V bakalářské práci je řešena konkurenceschopnost podniku ELEVENET s. r. o. při vstupu na zvolený zahraniční trh. První část práce se věnuje literární rešerši k dané problematice. Jsou v ní vysvětleny základní pojmy související s konkurenceschopností. Dále se zabývá vstupy na zahraniční trh a charakterizuje vybrané marketingové nástroje analýzy konkurence a podnikatelského prostředí. V praktické části jsou pak tyto poznatky aplikovány na daný podnik. Zdali, je podnik konkurenceschopný při vstupu na zahraniční trh přináší závěr této práce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the competitiveness of the company ELEVENET s. r. o. in entering a selected foreign market. The first part of the work is devoted to literary research on the given issue. It explains the basic terms related to competitiveness. It also deals with entries into foreign markets and characterizes selected marketing tools of the analysis of competition and business environment. In the practical part, these knowledges are then applied to the chosen company. The conclusion of this work brings whether the company is able to compete in entering the foreign market.
Klíčová slova
benchmarking, formy vstupu, konkurence, konkurenceschopnost, PEST analýza, prostředí podniku, Slovensko, SWOT analýza, zahraniční trh
Klíčová slova v angličtině
benchmarking, business environment, competition, competitiveness, foreign market, forms of entry, PEST analysis, Slovakia, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
70 str.
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci je řešena konkurenceschopnost podniku ELEVENET s. r. o. při vstupu na zvolený zahraniční trh. První část práce se věnuje literární rešerši k dané problematice. Jsou v ní vysvětleny základní pojmy související s konkurenceschopností. Dále se zabývá vstupy na zahraniční trh a charakterizuje vybrané marketingové nástroje analýzy konkurence a podnikatelského prostředí. V praktické části jsou pak tyto poznatky aplikovány na daný podnik. Zdali, je podnik konkurenceschopný při vstupu na zahraniční trh přináší závěr této práce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the competitiveness of the company ELEVENET s. r. o. in entering a selected foreign market. The first part of the work is devoted to literary research on the given issue. It explains the basic terms related to competitiveness. It also deals with entries into foreign markets and characterizes selected marketing tools of the analysis of competition and business environment. In the practical part, these knowledges are then applied to the chosen company. The conclusion of this work brings whether the company is able to compete in entering the foreign market.
Klíčová slova
benchmarking, formy vstupu, konkurence, konkurenceschopnost, PEST analýza, prostředí podniku, Slovensko, SWOT analýza, zahraniční trh
Klíčová slova v angličtině
benchmarking, business environment, competition, competitiveness, foreign market, forms of entry, PEST analysis, Slovakia, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů bakalářské práce.
Představení vybrané společnosti.
Zpracování teoretických východisek týkající se konkurenceschopnosti a vstupu na zahraniční trh.
Analýza zvoleného zahraničního trhu a podniku.
Vyhodnocení provedené analýzy.
Formulace závěrů a doporučení pro vybraný podnik.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů bakalářské práce.
Představení vybrané společnosti.
Zpracování teoretických východisek týkající se konkurenceschopnosti a vstupu na zahraniční trh.
Analýza zvoleného zahraničního trhu a podniku.
Vyhodnocení provedené analýzy.
Formulace závěrů a doporučení pro vybraný podnik.
Seznam doporučené literatury
ALBAUM, Gerald S., Edwin DUERR a Alexander JOSIASSEN. 2016. International marketing and export management. 8th edition. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-01692-4.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. 2012. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-224-3.
MAGRETTA, Joan. 2012. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-251-2.
ŠTĚDROŇ, Bohumír, Eva ČÁSLAVOVÁ, Miroslav FORET, Václav STŘÍTESKÝ a Jan ŠÍMA. 2018. Mezinárodní marketing. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-441-4
URBAN, Jan. 2018. Strategický management. Praha: Ústav práva a právní vědy a European Business School SE. ISBN 978-80-87974-20-9.
ALBAUM, Gerald S., Edwin DUERR a Alexander JOSIASSEN. 2016. International marketing and export management. 8th edition. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-01692-4.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. 2012. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-224-3.
MAGRETTA, Joan. 2012. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-251-2.
ŠTĚDROŇ, Bohumír, Eva ČÁSLAVOVÁ, Miroslav FORET, Václav STŘÍTESKÝ a Jan ŠÍMA. 2018. Mezinárodní marketing. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-441-4
URBAN, Jan. 2018. Strategický management. Praha: Ústav práva a právní vědy a European Business School SE. ISBN 978-80-87974-20-9.