Bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového sexuálního chování u
žáků druhého stupně základních škol a středních škol. Cílem práce je zjistit, jaké
povědomí má tato cílová skupina o dané problematice a následně zdůraznit některá
doporučení pro vytváření programu primární prevence v oblasti metodiky předcházení
rizikovému sexuálnímu chování.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Pro praktickou část byl
zvolen kvantitativní výzkum, kterému předcházelo pilotní šetření, které ověřilo
funkčnost metody přímo u vybraného vzorku cílové skupiny. Metodou výzkumného
šetření byl polostrukturovaný dotazník, který byl pro cílovou skupinu přístupný on-line.
Respondenty se stali žáci základních a středních škol v Libereckém kraji.
Hlavním zjištěním bakalářské práce je fakt, že žáci mají zájem o toto téma, byť
ne vždy o jeho komplexní obsah, ale o jeho dílčí části. Výzkum také ukázal, že toto
téma s žáky řeší minimum dospělých osob v jejich rodinném i školním prostředí.
Smyslem této práce je poukázat na fakt, že téma rizikového sexuálního chování je
v některých školách opomíjeno, i když tvoří jednu z hlavních složek primární prevence
na školách, ke které se školy zavazují o jejich naplnění.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of high-risk sexual behaviour in the group of
pupils at secondary schools and high schools. The main goal is to find out the awareness
of the mentioned group about this issue and then to highlight some important
recommendations in primary prevention in the area of the prevention high-risk sexual
behaviour.
This thesis is divided in two parts, theoretical and practical. Quantitative research was
used in the practical part, before we use it there were verification in the selected sample
of target group. The main method during this investigation was semi-structured
questionnaire, which whole process was online. Respondents were pupils from the
secondary and high schools from Liberec region.
The main findings of the thesis are that the pupils are interested in this issue. Sometimes
they are more interested in the sub-parts more than in the global range. The research
shows that this issue is just a little discuss with the pupils, even in their family or school
environment. The main purpose of this thesis was to show how is this issue neglected in
schools, although it takes important part in the primary prevention which are schools
obligatory to do.
Sexuality, Primary Prevention, Risk Behavior, Sexual Intercourse, Pornography,
Adolescence
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového sexuálního chování u
žáků druhého stupně základních škol a středních škol. Cílem práce je zjistit, jaké
povědomí má tato cílová skupina o dané problematice a následně zdůraznit některá
doporučení pro vytváření programu primární prevence v oblasti metodiky předcházení
rizikovému sexuálnímu chování.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Pro praktickou část byl
zvolen kvantitativní výzkum, kterému předcházelo pilotní šetření, které ověřilo
funkčnost metody přímo u vybraného vzorku cílové skupiny. Metodou výzkumného
šetření byl polostrukturovaný dotazník, který byl pro cílovou skupinu přístupný on-line.
Respondenty se stali žáci základních a středních škol v Libereckém kraji.
Hlavním zjištěním bakalářské práce je fakt, že žáci mají zájem o toto téma, byť
ne vždy o jeho komplexní obsah, ale o jeho dílčí části. Výzkum také ukázal, že toto
téma s žáky řeší minimum dospělých osob v jejich rodinném i školním prostředí.
Smyslem této práce je poukázat na fakt, že téma rizikového sexuálního chování je
v některých školách opomíjeno, i když tvoří jednu z hlavních složek primární prevence
na školách, ke které se školy zavazují o jejich naplnění.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of high-risk sexual behaviour in the group of
pupils at secondary schools and high schools. The main goal is to find out the awareness
of the mentioned group about this issue and then to highlight some important
recommendations in primary prevention in the area of the prevention high-risk sexual
behaviour.
This thesis is divided in two parts, theoretical and practical. Quantitative research was
used in the practical part, before we use it there were verification in the selected sample
of target group. The main method during this investigation was semi-structured
questionnaire, which whole process was online. Respondents were pupils from the
secondary and high schools from Liberec region.
The main findings of the thesis are that the pupils are interested in this issue. Sometimes
they are more interested in the sub-parts more than in the global range. The research
shows that this issue is just a little discuss with the pupils, even in their family or school
environment. The main purpose of this thesis was to show how is this issue neglected in
schools, although it takes important part in the primary prevention which are schools
obligatory to do.
Sexuality, Primary Prevention, Risk Behavior, Sexual Intercourse, Pornography,
Adolescence
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Posouzení dosavadní praxe a návrh nových prostředků primární prevence v oblasti projevů sexuálního chování u žáků druhého stupně základních škol a středních škol.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Analýza dat, tvorba metodiky.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Posouzení dosavadní praxe a návrh nových prostředků primární prevence v oblasti projevů sexuálního chování u žáků druhého stupně základních škol a středních škol.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Analýza dat, tvorba metodiky.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
PROCHÁZKA, M., 2019. Metodik prevence a jeho role na základní škole. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88290-28-5.
MULLER, M., M., 2014. Jak ochránit děti před pornografií na internetu. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0694-1.
ERIKSON, E. H., 2002. Dětství a společnost. Praha: Argo. ISBN 80-7203-380-8.
HELUS, Z., 2015. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4674-6.
VÁGNEROVÁ, M., 2005. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum. ISBN 978-802-4609-560.
Seznam doporučené literatury
PROCHÁZKA, M., 2019. Metodik prevence a jeho role na základní škole. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88290-28-5.
MULLER, M., M., 2014. Jak ochránit děti před pornografií na internetu. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0694-1.
ERIKSON, E. H., 2002. Dětství a společnost. Praha: Argo. ISBN 80-7203-380-8.
HELUS, Z., 2015. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4674-6.
VÁGNEROVÁ, M., 2005. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum. ISBN 978-802-4609-560.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.