Tato práce se zabývá využitím pohybových her při nácviku gymnastických dovedností v rámci školní tělesné výchovy. V teoretické části práce se věnujeme rešerši odborné literatury, na jejímž základě komparujeme definice různých autorů na téma gymnastika, novodobé pojetí gymnastiky v rámci filozofie 4 F, pohybové a gymnastické hry společně s jejich významem. Závěrem teoretické práce je popis vybraných gymnastických dovedností pro školní tělesnou výchovu. Praktická část popisuje vybrané gymnastické hry a cvičení, a postup pro jejich realizaci za účelem nácviku gymnastických dovedností. Výstupem praktické části jsou metodicko-didaktické listy, obsahující nejen soubor gymnastických her a cvičení, ale i vhodnou metodiku a způsob nápravy chyb při nácviku gymnastických dovedností. Jako metodický materiál je tato práce určena především učitelům tělesné výchovy, ale i cvičitelům, trenérům a široké veřejnosti.
Anotace v angličtině
This work deals with the usage of movement games in the practice of gymnastic skills in school physical education. In the theoretical part of the thesis, we search the literature on the comparative basis of definitions from various authors on the topic of gymnastics, modern concepts of gymnastics within the philosophy of 4 F, movement, and gymnastic games altogether with their meaning. The conclusion of the theoretical part is a description of selected gymnastic skills for school physical education. The practical part describes selected gymnastic games and exercises, and the procedure for their implementation in order to practice gymnastic skills. The output of the practical part are methodical-didactic sheets, containing not only a set of gymnastic games and exercises, but also a suitable methodology and method of correcting errors in the practice of gymnastic skills. As a methodological material, this work is intended primarily for physical education teachers, but also for trainers, coaches, and the public.
Tato práce se zabývá využitím pohybových her při nácviku gymnastických dovedností v rámci školní tělesné výchovy. V teoretické části práce se věnujeme rešerši odborné literatury, na jejímž základě komparujeme definice různých autorů na téma gymnastika, novodobé pojetí gymnastiky v rámci filozofie 4 F, pohybové a gymnastické hry společně s jejich významem. Závěrem teoretické práce je popis vybraných gymnastických dovedností pro školní tělesnou výchovu. Praktická část popisuje vybrané gymnastické hry a cvičení, a postup pro jejich realizaci za účelem nácviku gymnastických dovedností. Výstupem praktické části jsou metodicko-didaktické listy, obsahující nejen soubor gymnastických her a cvičení, ale i vhodnou metodiku a způsob nápravy chyb při nácviku gymnastických dovedností. Jako metodický materiál je tato práce určena především učitelům tělesné výchovy, ale i cvičitelům, trenérům a široké veřejnosti.
Anotace v angličtině
This work deals with the usage of movement games in the practice of gymnastic skills in school physical education. In the theoretical part of the thesis, we search the literature on the comparative basis of definitions from various authors on the topic of gymnastics, modern concepts of gymnastics within the philosophy of 4 F, movement, and gymnastic games altogether with their meaning. The conclusion of the theoretical part is a description of selected gymnastic skills for school physical education. The practical part describes selected gymnastic games and exercises, and the procedure for their implementation in order to practice gymnastic skills. The output of the practical part are methodical-didactic sheets, containing not only a set of gymnastic games and exercises, but also a suitable methodology and method of correcting errors in the practice of gymnastic skills. As a methodological material, this work is intended primarily for physical education teachers, but also for trainers, coaches, and the public.
Rešerše odborné literatury. Využití pohybových her jako didaktického prostředku při nácviku gymnastických dovedností. Tvorba metodického materiálu \textendash metodicko-didaktických listů. Vytvoření závěru. Doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury. Využití pohybových her jako didaktického prostředku při nácviku gymnastických dovedností. Tvorba metodického materiálu \textendash metodicko-didaktických listů. Vytvoření závěru. Doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
APPELT, K., HORÁKOVÁ, D., NOVOTNÝ, L., 1989. Názvosloví pro cvičitele. Praha: Olympia.
KRIŠTOFIČ, J., 2004. Gymnastická průprava sportovce: 238 cvičení pro všestranný rozvoj pohybových dovedností. Praha: Grada, ISBN 80-247-1006-4.
PETR, O., SVATOŇ, V., aj., 1985. Didaktika gymnastiky ve školní tělesné výchově. 1. vyd. Praha: SPN.
SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. 2013. Základní gymnastika. 3., upr. vyd. Praha: Karolinum, ISBN 978-80-246-2194-4.
ZÍTKO, M., 1998. Akrobacie. Praha: Česká asociace sport pro všechny, ISBN 80-902509-0-4.
Seznam doporučené literatury
APPELT, K., HORÁKOVÁ, D., NOVOTNÝ, L., 1989. Názvosloví pro cvičitele. Praha: Olympia.
KRIŠTOFIČ, J., 2004. Gymnastická průprava sportovce: 238 cvičení pro všestranný rozvoj pohybových dovedností. Praha: Grada, ISBN 80-247-1006-4.
PETR, O., SVATOŇ, V., aj., 1985. Didaktika gymnastiky ve školní tělesné výchově. 1. vyd. Praha: SPN.
SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. 2013. Základní gymnastika. 3., upr. vyd. Praha: Karolinum, ISBN 978-80-246-2194-4.
ZÍTKO, M., 1998. Akrobacie. Praha: Česká asociace sport pro všechny, ISBN 80-902509-0-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.