Předmětem této diplomové práce je vymezit pojem netradiční techniky ve výtvarné
výchově. Zároveň vytvořit didaktický materiál, který může být nápomocen učitelům 1. stupně
do hodin výtvarné výchovy, který bude obsahovat soubor netradičních technik.
Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část pojednává
o umění a výtvarné výchově v současnosti a vymezení netradičních technik. Praktickou část
tvoří soubor netradičních technik, který je věnován učitelům 1. stupně základních škol.
V závěru diplomové práce je shrnuta odborná a praktická část práce.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is to define the concept of unconventional
techniques in art education. Thesis also provide a didactic material, which will include a set of
these techniques and will be helpful for primary school teachers in art lessons
The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is
about art and present art education and define unconventional techniques. The practical part
consists of a set of unconventional technique, which is dedicates to primary school teachers.
At the end of the diploma thesis, the professional and practical part the thesis is summarized.
Art education, materials, techniques, teacher, drawing, painting, photography,
realization
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce je vymezit pojem netradiční techniky ve výtvarné
výchově. Zároveň vytvořit didaktický materiál, který může být nápomocen učitelům 1. stupně
do hodin výtvarné výchovy, který bude obsahovat soubor netradičních technik.
Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část pojednává
o umění a výtvarné výchově v současnosti a vymezení netradičních technik. Praktickou část
tvoří soubor netradičních technik, který je věnován učitelům 1. stupně základních škol.
V závěru diplomové práce je shrnuta odborná a praktická část práce.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is to define the concept of unconventional
techniques in art education. Thesis also provide a didactic material, which will include a set of
these techniques and will be helpful for primary school teachers in art lessons
The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is
about art and present art education and define unconventional techniques. The practical part
consists of a set of unconventional technique, which is dedicates to primary school teachers.
At the end of the diploma thesis, the professional and practical part the thesis is summarized.
Art education, materials, techniques, teacher, drawing, painting, photography,
realization
Zásady pro vypracování
Cíl: Cílem diplomové práce je vymezit za určitých okolností netradiční techniky ve výtvarné výchově, vytvořit soubor netradičních technik ve výtvarné výchově. Vyzkoušet vybrané netradiční techniky v praxi u dětí na 1. stupni základní školy. Požadavky: Nastudovat vybranou literaturu a vyzkoušet nové netradiční techniky v praxi. Metody: výtvarné rešerše, část realizována
Zásady pro vypracování
Cíl: Cílem diplomové práce je vymezit za určitých okolností netradiční techniky ve výtvarné výchově, vytvořit soubor netradičních technik ve výtvarné výchově. Vyzkoušet vybrané netradiční techniky v praxi u dětí na 1. stupni základní školy. Požadavky: Nastudovat vybranou literaturu a vyzkoušet nové netradiční techniky v praxi. Metody: výtvarné rešerše, část realizována
Seznam doporučené literatury
ROESELOVÁ, Věra. Proudy ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. JAŠURKOVÁ, Petra. Nápadník do hodin výtvarné výchovy: nápadník pro ty, kdo skrze vlastní tvorbu chtějí pochopit, co nám sděluje tak zvané "abstraktní umění". Brno: Edika, 2015. Učitelův autopilot. Spousta, Vladimír. Krása, umění a výchova. Brno: Masarykova univerzita, 1995 SMITH, Ray. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. 3., upr. vyd. Přeložil Petr CHMELAŘ. Praha: Slovart, 2013.
Seznam doporučené literatury
ROESELOVÁ, Věra. Proudy ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. JAŠURKOVÁ, Petra. Nápadník do hodin výtvarné výchovy: nápadník pro ty, kdo skrze vlastní tvorbu chtějí pochopit, co nám sděluje tak zvané "abstraktní umění". Brno: Edika, 2015. Učitelův autopilot. Spousta, Vladimír. Krása, umění a výchova. Brno: Masarykova univerzita, 1995 SMITH, Ray. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. 3., upr. vyd. Přeložil Petr CHMELAŘ. Praha: Slovart, 2013.