Bakalářská práce se zaměřuje na sportovní cestovní ruch. Cílem této práce je vytvořit nabídky sportovního cestovního ruchu pro diváky i aktivní sportovce. V první části jsou popsány teoretická východiska, definice, historie, klasifikace a porovnání sportovního cestovního ruchu v České republice a ve světě. V praktické části bakalářské práce jsou představeny čtyři sportovní zájezdy. Dva se zaměřují na pasivní formu sportovního cestovního ruchu a dva na aktivní formu. Pro pasivní formu je vytvořen zájezd na fotbalové utkání a pro aktivní formu lyžařský zájezd. Jeden zájezd je vždy v České republice a druhý zájezd je do zahraničí. K těmto zájezdům jsou vytvořeny plakáty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the sport tourism. The main goal is to create four tours of the sport tourism. Two of them are active form and the others are passive form of the sport tourism. In the first part are described theory, definitions, history and comparison of the sport tourism in Czech Republic and in other states. In the practical part of the bachelor thesis there are four tours of the sport tourism. For the passive form is created a tour to the football match and for the active form it is ski tour. Also for these tours are designed promotional posters.
Klíčová slova
sportovní cestovní ruch, aktivní forma, pasivní forma, Olympijské hry, zájezd
Klíčová slova v angličtině
sport tourism, active form, passive form, Olympic games, tour
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na sportovní cestovní ruch. Cílem této práce je vytvořit nabídky sportovního cestovního ruchu pro diváky i aktivní sportovce. V první části jsou popsány teoretická východiska, definice, historie, klasifikace a porovnání sportovního cestovního ruchu v České republice a ve světě. V praktické části bakalářské práce jsou představeny čtyři sportovní zájezdy. Dva se zaměřují na pasivní formu sportovního cestovního ruchu a dva na aktivní formu. Pro pasivní formu je vytvořen zájezd na fotbalové utkání a pro aktivní formu lyžařský zájezd. Jeden zájezd je vždy v České republice a druhý zájezd je do zahraničí. K těmto zájezdům jsou vytvořeny plakáty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the sport tourism. The main goal is to create four tours of the sport tourism. Two of them are active form and the others are passive form of the sport tourism. In the first part are described theory, definitions, history and comparison of the sport tourism in Czech Republic and in other states. In the practical part of the bachelor thesis there are four tours of the sport tourism. For the passive form is created a tour to the football match and for the active form it is ski tour. Also for these tours are designed promotional posters.
Klíčová slova
sportovní cestovní ruch, aktivní forma, pasivní forma, Olympijské hry, zájezd
Klíčová slova v angličtině
sport tourism, active form, passive form, Olympic games, tour
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska k danému tématu.
2. Klasifikace sportovního cestovního ruchu.
3. Komparace nabídky sportovního cestovního ruchu v ČR a ve světě.
4. Vytvoření nabídky sportovního cestovního ruchu.
5. Formulace závěrů a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska k danému tématu.
2. Klasifikace sportovního cestovního ruchu.
3. Komparace nabídky sportovního cestovního ruchu v ČR a ve světě.
4. Vytvoření nabídky sportovního cestovního ruchu.
5. Formulace závěrů a doporučení.
Seznam doporučené literatury
KOTÍKOVÁ, Halina. 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu: nové produkty z hlediska motivace účastníků cestovního ruchu: nové trendy v nabídce turismu pro specifické skupiny: názorné příklady ze zahraničí i z České republiky. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4603-6.
HIGHAM, James E. S. a Thomas HINCH, 2018. Sport tourism development. 3rd edition. Blue Ridge Summit: CHANNEL VIEW PUBLICATIONS. Aspects of tourism. ISBN 978-184-5416-546.
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. 2014. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks. ISBN 978-802-5125-953.
DROBNÁ, Daniela a Eva MORÁVKOVÁ, 2010. Cestovní ruch: pro střední školy a pro veřejnost. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna. ISBN 978-80-7373-079-6.
KOTÍKOVÁ, Halina. 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu: nové produkty z hlediska motivace účastníků cestovního ruchu: nové trendy v nabídce turismu pro specifické skupiny: názorné příklady ze zahraničí i z České republiky. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4603-6.
HIGHAM, James E. S. a Thomas HINCH, 2018. Sport tourism development. 3rd edition. Blue Ridge Summit: CHANNEL VIEW PUBLICATIONS. Aspects of tourism. ISBN 978-184-5416-546.
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. 2014. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks. ISBN 978-802-5125-953.
DROBNÁ, Daniela a Eva MORÁVKOVÁ, 2010. Cestovní ruch: pro střední školy a pro veřejnost. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna. ISBN 978-80-7373-079-6.