Tato bakalářská práce se zabývá komparací dvou výrobně-prodejních modelů vybraného podniku na indickém automobilovém trhu. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a analytickou. V teoretické části je definováno mezinárodní obchodní prostředí a obchodní politika a bariéry v mezinárodním obchodě. V analytické části je provedena analýza PEST indického prostředí a prozkoumán indický automobilový trh, je představen vybraný podnik a provedeno porovnání výrobně-prodejních modelů se zaměřením na výrobní kapacitní možnosti, okolnosti přepravy a míry rizikovosti. Ke konci poslední kapitoly je provedeno zhodnocení modelů a navrženo doporučení pro lokální výrobu společnosti na indickém trhu.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the comparison of two production-sales models of a selected company in the Indian automotive market. The bachelor thesis is divided into two parts, theoretical and analytical. The theoretical part defines the international trade environment and trade policy and barriers in international trade. The analysis section evaluates the India environment using the PEST analysis, describes the Indian automotive market, introduces a selected company and compares production-sales models with a focus on production capacity options, transport circumstances and risk levels. At the end of the last chapter, an evaluation of the models is carried out and a recommendation for local production of the company on the Indian market is proposed.
Keywords
mezinárodní expanze, formy vstupu, obchodní politika, analýza trhu, Indie, automobilový trh
Keywords in English
international expansion, entry forms, trade policy, market analysis, India, automotive market
Length of the covering note
64
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá komparací dvou výrobně-prodejních modelů vybraného podniku na indickém automobilovém trhu. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a analytickou. V teoretické části je definováno mezinárodní obchodní prostředí a obchodní politika a bariéry v mezinárodním obchodě. V analytické části je provedena analýza PEST indického prostředí a prozkoumán indický automobilový trh, je představen vybraný podnik a provedeno porovnání výrobně-prodejních modelů se zaměřením na výrobní kapacitní možnosti, okolnosti přepravy a míry rizikovosti. Ke konci poslední kapitoly je provedeno zhodnocení modelů a navrženo doporučení pro lokální výrobu společnosti na indickém trhu.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the comparison of two production-sales models of a selected company in the Indian automotive market. The bachelor thesis is divided into two parts, theoretical and analytical. The theoretical part defines the international trade environment and trade policy and barriers in international trade. The analysis section evaluates the India environment using the PEST analysis, describes the Indian automotive market, introduces a selected company and compares production-sales models with a focus on production capacity options, transport circumstances and risk levels. At the end of the last chapter, an evaluation of the models is carried out and a recommendation for local production of the company on the Indian market is proposed.
Keywords
mezinárodní expanze, formy vstupu, obchodní politika, analýza trhu, Indie, automobilový trh
Keywords in English
international expansion, entry forms, trade policy, market analysis, India, automotive market
Research Plan
Stanovení cílů práce
Formy vstupu na trh a mezinárodní obchodní metody
Bariéry a omezení mezinárodního obchodu
Představení vybrané společnosti
Komparace výrobně-prodejních modelů
Zhodnocení komparace a návrh výběru vhodného výrobně-prodejního modelu
Research Plan
Stanovení cílů práce
Formy vstupu na trh a mezinárodní obchodní metody
Bariéry a omezení mezinárodního obchodu
Představení vybrané společnosti
Komparace výrobně-prodejních modelů
Zhodnocení komparace a návrh výběru vhodného výrobně-prodejního modelu
Recommended resources
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ, Alexej SATO. 2014. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4874-0
MACHKOVÁ, Hana. 2015. Mezinárodní marketing: Strategické trendy a příklady z praxe. 4. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5366-9
COLLINSON, S., NARULA, R., & RUGMAN, A. M. 2017. International business (Seventh ed.). Harlow, England: Pearson. ISBN 978-1-292-06439-0
DANIELS, J. D., RADEBAUGH, L. H., & SULLIVAN, D. P. 2017. International business: Environments & operations (Sixteenth, global ed.). Harlow, England: Pearson. ISBN 9781292214733
Konzultant: Mgr. Jiří Hájek (vedoucí výroby v zahraničí)
Recommended resources
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ, Alexej SATO. 2014. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4874-0
MACHKOVÁ, Hana. 2015. Mezinárodní marketing: Strategické trendy a příklady z praxe. 4. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5366-9
COLLINSON, S., NARULA, R., & RUGMAN, A. M. 2017. International business (Seventh ed.). Harlow, England: Pearson. ISBN 978-1-292-06439-0
DANIELS, J. D., RADEBAUGH, L. H., & SULLIVAN, D. P. 2017. International business: Environments & operations (Sixteenth, global ed.). Harlow, England: Pearson. ISBN 9781292214733