-omega modelu a Density-based řešiče. V této simulaci se předpokládá stacionární charakter proudění.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis operates with CFD simulation and analysis of the temperature field from a light aircraft jet engine and comparsion of these temperature fields under different operating conditions such as flight speed and angle of attack.
The work describes the basics of fluid mechanics, modeling of turbulent flow and a description of numerical methods.
The computer program ANSYS Fluent was used for the solution. The simulation uses a mesh of 360 000 elements. The solution was found using the turbulent k-omega model and the Density-based solver. Stationary flow is assumed in this simulation.
1. Seznamte se se základy dynamiky tekutin a základními metodami pro numerickou simulaci proudění.
2. S pomocí CFD simulačního software ANSYS Fluent, případně jiných nástrojů, modelujte zjednodušenou geometrii lehkého letadla v oblasti mezi výtokem z proudového motoru a výškovým kormidlem. Jako vstup pro tvorbu geometrie použijte data dodaná konzultantem VÚTS.
3. Vygenerujte výpočetní sítě o různém počtu elementů (hrubé pro testy a jemné pro finální simulace).
4. Realizujte numerickou simulaci proudového a teplotního pole za výstupem proudového motoru. Okrajové podmínky nastavte podle údajů dodaných konzultantem VÚTS.
5. Vyhodnoťte a posuďte možné teplotní ovlivnění výškového kormidla vlivem proudění horkých spalin z proudového motoru.
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se se základy dynamiky tekutin a základními metodami pro numerickou simulaci proudění.
2. S pomocí CFD simulačního software ANSYS Fluent, případně jiných nástrojů, modelujte zjednodušenou geometrii lehkého letadla v oblasti mezi výtokem z proudového motoru a výškovým kormidlem. Jako vstup pro tvorbu geometrie použijte data dodaná konzultantem VÚTS.
3. Vygenerujte výpočetní sítě o různém počtu elementů (hrubé pro testy a jemné pro finální simulace).
4. Realizujte numerickou simulaci proudového a teplotního pole za výstupem proudového motoru. Okrajové podmínky nastavte podle údajů dodaných konzultantem VÚTS.
5. Vyhodnoťte a posuďte možné teplotní ovlivnění výškového kormidla vlivem proudění horkých spalin z proudového motoru.
Seznam doporučené literatury
[1] White F. M. (2006), Fluid Mechanics, McGraw-Hill.
[2] Brennen C. E. (2006), Internet Book on Fluid Dynamics, Caltech,\\ http://brennen.caltech.edu/fluidbook/content.htm (Online)
[3] Versteeg H., Malalasekera W. (2007), An Introduction to Computational Fluid Dynamics. The Finite Volume Method, Pearson Education Limited.
[4] Ansys Fluent Theory Guide, Release 18.0, 2017
[5] Ansys Fluent Users Guide, Release 18.0, 2017
Seznam doporučené literatury
[1] White F. M. (2006), Fluid Mechanics, McGraw-Hill.
[2] Brennen C. E. (2006), Internet Book on Fluid Dynamics, Caltech,\\ http://brennen.caltech.edu/fluidbook/content.htm (Online)
[3] Versteeg H., Malalasekera W. (2007), An Introduction to Computational Fluid Dynamics. The Finite Volume Method, Pearson Education Limited.
[4] Ansys Fluent Theory Guide, Release 18.0, 2017
[5] Ansys Fluent Users Guide, Release 18.0, 2017
Přílohy volně vložené
Ne
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.