Bakalářská práce popisuje přípravu, realizaci a evaluaci zážitkového volnočasového příměstského tábora pro děti s autistickým spektrem ZŠ Orlí. Cílem bakalářské práce je realizace příměstského tábora s volnočasovým programem pro děti s PAS. V teoretické části se věnuji tématům, která jsou součástí příměstského tábor z oboru volnočasové, zážitkové a speciální pedagogiky. V praktické části bakalářské práce popisuji možnost aktivního využití volného času formou zážitkového programu.
Anotace v angličtině
The bachelorś thesis describes the preparacion, implementation and evalution of an experiential leisure suburban camp for children with the autistic spectrum of Orlí Elementary School. The aim of the bachelor thesis is the implementation of a suburban camp with a leisure program for children with ASD. In the theoretical part, I deal with topics that are part of a suburban camp in the field of leisure, experiental and special pedagogy. In the practical part of the bachelorś thesis I describe the possibility of active use of free time in the formo of an experiential program.
Klíčová slova
Děti s autistickým spektrem, zážitkový volnočasový program, volný čas, adaptace, motivace.
Klíčová slova v angličtině
Children with autism spectrum, experiential leisure program, free time, adaptation, motivation.
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje přípravu, realizaci a evaluaci zážitkového volnočasového příměstského tábora pro děti s autistickým spektrem ZŠ Orlí. Cílem bakalářské práce je realizace příměstského tábora s volnočasovým programem pro děti s PAS. V teoretické části se věnuji tématům, která jsou součástí příměstského tábor z oboru volnočasové, zážitkové a speciální pedagogiky. V praktické části bakalářské práce popisuji možnost aktivního využití volného času formou zážitkového programu.
Anotace v angličtině
The bachelorś thesis describes the preparacion, implementation and evalution of an experiential leisure suburban camp for children with the autistic spectrum of Orlí Elementary School. The aim of the bachelor thesis is the implementation of a suburban camp with a leisure program for children with ASD. In the theoretical part, I deal with topics that are part of a suburban camp in the field of leisure, experiental and special pedagogy. In the practical part of the bachelorś thesis I describe the possibility of active use of free time in the formo of an experiential program.
Klíčová slova
Děti s autistickým spektrem, zážitkový volnočasový program, volný čas, adaptace, motivace.
Klíčová slova v angličtině
Children with autism spectrum, experiential leisure program, free time, adaptation, motivation.
Zásady pro vypracování
Hlavní body :
- definice volného času, jeho vymezení
- vymezení poruch autistického spektra (PAS)
- trávení volného času dětí s PAS
Výzkum - kompletní realizace příměstského tábora pro děti s PAS
Cíl:
Jak děti s PAS tráví svůj čas o prázdninách?
Co vše obnáší organizace příměstského tábora pro děti s PAS?
Jak postižení ovlivňuje děti ve způsobu trávení jejich volného času?
Jaká jsou úskalí při realizaci příměstského tábora pro děti s PAS?
Jak rodiče hodnotí příměstské tábory pro děti s PAS?
Zásady pro vypracování
Hlavní body :
- definice volného času, jeho vymezení
- vymezení poruch autistického spektra (PAS)
- trávení volného času dětí s PAS
Výzkum - kompletní realizace příměstského tábora pro děti s PAS
Cíl:
Jak děti s PAS tráví svůj čas o prázdninách?
Co vše obnáší organizace příměstského tábora pro děti s PAS?
Jak postižení ovlivňuje děti ve způsobu trávení jejich volného času?
Jaká jsou úskalí při realizaci příměstského tábora pro děti s PAS?
Jak rodiče hodnotí příměstské tábory pro děti s PAS?
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál, 2019. Gymnasion. ISBN 978-80-262-1485-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9.
PEETERS, Theo. Autismus: od teorie k výchovně-vzdělávací intervenci. Praha: Scientia, 1998. ISBN 80-7183-114-X.
HRDLIČKA, Michal a Vladimír KOMÁREK, ed. Dětský autismus: přehled současných poznatků. 2., dopl. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0686-6
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál, 2019. Gymnasion. ISBN 978-80-262-1485-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.